مهارت های امدادی و شهروندی

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 25 دی 1399

به نام خدا
چندی پیش صبح اول وقت کلیپی از میدان معلم را که سریع در حال انتشار بود ملاحظه کردم از یک طرف به رسالت خود در جمعیت هلال احمر از طرف دیگر به علم و مهارت‌های شهروندی و فرهنگ کم مردم ،متاثر شدم. تصویر ماشین سواری زانتیا راکه دچار حریق شده بود دیدم و ماشین های فراوانی که در حال تردد و تصویر گرفتن از ان صحنه بودند
بر آن شدم تا این موضوع ونکاتی را به عرض همشهریان عزیز برسانم.
هم وطنان عزیز :
آیا تا کنون به فکر این نبوده و نیستید که دو قلم از ضروریات امدادی از قبیل کپسول و کیف کمک های اولیه در صندوق عقب خودرو خود که حجم زیادی را نمیگیرد تعبیه نموده و راههای استفاده از آن را که بسیار ساده است و می‌تواند در موارد امدادی و خود امدادی به کمک ما بشتابد را فرا گیریم.
اگر درخودروی سواری فقط یک عدد کپسول آتش نشانی کوچک وجود داشت و به محض حریق در زمان اولیه فقط همان کپسول کوچک ،می توانست از انتشار و گسترش آتش بکاهد این یک طرف موضوع است و طرف دیگر این آتش سوزی بی تفاوتی و حتی عدم وجود کپسول در ماشین های دیگر که تصویربرداری و بی تفاوتی افراد را مشاهده کردیم.
به نظر شما آیاداشتن یک کپسول کوچک آتش نشانی درخودرو و همچنین جعبه کمک های اولیه در خودرو کاری سخت و پرهزینه است.
عزیزان :جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا به شما بدون هیچ گونه هزینه ای آموزش مخاطرات و دوره کمک های اولیه را به صورت رایگان به شما بیاموزد.
لذا بیایید برای یک بار هم که شده است مخاطرات اطرافمان را بررسی و نسبت به فراگیری آموزش‌های لازم اهتمام ورزیم..
امید آن دارم که با آموزش وپیشگیری شاهد هیچ گونه خسارتی درجامعه نباشیم.
با احترام
محمدرضا فتاحی بافقی
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page