جلسه توجیهی اجرای پروژه ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان حوزه قطرم شادکام با حضور مسئولین شهرستان بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 آبان 1398

image_2019_10_23-9_20_40_403_xj6
جلسه توجیهی اجرای پروژه ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان حوزه قطرم شادکام با حضور مدیرکل، معاون آبخیزداری و رییس اداره آموزش ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، فرماندار و بخشدار، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان و برخی مسئولین شهرستان بافق، مشاور و نماینده مجری طرح و تسهیلگران پروژه  در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، محمد زاده رحمانی، فرماندار شهرستان بافق ضمن خوش آمدگویی و تسلیت اربعین حسینی، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک این نمونه پروژه ها در مناطق دیگر شهرستان بویژه دهستان سبزدشت نیز اجرایی شود.
سپس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ضمن معرفی دکتر رضایی بعنوان مشاور و مجری طرح ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان در حوزه های قطرم شادکام بافق، شرحی از پروژه را بیان کرد.
محمدرضا آخوندی گفت: اجرای این طرح نیازمند مشارکت جوامع محلی است.
در ادامه، نماینده و مجری طرح شروع عملیات را از شهریور ماه سالجاری برشمرد و افزود: این پروژه تا ۸ ماه دیگر ادامه دارد.
عبدالمطلب رضایی تصریح کرد: با توجه به ماهیت مشارکتی انجام پروژه، تسهیلگران وضع موجود روستاها را از لحاظ اقتصادی، درآمد، فرهنگی، منابع طبیعی و … جهت بررسی پتانسیل های روستا تحلیل می کنند.
بررسی نیازهای مردم، تعریف ذینفعان، برنامه های مدنظر اداره منابع طبیعی از قبیل کپه کاری، بذرکاری در روستا و …، دیدگاه دستگاه های مختلف در ارائه بیشترین مشارکت و بیرون آوردن کمترین مشکل نیاز مردم را شناسایی می کنند.
وی ادامه داد: در نیازهای منابع طبیعی بحث کارشناسی و در اجرای پروژه ها نظر مردم  و دستگاه ها، بر اساس روش های علمی می باشد.
در این پروژه ابتدا هزینه مورد نیاز اجرا پیشنهاد تا عملیات بصورت مشارکتی انجام شود.
سپس رییس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: در شرح خدمات قرارداد، قانون گزار بند ب ماده ۲۹ را پیش بینی کرده است.
علی محمد مزیدی اظهار داشت: بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور در سال ۱۳۹۸ فقط برای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست تعریف شده که شرکت های تعاونی و یا جوامع محلی حوزه های آبخیزداری مد نظر ( در صورت ثبت تشکل) تا سقف یک میلیارد و سیصد هزار تومان بدون شرکت در مناقصه می توانند شرکت نمایند، حتی جهت ایجاد تشکل نیاز به مراجعه به ادارات تعاون شهری و روستایی نبوده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد بر اساس اساسنامه قادر به ثبت شرکت می باشد که پس از بررسی در کارگروه استانی نیز گرید تعیین می نماید. با انجام این پروژه، میتوان اکثر پروژه های مصوب شده ادارات منابع طبیعی را به مرتعداران داد که این امر باعث اجرای مشارکتی و حذف پیمانکار می شود.
وی بر اهمیت ظرفیت سازی پروژه که خواسته مردم یا ذینفعان باشد تأکید کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page