نامه سرگشاده نمایندگان افتخاری جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگران شهرستان بافق به استاندار یزد

دسته: مقالات
۱۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 11 شهریور 1399

جناب آقای دکتر طالبی
استاندار محترم یزد
با سلام،
احتراماً اینجانبان مهدی و حمیدرضا رنجبر بافقی نمایندگان افتخاری خانواده معظم شهدا در موضوع پیگیری ابهامات تقسیمات کشوری و مرزهای جغرافیایی شهرستان بافق، با عنایت به مصاحبه به نظر تناقض گونه اخیر جنابعالی در مورخ ۲۲/۵/۹۹ در حضور اصحاب رسانه بافق چند نکته را جهت اطلاع جنابعالی و تنویر افکار عمومی اعلام می داریم.
حضرتعالی در بخشی از مصاحبه خود اظهار داشته اید:” ابهامات مرزی شهرستان بافق و اردکان بر اساس دستورالعمل ابلاغی نبوده است “.
همانگونه که مستحضرید بافق و اردکان در ۱۳۴۸ در یک زمان با محدوده جغرافیایی مشخص به شهرستان ارتقاء یافته بودند که به دنبال سوء جریانات اداری در پی نفوذ سیاسیون بی انصاف انتزاع بخش سرزمینی غنی منابع طبیعی بافق و الحاق آن به اردکان با خط به ظاهر قانونی صورت گرفت که مسئولان و مردم بافق کلیه مدارک معتبر و مستدل برای رفع نقایص و ابهامات تقسیماتی بافق و اردکان در حوزه های تقسیماتی، معدنی، ثبتی، منابع طبیعی و … مطابق با قوانین تقسیماتی و مربوطه طبقه بندی در اختیار استانداری و وزارت کشور قرار گرفت که نهایتا بر همین اساس در ابلاغیه ۶۲۲۲۳ مورخ ۲۰/۵/۹۵ مدیر کل وقت وزارت کشور خطاب به جنابعالی دستور رفع ابهامات را صادر نمود که متاسفانه با استفاده ابزاری و یکجانبه از قوانین و بعضا گزارشات متناقض، کتمان حقایق واقعیات لاپوشانی گردید تا آنجا که اسناد و مدارک معتبر شهرستان بافق را فاقد سندیت و اعتبار لازم و در حد کروکی و غیره اعلام گردید و تغییرات مرزبندی ظالمانه را به نفع اردکان امری طبیعی عنوان شد این درحالیست که درضمن گزارشات و مکاتبات سالهای گذشته عین همین اسناد و مدارک موصوف برای اردکان متعرض، دارای سندیت و اعتبار لازم عنوان می شود آیا این بخشی از تبعیضات ناروا و بی عدالتی محض در حق مردم شریف و مظلوم بافق برای حفظ منافع نامشروع اردکان نبوده ؟ا
پس راه برون رفت از معضلات سیاسی و امنیتی و اقتصادی و توسعه پایدار اجرای کامل و صحیح صورتجلسه ۱۹/۱/۷۳ و ضمائم ان فیمابین شهرستان های بافق و اردکان می باشد نه اجرای یکطرفه و ابزاری قوانین و اسناد به نفع اردکان.
استاندار محترم؛ جنابعالی عنوان نموده اید : در این دولت دو اتفاق مهم در جهت منافع بافق یعنی بازگشت ۳۴ نقطه از شهرستان بهاباد و بازگشت کامل معدن سه چاهون به بافق برای شهرستان بافق افتاده است:
باید اذعان داشت مگر الحاق سی و پنج پارچه آبادی برای شهرستان شدن بهاباد با جمعیت ناچیز و پیگیری برگشت متعهدانه مجدد بی قید و شرط مسئولان بهاباد اتفاق مهمی بود که بر سر مردم بافق منت گذاشته می شود ؟ مردم بافق انتظار داشتند نجابت و خوبی را با خوبی جواب دهند نه سنگ اندازی و تعیین شرط و شروط با به گروگان گرفتن برگشت سی و چهار پارچه ابادی برای مقاصدی نظیر انتراع معادن ۱۴ و ۱۴Aدر تابعیت شهرستان بافق با سناریو انحرافی و ایجاد شائبه تشابه سازی اسمی و سندسازی و…
