ستاد تسهیلات نوروزی در بافق تشکیل شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 24 بهمن 1390

با حضور معاون فرماندار بافق ، مديران و مسئولان دستگاههای اجرائی و نهاد هاي مختلف ،ستاد تسهیلات نوروزی  درشهرستان بافق تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق  علیرضا صمدی صبح امروز در اولین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی بافق  با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی و فضای تفریحی فراوان دراین شهرستان گفت: با توجه به افزایش مسافان نوروزی ، برنامه ريزي شايسته و ايجاد تسهيلات لازم براي آسايش ، آرامش و تفريح گردشگران  ومسافران نوروزی درايام عيد نوروز ضروری است.

وی با بیان اینکه نوروز 90 نسبت به سال ماقبل خود میهمانان نوروزی بیش از 35درصد افزایش داشته افزود: با توجه به این امر پیش بینی می شود ایام تعطیلات نوروز91 افزون بر 5هزار نفر به این شهرستان سفر کنند.

معاون فرماندار بافق آب و هوای مساعد ، مجموعه دیدنی آهن شهر ، کویر و شن های روان ، بناهای زیبا با سبک معماری اسلامی ، گنبد منحصر به فرد امام زاده عبدالله ، قلعه تاریخی باقر آباد و صادق آباد ، پیر قطرم و دهها جاذبه طبیعی و آثار تاریخی و همچنین برخورد مناسب و میهمان نوازی مردمان این خطه سبب جذب مسافران و گردشگران نوروزی به این منطقه است .

صمدی از مسئولان دستگاههای اجرایی  خواست تا از هم اکنون شهر بافق و روستاهای تابعه را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم کنند.

معاون فرماندار اسکان مسافران و رفاه حال خانواده آنها را مهم دانست و گفت :دستگاههایی چون آموزش و پرورش ، شهرداری ، هلال احمر و مدیریت آهن شهر باید مدارس و اماکنی که سال قبل برای اقامت و آرامش مسافران نوروزی آماده کرده بودند با پیش بینی 10 درصد اضافه برای نوروز 91 نیز مها کنند.

وی استقرار چادرهای راهنما را در ورودی شهر ضروری خواند و افزود : برای راهنمایی بیشتر مسافران لازم است کتابچه راهنما ، بروشورهای حاوی نقشه و نام اماکن دیدنی و معرفی شهرستان تهیه و در اختیار میهمانان نوروزی قرار گیرد.

صمدی  در ادامه اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در نوروز سال90 و اشاره به كليت برنامه هاي پيشنهادي و پيش بيني شده ارگان هاي مختلف شهرستان بافق  ابراز اميدواري كرد ، اين ستاد در نوروز 1391مطلوب ترين فعاليت ها و برنامه ها را رقم بزند. عبداللهی

در ادامه اين جلسه حاضرين در جلسه و نمايندگان نهادها و ارگان هاي مختلف شهرستان بافق  هر كدام جداگانه ضمن ارائه گزارش عملكرد مجموعه خود در نوروز 90 ، برنامه هاي پيش بيني شده در حوزه فعاليت خود براي نوروز 91 را تشريح نمودند و سپس مصوب شد تمامي فعاليت ها با هدايت و راهبري ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي بافق در قالب 8 كميته پيگيري شود و مجموعه هاي مختلف با حضور در كميته هاي هشت گانه ضمن مشاركت در تصميم سازي ، در اجراي برنامه ها همكاري نمايند .

نظافت شهر ، بررسی جاد های فرعی و اصلی ، جلوگیری از هرگونه حفاری از اول اسفند تا 15 فروردین سال بعد ، انتقال نخاله های ساختمانی به مکا ن های دور دست خارج از شهر ، ساماندهی نمازخانه های بین راهی و نظافت مساجد سطح شهر ، تهیه و تنظیم برنامه کشیک ارائه دهندگان خدمات به مسافران از قبیل تعویض روغنی ها ، تعمیرگاه و آپاراتی ، آمادگی هلال احمر و اورژانس و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای مواقع اضطراری از تصمیات نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page