بابای خوبم…

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 1 مهر 1399

پدر شهیدم، سال های سال است که تو پر کشیدی و من با نگاهم در آبی آسمان وجود نازنینت را در میان ابرها، در تلالو خورشید و در سوی سوی ستارگان جستجو می کنم.

می دانم که رفتنت و تنها گذاشتن من به خاطر آرمان مقدست بود و همین واژه است که وجود پر دردم را التیام می بخشد.ولی من هم دخترم دلم گاهی پدر میخواهد

بابا جان، یتیم که بشوی تازه نگاه ترحم آمیز و توام با محبت دیگران و دست های نوازشی که بر سرت کشیده می شود زخم نبود، بابا را در وجودت تازه تر می کند.

هر بار که در خانه را باز می کنم و وارد اتاق می شوم، عکس تو است که به پیشواز من می آید، بدان که در همه لحظه ها چشمان جستجو گر من به دنبال تو است، همان زمانی که برای اولین بار کلمه بابا را تکرار می کردم و مادر با چشمانی اشک بار نگاه پر مهرش را از من می گرفت. میدانی که مادرم هنوز عاشقانه از تو برایمان تعریف میکند و هنوز چشم انتظار تو است

همان روزی که تازه راه رفتن را یاد گرفتم و افتادم وتو در جبهه ها بودی ونبودی که به آغوش گرمش پناه ببرم، همان روزی که برای بار اول به مدرسه رفتم و بابا نبود تا پشت شیشه ماشینش برایم دست تکان دهد.

همان روزی که از شوق قبولی در دانشگاه تمام کوچه را یک نفس دویدم و بابا نبود که با افتخار و غرور سرم را روی سینه اش بگذارم.

بابا جان، در نبودت من چقدر تنهایم، یادت هست که شب عروسی ام چقدر چشمانم به آسمان بود تا تو را شریک شادی ام ببینم.

بابا جان، سالهای سال گذشته اما عشق به تو هر لحظه در وجودم شعله ور می شود و نبودت را بیشتر از قبل حس میکنم

بابا جان هرسال به این روزها که میرسم هفته دفاع مقدس و روز پدر روزی که دختران و پسران گل و کادو به پدرانشان میدهند من با جعبه شیرینی بر سنگ مزارت بوسه می زنم.

بابای خوبم من به تو افتخار می کنم و خوشحالم که سایه سرم هرچند کوتاه بود اما به امتداد عشق بی انتهای تو به کشور و هم میهنانم ادامه دارد.

بابای نازنینم من به تو افتخار می کنم که برای این مرز و بوم مایه غرور و مباهات شدی و در سایه ساز وجود شما پدران آسمانی است که اکنون آزادی و استقلال کور حفظ شده است.

بابای خوبم می دانم که اگر زنده بودی بازهم برای سازندگی و عمران کشورم در تکاپو و تلاش بودی همچون همه پدرانی که اکنون در شغل های مختلف عزتمند پر تلاش برای کشور در تکاپویند.

مرضیه طالعی
هفته دفاع مقدس مبارک باد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page