خواص و نخبگان و مردم، منصفانه و عدالت گونه از جنابعالی در این هفت سال توقع و انتظار داشتند با برگشت سی و چهار نقطه، شهرستان قدیمی بافق (در قیاس با اردکان سه بخشی) حداقل دو بخشی می گردید .
جنابعالی در این مصاحبه از بازگشت کامل معدن سه چاهون به بافق سخن گفته اید این درحالی که از چندین دهه قبل و حداقل با مرور نقشه های ۵۰۰۰۰/۱ تفضیلی برگرفته شده از نقشه های ترسیمی ۲۵۰۰۰۰/۱ مصوب هیات دولت در ۲۰/۴/۷۲ ، شخص جنابعالی بعنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی به نامه شماره ۲۸۴۹۶ مورخ ۱۳/۰۶/۸۵ تحت عنوان آلبوم نقشه ها به شهرستان بافق ابلاغ کرده اید که کل بلوک معدنی سه چاهون حتی بالاتر از آن بطور قانونی حداقل از دهه هفتاد تاکنون در شهرستان بافق بوده است نه بهاباد، به عبارتی نه سه چاهونی رفته نه کل معدنی بازگشته که بخواهید درباره اش سخن بگویید.
در مصاحبه تان گفته اید: در دولت قبل دفتر معدن چاه گز در بهاباد افتتاح شده است و مبحث چیزی نیست که قابل کتمان باشد من از آقایانی که اینقدر روی معدن بحث دارند سوال دارم چرا روزی که دفتر معدن چاه گز در بهاباد افتتاح شد کوچکترین حرکتی از شما و مردم ندیدیم ؟!
آقای استاندار، اولاً این چه منطق و استدلالی است مطرح می کنید که چون در دولت نادلخواه شما تخطی صورت گرفته پس باید در دولت دلخواه شما هم تخلف ادامه یابد؟ آیا پاس دادن معضلات فوق به دولت قبل یا مطرح کردن اعتراض موضوعات موصوف یک نوع لاپوشانی غیرمسئولانه نیست؟ مسلما شما بهتر از هر کسی می دانید بافق قدیمی همواره قربانی تصمیمات مغرضانه و اشتباه دولتهای مختلف در موضوع تقسیمات کشوری بوده است و مگر رویه و سناریوسازی غیر قانونی قربانی کردن مجدد بافق را عین دهه هفتاد در دولت قبل را هم شما می بایست ادامه بدهید؟
دوماً مگر مردم بایست هر لحظه به سوء جریانات و تخلفات اداری و تبعیضات ناروای احتمالی یک سیستم معیوب اعتراض کنند؟ از شما به عنوان رئیس شورای تامین استان بعید است اینگونه سخن بگویید! و مردم را دعوت به اعتراض کنید مگر معضلات امنیتی و سیاسی شکستن تاسیسات چادرملوی غصبی توسط مردم بهاباد را فراموش کرده اید؟ پس به شایسته و ضروری است مطابق با اصل ۲۷ قانون اساسی بعنوان نماینده عالی دولت به خاطر قانون شکنی متمادی، بی عدالتی و تبعیضات ناروا در حق مردم بافق مجوز تجمع اعتراض آمیز مردم شریف بافق را صادر بفرمائید؟
ضمنا خوب است بدانید صورتجلسه یکجانبه دی ماه ۹۱ مبنی بر ایجاد دفتر چاه گز در بهاباد ظاهرا جهت جابه جایی مرموزانه مجدد نقاط جغرافیایی برای تشابه سازی و سند سازی احتمالی تحت عنوان آنومالیهای ۱۴ و A 14 بر اساس قوانین تقسیماتی در تابعیت شهرستان بافق به دلیل عدم امضاء و موافقت مسئولان بافق و فاقد وجاهت قانونی (خصوصا خلاف ماده ۱۴ قانون تقسیمات و مصوبات ترسیمی هیات دولت) با پیگیری شورای اسلامی شهرستان دوره چهارم لغو و دفتر مذکور تعطیل و مقرر گردید با توجه به این که معدن چاه گز بهابادی(محدوده آنومالیهای ۱۷) برابر اسناد تقسیماتی و معدنی … در مکانی دیگر قرار دارد امورات اداری آنومالیهای ۱۴وA 14در تابعیت بافق زیر مجموعه مجتمع فلات مرکزی انجام گیرد.
