مصاحبه کوتاه بافق فردا با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 16 مهر 1399
مصاحبه کوتاه بافق فردا با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در حاشیه شروع به کار گندله در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار "بافق فردا" پیرامون تامین خوراک و تدابیر اندیشیده شده در این خصوص گفت:شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق دو برنامه کوتاه و بلند مدت در این رابطه مدنظر قرار داده است

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در حاشیه شروع به کار گندله در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار “بافق فردا” پیرامون تامین خوراک و تدابیر اندیشیده شده در این خصوص گفت:شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق دو برنامه کوتاه و بلند مدت در این رابطه مدنظر قرار داده است.

رضا فلاح با اشاره به برنامه کوتاه برای تامین خوراک از معادن کوچک مقیاس و خرید سنگ از معادن اطراف عنوان کرد:در برنامه بلند مدت بهره برداری از معدن دی نوزده با مشارکت چادرملو صورت می گیرد.

وی افزود:پروانه اکتشاف اخذ و از استاندار می خواهیم پیگیر اخذ پراونه بهره برداری باشد تا بتوان تا عملیات برداشت آبرفت بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ متری از روی مواد معدنی انجام شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق زمان بهره برداری باطله از معدن دی ۱۹ را سه سال عنوان کرد و افزود: می طلبد تا با کمک مسوولین هر چه سریعتر عملیات باطله برداری انجام شود.

فلاح با بیان اینکه ذخیره دیگر آنومالی شمالی ۴۰ درصد با ظرفیت ۸۰ میلیون تن است تصریح کرد: منتظر نظر مشاور و کارشناسان هستیم تا با توافق شرکاء و تصمیم گیری برای احداث کارخانه در آنومالی شمالی یا چغارت، کار آغاز شود.

فلاح گفت: آنومالی دیگری براساس سوابق و اکتشافات در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق وجود دارد که در سال ۸۵ از بدنه شرکت جدا شده که در حال حاضر پیگیریم تا از لحاظ قانونی و حقوق یا این معدن بازگردانده شود و یا اینکه روش استخراج تولید را بگیریم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به ذخیره معدن چاه گز نیز اشاره ای کرد و یادآور شد: شبیه ترین سنگ به معدن چغارت که هم اکنون سالیانه ۷۵۰ هزار تن به ذوب اصفهان خوراک ارسال می کند معدن چاه گز است.

وی ادامه داد:خوراک از جلوی کارخانه عبور می کند در حالی که کارخانه شرکت با ظرفیت خالی باید فعالیت کند.

او با اشاره به اینکه بخشی از سنگ استخراجی به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق باز گردد عنوان کرد:با ممانعت از خروج سنگ از استان یزد به رونق اقتصادی در سال جهش تولید کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در پاسخ به اینکه شنیده شده گندله با کمبود تامین برق روبرو است گفت:پست برق اختصاصی ۱۵۰ مگا واتی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث ساخت برخی از ترانس ها با توجه به وضعیت کنونی کشور با مشکل روبرو است.

فلاح ضمن تقدیر از مساعدت و همکاری برادران ابویی (فولاد بافق) عنوان کرد: ۳۵ مگا وات برق از این‌کارخانه برای شروع بکار گندله گرفته شده و برای اطمینان خاطر بیشتر مجدد ۱۵ مگا وات برق از فولاد بافق تامین کردیم.

وی با بیان اینکه برای اطمینان بیشتر ده مگا وات برق دیگر از اگلومراسیون به کارخانه گندله رسیده تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه در زمینه تامین برق دغدغه نداریم و تست ۲۴ ساعته بر روی تمام ظرفیت ها به مشکلی برخورد نکرده است.

مقام مسوول در پاسخ به اینکه معوقه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به شهرداری چقدر است گفت:پرداختی ها در مقایسه با قبل افزایش یافته که رقم و اعداد آن در دفاتر مالی موجود است و اینکه در گذشته در پایان سال ۳ برابر سال بدهکار بودیم که اکنون این میزان به یک و نیم برابر کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به تعامل مسوولین شهر با این شرکت اشاره کرد و افزود:به همشهریان اطمینان خاطر می دهیم با توجه به تعامل روز به روز شهری آبادتر داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه توصیه جنابعالی به دیگر مدیران عامل معادن شهرستان برای پرداخت حق شهر چیست عنوان کرد:هر کسی پستی در مملکت به او سپرده می شود باید بداند این پست امانت و موقت است.

فلاح گفت: مسوولیم حق و حقوق شهر و کارگران را در چارچوب قوانین پیگیری کنیم بدون اینکه منتی بر کسی داشته باشیم.

مقام مسوول در پاسخ به اینکه همکاری فولاد بافق با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق چگونه است خاطر نشان کرد:همسایه از همسایه ارث می برد باید از تعامل سازنده همسایه( فولاد بافق) تشکر ویژه کرد و به ضرس قاطع می گویم اگر همکاری برادران ابویی نبود امروز شاهد راه اندازی گندله نبودیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page