بهره برداری از هشت پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در بافق

دسته: میراث فرهنگی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 4 شهریور 1399

رئیس میراث فرهنگی بافق گفت: به مناسبت هفته دولت هشت پروژه گردشگری و میراث فرهنگی با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه ویروس کرونا ضربه‌های سنگینی را به بخش گردشگری وارد کرده است، گفت: با این وجود چهار پروژه در حوزه بهره برداری تاسیسات گردشگری و چهار پروژه در حوزه مرمت اثار و بنا‌های تاریخی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: اعتبار این پروژه‌ها بیش از پنج میلیارد تومان است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت بخش دولتی تامین شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق یکی از پروژه‌های شاخص را مجتمع گردشگری نخل زرین برشمرد و ادامه داد: این مجموعه در مساحت سه هزار مترمربع در حاشیه شهر توسط بخش خصوصی اماده بهره برداری است.

رنجبر افزود: مجتمع نخل زرین بافق با هزینه ۳میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بخش‌های رستوران، تالار و فضای اقامتی احداث شده است.

او به دیگر پروژه‌های آماده بهره برداری در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: سفره خانه هنیه با مساحت یکهزار متر مربع و دو بوم گردی یادگار سادات و مهر حیدر بابا از این پروژه هاست.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق ادامه داد:بازسازی برج روستا‌های سید اباد و شیطور، مرمت مسجد جامع قدیم بافق و گذر فرهنگی میدان خان از دیگر پروژه‌های آماده بهره برداری اداره میراث در حوزه مرمت و بازسازی است.

او تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها رونق چشمگیری در زیر ساخت‌های گردشگری و همچنین حفاظت و مرمت از آثار تاریخی صورت می‌گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page