سوما اگر دنبال اعتراض مردم و نخبگان بافق می گردید به اعتراضات مسئولان چندین سال قبل از این وقایع مانند مکاتبات اعتراضی آقای پورفلاح فرماندار وقت بافق در سال ۷۵ ، مصاحبه تیر ماه ۹۱ دخیل عباس زارع زاده نماینده مجلس و دیگر اعتراضات مندرج در سایتها و مطبوعات شهرستان مراجعه فرمایید.
آقای استاندار شما در مصاحبه تان بیان نموده اید: بر اساس ضوابط و قوانین، نامه سال ۹۴ ادامه تصمیمات از قبل گرفته شده بود؟
جناب دکتر طالبی دقیقاً مشکل اصلی و انحرافی همینجاست که در مکاتبه ای خلاف قانون خصوصاً مغایر با ماده ۱۴ ضوابط تقسیمات کشوری و مصوبات ترسیمی هیت دولت، جنابعالی در مورخ ۲۴/۱/۹۴ تابعیت صد در صدی آنومالیهای تحت عنوان ۱۴ و ۱۴Aو… بلوک چاه گز متعلق بافق را به بهاباد دادید و این در حالی بود که برابر اسناد تقسیماتی و غیره معدن چاه گز بهاباد ( محدوده آنومالیهای ۱۷) موضوع مصوبه اسمی۷۵ در مکانی دیگر قرار دارد.
لطفا پاسخ دهید چرا علیرغم اصرار و تاکید مسئولان بافق طی مکاتبات متعدد و پیاپی در همان تاریخ، مکاتبه ۲۴/۱/۹۴ در خصوص تابعیت دروغین ۱۴ و .. ۱۴Aبرای بهاباد بلااثر و باطل نگردید تا بر اساس این مکاتبه نامتعارف و غیر مسئولانه حق کاذبی ایجاد نشود و تصمیمات نادرست و اشتباه مجدد به ضرر شهرستان بافق صورت نگیرد؟ و عذر بدتر از گناه اینکه ظاهرا معاون سیاسی و امنیتی جناب ترحمی که بومی بهاباد می باشد برای پرداخت دودرصد به این نامه خلاف واقع استناد کرده است؟
آقای استاندار؛ علاوه بر موارد بالا، تصمیمات بعضا نادرست و غیر قانونی، خلف وعده های پیاپی، عدم اجرای توافقات و صورتجلساتی نظیر دعوت از پنچ کارشناس غیر بومی و بی طرف در حوزه های ثبتی، تقسیماتی و معدنی و منابع طبیعی و دعوت از کارشناسان دهه هفتاد و هشتاد که بخشی از سرگذشت بی عدالتی و تبعیض تقسیمات کشوری در حق مردم شریف و مظلوم بافق بوده که بر همین اساس رسیدگی یکطرفه و عدم توجه به مکاتبات پی در پی مسئولان بافق، همچنین ماحصل واقعیات، حقایق و کارشکنی برخی افراد قانون گریز و دیگر نقایص در گزارش کامل بازدید میدانی تعجیلی و ناقص مورخ ۱۱/۲/۹۸ کارشناسان وزارت کشور و استانداری در معیت مسئولان بافق و بهاباد به شماره ۱۶/۹۸/ش مورخ ۶/۳/۹۸ شورای اسلامی شهرستان بافق به سمع و نظر وزارت کشور و استانداری رسید که امروز بیشتر از هر وقتی دیگری مردم بافق از جنابعالی توقع و انتظار وافر دارند ترتیبی اتخاذ گردد تا ضمن توجه جدی اسناد مثبته و معتبر ارائه شده و عمل به صورتجلسات و قولهای مغفول مانده، مطابق با بند ۱۸ و ۲۹ وظایف و اختیار استانداران ( مصوبه شورای عالی اداری) بعنوان نماینده عالی دولت بدون فوت از هر گونه جریان منحرفانه و کتمان حقایق در گزارشات و مکاتبات ناعادلانه که ضوابط تقسیمات کشوری که حتی در محتوای گزارشات عرف درون سازمانی (رویه معمول تناقض بین مصوبات اسمی و ترسیمی) رعایت نگردید ملغی، بلااثر و عودت داده شود تا در اینده مستمسکی برای ادعاهای زیاده خواهانه طرفهای مقابل قرار نگیرد. قبلا از همکاری صادقانه شما کمال تشکر را داریم.
باتشکر – دوستدار شما
مهدی رنجبربافقی – حمیدرضا رنجبر

