سپید پوشان خط مقدم

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
پنج‌شنبه - 15 اسفند 1398

این روزها سنگر سپیدپوشان خط مقدم درگیر مشکلاتی شده است که باید فداکارانه برای دفاع از جان مردم بایستند و مقاومت کنند.

متولیان نظام سلامت در آخرین روزهای سال دغدغه زیادی گریبانگیرشان شده و علیرغم کمبود امکانات بدنبال سلامتی همشهریان و هموطنانشان هستند.

آنان که می دانند مسیر پر خطر است و با آن آشنائیت کامل دارند.

جهادگران عرصه سلامت وظیفه خطیر انسانی خود را با بهترین نحوه انجام می دهند تا امید را باز هم به خانه ناامیدان بازگردانند.

فاطمه رنگین کار مسوول تریاژ اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج)یکی از آن ملائک سپیدپوش است که این روزها همانند دیگر پرستاران کشور دل دریاییش گرفتار غصه های همشهریانش است.

وی که از سال ۸۴ وارد شغل شریف پرستاری شده تمام مشکلات آن را به جان خریده و مانند کوهی استوار در برابر ناملایمات ایستادگی می کند و خوب می داند ارتباط با بیماران امکان اینکه او نیز خدای ناکرده ناقل بیماری برای عزیزانش باشد را دارد.

به سراغ او رفتیم و در خصوص بیماری کرونا به صحبت نشستیم و اینکه حال و هوای او و همکارانش چگونه است.

وی کرونا را بیماری ویروسی از خانواده آنفولانزا اما جهش یافته با علائم سرفه خشک، لرز، تب و گلو درد عنوان کرد.

او گفت: گروه پرخطر مادران باردار، سالخوردگان،افرادی که بیماری زمینه ای تنفسی، قلبی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه بیماران مشکوک پس از مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان ویزیت شده و بیماری آنها بررسی می شود عنوان کرد:چنانچه تنگی نفس و درصد اشباع اکسیژن خون کمتر از ۹۳ نباشد می توانند به منزل مراجعه کنند و درمان حمایتی با همکاری و راهنمایی پرسنل بیمارستان آغاز می شود.

رنگین کار با اشاره به اینکه بیماران از خوردن و آشامیدن مایعات، سبزیجات و میوه جات غافل نشوند تصریح می کند: مردم می بایست در صورت نداشتن کار غیر اورژانسی از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند و همراهان بیمار نیز با پوشش ماسک و دستکش وارد شوند.

وی بیان کرد:هر مراجعه ای که بیماران دارند منشا کرونا ندارد و خواهشا که از همشهریان داریم این است که از استرس و اضطراب خود بکاهند چرا که خود عاملی برای ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماریها است.

این پرستار در پاسخ به اینکه در هر شیفت چند نفر مشغول به فعالیت هستید خاطر نشان می کند:اورژانس ۳ نفر بصورت شیفتی خدمت رسانی می کنند.

وی با تاکید موکد از مردم خواست از تجمع در بیمارستان خودداری کنند و سعه صدر بیشتری داشته باشند تا پرستاران نیز قادر باشند در سلامتی روحی و روانی بیشتر و بهتر خدمات خود را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه کار پرستاران درگیر مستقیم با بیماران کرونا را باید ستود یادآور می شود:پوشیدن ۸ ساعت لباس های مخصوص که به لباس های فضانوردی معروف است کاری بس دشوار است بعضا با این پوشش ها قادر نخواهی بود غذا هم بخوری.

وی از مراجعه کنندگان خواست تا تقاضای ماسک از پرستاران نداشته باشند و گفت: ظرفیت بیمارستان برای پرسنل و بیماران تحت درمان و پادار آنها است و گاها شرمنده خواسته مردم هستیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه از بیماران یک متر و نیم فاصله داشته باشید می افزاید: پرستاران و پرسنل شستن مرتب دست و ضدعفونی کردن مکان را در دستور کار دارند و بطور جدی انان را دنبال می کنند.

پرستار فداکار اشاره ای به در پیش رو بودن سال جدید داشت و عنوان کرد:مسوولین فکر اساسی برای ورود و خروج افرادی که به مراکز گردشگری مرتجعه می کنند داشته باشند و با حساسیت خاص این موضوع پیگیری شود‌.

رنگین کار در پایان گفتگو ضمن تقدیر از تمام همکارانی که با بیماران کرونا مثبت سر و کار دارند می گوید:پرستاری یعنی حافظ جان و سلامت مردم بدون هیچ چشمداشتی.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
ع.ع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 11:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از این پرستار خط مقدم و دیگر پرستاران تشکر و قدردانی میکنم. امیدوارم همه ما مردم و مسئولین قدردان این قشر فداکار باشیم.

علی جواهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 11:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا قوت به خانوم رنگین کار و دیگر پرستاران و پزشکان
الحق که جهاد در راه خداست
ولی ما مردم هم در قبال خودمون و این زحمت‌کشان مسئولیم . باید با رعایت کامل تمام توصیه های وزارت بهداشت سعی کنیم باری از دوش کادر درمانی کشور برداریم و کمک کنیم که این مرحله‌ی سخت نیز با کمترین خطر و آسیب سپری شود .

زهرا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا قوت میگم به شما که با فداکاری و دلسوزی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستید.

You cannot copy content of this page