نمایندگان افتخاری جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگران شهرستان بافق

رو نوشت:
– نماینده محترم مردم شریف بافق و بهاباد… در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم پیرو شعار اصل قانون مداری و عدالت جنابعالی
– وزیر محترم کشور جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم
– امام جمعه محترم شهر بافق جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم
– فرمانداری محترم شهرستان بافق جهت استحضار و دفاع از حق قانونی مردم شریف بافق
– اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق جهت استحضار و دفاع از حقوق مسلم مردم شریف بافق
– ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق جهت استحضار.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
فرزند شهید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 شهریور 1399 - 3:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام و احترام
چند سالی است که آقایان رنجبر که مشخص نیست نماینده کدام خانواده های شهدا هستند مدعی هستند پیگیر مرزهای جغرافیایی هستند اما سوالی که مطرح است
آقای حمید رنجبر الان چندین و چند سال هست که مدعی هستید نماینده و پیگیر مرزهای جغرافیایی هستید در مرحله اول بفرمایید دستاوردهاتون تو این چند ساله از پیگیری هاتون چی بوده چند وجب از خاک مرزها بخاطر پیگیریاتون برگشته ؟ از روزی که با اما و اگر هم پست و سمت در مجموعه سنگ آهن گرفتید چقدر پیگیری کردین
اصلا چند قدم برای کارگر برداشتین
ما که غیر از محافظه کاری گرفتن پایه های موقعیت چیز دیگری ندیدیم
خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر کند

    فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 11:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    متن جنابعالی دور از انصاف و مردانگی است .حمید رضا رنجبر فرزند شهید بزرگوار هیمنکه با سمت فعلی جرات و شجاعت نامه نگاری کردن واقعیات را دارد گواه این است که قبل و بعد از گرفته پست بر عکس خیلی از مدعیان وطن دوستی تغییری نکرده است و انسانی صادق، درستکار و شریف است. همین یک دلیل کفایت می کند.

    منتظری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 شهریور 1399 - 7:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    خیلی بی انصاف و بیخودی شما که حاضری از منافع شهر بخاطر یکنفر بگذری و زحمات عزیزانی که برای حقوق مردم زحمت می کشن نادیده بگیری و همراه دشمنان مردم بشی.سالیانیست که این دو بزرگوار پیگیر سکوت و خیانتهای امثال شماهان بگو شمای بی خاصیت چه کرده ای؟ کجا پیگیر شدی ؟بی مروتی هم حدی داره ….

فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 12:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت بر شما بزرگواران

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 6:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرابهاباد جدا شد؟ جمعیت بهاباد کم بود بله دراثر حکومت ناعادلانه بیشتر مردم بهاباد به یزد بافق طبس کاشمر ودیگر شهرها مهاجرت کردند ،تمام بودجه وامکانات در مرکز بافق خرج میشد،درسفرهای مسئولان حرفی ازبهاباد نمی آمد اگراین سیاستها نبودالان بهاباد دوبرابربافق جمعیت داشت وهمه بومی نه مثل بافق که غیرازسرده وبن ده جمعیت بومی ندارد فقط درتخریب آثار باستانی بهاباد لازمه بدونید چقدر سستی شد درزمان بخش بودن تمام قلعه کاروانسرا ومنازل ب میراثی راتخریب کردند وبافقیها خوشحال هم بودند چه برسد به جلوگیری

    مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 9:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    جناب آقا محمد! لطفا بدون اطلاع چیزی نگو. تقسیم بودجه قواعد و قانون خودش را داشته، که بنابر اظهار فرمانداران قبل سهم بودجه بهاباد کامل پرداخت می شده و جدا از اون مسئولین بهاباد از عوارض معادن هم مطالبه می کردند. اینکه بهاباد الان دو برابر بافق جمعیت داشت با چه مبنایی حساب کردی؟!! الان ۱۱ ساله بهاباد شهرستان شده چرا این وضع شهرتونه؟!!
    برای میراث فرهنگی هم که گفتی بافق بعد از ۵۱ سال از شهرستان شدن هنوز اداره میراث فرهنگی ندارد کل نیروی دفتر میراث فرهنگی بافق ۲ نفره. چطور انتظار داری که از آثار فرهنگی بهاباد محافظت کند؟ مگر میراث فرهنگی بافق حفاظت شده؟
    حرف سر اینه که به بافق و بهاباد هر دو ظلم شده برادر.
    ارادت داریم خدمت همه بهابادی های گل…

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 12:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقایان رنجبر شما که به همه رونوشت زدید.به مردم بافق هم رونوشت بزنید جهت اطلاع.اینکه فقط تو ۴ تا جلسه برید خوبه ولی آگاه کردن مردم مهمتره.

طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 2:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در جواب کامنت های فرزند شهید و محمد باید بگم دیدتون باز و وسیع باشه
موضوع این خبر چیز دیگه ای هست و باید یکصدت و همراه خواسته مون را از استاندار مطالبه کنیم نه اینکه از اصلا موضوع دور بشیم و بحث را به بیراهه بکشیم

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 شهریور 1399 - 1:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بافقیها و بهابادیهای عزیزی که تا طالبی استاندار شد خوشحال شدید دیدید که ایشون خیانتی که به این دوشهر کرد هیچ غریبه ای نکرد شما را با مطرح کردن چاه گز به جون هم انداخت که کارتون به چادرملو و دی ۱۹ نباشه.دوستم خوب میگفت که یه مشت علف میندازن جلو گوسفندانی که دارن میبرن کشتارگاه .گوسفندای بیچاره از دهن هم میکشن.اما غافل از اینکه ساعتی بعد کشته میشن.عزیزان بافقی و بهابادی وحدت مثال زدنی شما را در انتخاب نماینده بومی دیدیم بیایین یه بار دیگه متحد بشید و حقتونو از چادرملو و دی ۱۹ بگیرین و دل به پوزخند این سیاسیون فعلی خوش نکنید که آب از سر گذشته.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 شهریور 1399 - 2:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شجاعت شما عزیزان علیرغم تهدیدهایی که مسول استان در فضای محازی و حقیقی به شما وارد نموده ستودنیست و صداقت شما برای ما مردم بافق مسجل و خیانت مسولین اثبات شده.هرچند پیگیریهاتون بدلیل اختلاف شدید مسولان و بی خیالی سران استان و حاکمان خوب!!نتیجه بخش نبوده.

طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 شهریور 1399 - 3:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خواهشمندیم هر چی پیگیری کردین کافیه
هرچی مرز برگردوندین کافیه
خدا خیرتون بده
الان با پیگیریاتون بازگشت چاه گز و مرزهای اردکان و دی ۱۹ و انومالی ها مدیون زحمات شبانه روزی و چندین چند ساله شماست که آب را دو تا نمیتونین بکنین

مهدی رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 شهریور 1399 - 9:14 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و عرض تشکر خدمت دوستانی که زحمت کشیدند نظرات خودشان را ارائه کردند.
مهمترین اصل اطلاع رسانی ریاکاری و دروغگویی است در جهت شفاف ساز ی برای استیفاء حقوق مردم مظلوم بافق است که در این مسیر شک نکنید کسانی که به هر طریقی کوتاهی می کنند برای مردم ایندگان مشخص خواهند شد. با تشکر

You cannot copy content of this page