زیر سایه‌ی مجلس انقلابی

دسته: مقالات
۶ دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 اسفند 1399

توقع از مجلس انقلابی مگر بغیراز تعریف قوانین انقلابی و نظارتهای انقلابی است؟
اولین توقع مردمی که واضح و پرطرفدار از مجلس انقلابی خواسته شد ، قانون شفافیت آراء بود، چه شد؟ به چه شکلی درآمد؟ کار به جایی رسید که برخی از مطالبه‌گران مردمی ناامید شدند و عکس‌العملهایی رسانه‌ای به این عملکرد داشتند که همگان میدانند. برخی فعالان چون آقای رائفی‌پور حتی گفتند دیگر امیدی نداریم و خود وارد عرصه انتخابات و … میشوند.
کمترین توقع از مجلس انقلابی، محقق کردن حق نماینده برای حرف زدن است. اطراف یک نماینده ریختن، اشاره به قطع میکروفون کردن حتی در بلندگو، انتقاد را توهین خواندن، دو دو کردن، تاختن و اصرار عده‌ای از نمایندگان لیستی و حزبی که چهره‌هایشان برای مردم روشن است، هرگز نشانه یک مجلس انقلابی نیست، چه فرقی میکند این حرکات را یک کرواتی یا چفیه بردوش انجام بدهد؟! از کی تابحال تملق‌گویی رئیس و چاپلوسی و لوس‌بازی برای رئیس مجلس، انقلابی‌گری شده و اثبات برادری و بدتر از آن عشق لیلی و مجنون؟!( واقعا برخی جملات انسان را به تحیر میرساند لیلی شما مردم ایران اسلامی هستند یا رئیس مجلس؟!) و از طرفی با صراحت و صادقانه حقی را مطالبه کردن، درخواست اجرای قانون را داشتن، مساوی توهین و … ؟!
هرگز نشانه انقلابی بودن یک مجلس این نیست.
متاسفانه این هفته دیدیم که آقایان تا هدفی که رهبر انقلاب ترسیم کردند خیلی فاصله دارند، لازم است تا دیر نشده، تکانی بخود بدهند.
چه کسی و کدام نمایندگان رای‌شان را داوطلبانه شفاف کردند؟ جز چند نفری از جمله محمدرضاصباغیان.چرا مگر مجلس انقلابی نیست؟!
چه کسی و کدام نمایندگان وضعیت اموال و داراییشان را داوطلبانه شفاف کردند؟ آیا محمدرضاصباغیان در خط مقدم نبود؟
چه کسی و کدام نمایندگان حقوق و نحوه هزینه کرد را داوطلبانه شفاف کردند؟ آیا صباغیان خط‌شکن نبود؟
چه کسی و کدام نمایندگان بیشترین حضور در حوزه انتخابیه را دارند؟ آیا صباغیان را میتوانید نام نبرید؟
چه کسی و کدام نمایندگان بیشترین فرار از حزب‌بازی و لابی‌گری را دارند؟ آیا صباغیان در تله احزاب افتاد؟
چه کسی و کدام نمایندگان بیشترین فعالیت را در مجلس دارند؟ ایا صدای صباغیان بگوشها نرسیده است؟!
آقایان، کلام رهبری انقلاب را باید اجرایی کرد نه پامنبری، دست به عمل شوید.
مجلس انقلابی، هدفی است که رهبری معظم انقلاب برای مجلس یازدهم تعریف کردند، چراکه بیشترین امید به این مجلس است که بتواند انقلابی‌ بودن را چون مُشک خوش‌بوئی نماید که عطار از آن چیزی نگوید.
صفت انقلابی بودن را مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و تمام ارکان نظام و ولی‌نعمتان نظام قضاوت میکنند که مجلس یازدهم در محقق کردن این هدف چقدر موفق بود لذا مجلسیان دم از انقلابی بودن نزنند و به وظیفه‌ای که رهبری و مردم بر گردنشان نهاده اند عمل کنند، یادمان نرود که: به حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود.
مجلسی انقلابی است که از درودیوارش شفافیت و قانون و نظارت بچکد نه اینکه هیئت رئیسه پیشنهادات اساسی و بودجه‌ای یک نماینده را بدون اطلاع نماینده حذف کند. مگر مدیریت مجلس، مدیریت ارباب و رعیتی است که نمایندگانی برتر باشند و ارباب، مابقی رعیت؟! مگر مجلس پادگان نظامی است که آیین نامه، حرف فرمانده باشد و همه گوش بفرمان و هر حرکت بجا و نابجایی، سکوت و اطاعت جوابش باشد؟!
مجلس انقلابی هیئت رئیسه‌ای شفاف، صادق و قاطع برای گرفتن حق مردم و مصمم برای اهداف نظام اسلامی از مسیر اجرای قانون و نظارت میخواهد افرادی چون محمدرضا صباغیان بافقی باید در هیئت رئیسه قرار گیرند تا مجلس اصلاح شود و در مسیر انقلابی‌گری قرار گیرد.

محمدمهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت برشما

جعفرکوفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 1:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کم کم ذات پنهان هرکس نمایان میشود، آغاز فتنه در مجلس انقلابی با ….

عباس شریعتی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 3:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بهترین راه ، برای اقناع افکار عمومی، روشنگری و شفاف سازی توسط جناب صباغیان می باشد. کاش ایشان با صدور بیانه ای موارد حذف شده از پیشنهادات شان را توسط رئیس یا هیئت رئیسه مجلس، بیان می کردند.
آرزوی ما سربلندی و موفقیت جناب صباغیان می باشد.
منتظریم

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 1:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از روزی که مجلس جدید شروع شده آقای صباغیان با قالیباف کنتاکت دارن و این به ضرر شهر بافق هست بهتر است بخاطر حوزه انتخابیه هم که شده با صبوری بیشتری جلو بره نه با توپ و تشر .

مدافع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 اسفند 1399 - 11:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای علیزاده .دفاع شما از اقای صباغیان بیشتر بوی حب وبغض وحس ناسیونالیستی داردتا نگاه حقیقت بین داشتن به ماجرا.کلام ایشان ولو راست وصحیح باعث جیغ وهورا کشیدن تمام دشمان خارجی و نفوذی های داخلی شد.کلامی دشمن شاد کن.به چه قیمتی.هر چند قالیباف هم آش دهن سوزی نیست ولی در کلیت ماجرا شما که خودت رو ولایی وانقلابی میپنداری از کجا معلوم رهبری از این نوع کلام راضی باشند.در خط مشی رهبری داعما دعوت به وحدت وانسجام در مقابل دشمن بوده.مشکل اینجاست که امثال شما هاچون خود را اصول گرا میدانید فکر میکنید در جبهه انقلاب ورهبری هستیدودرست فکر میکنید.در حالی که پیرو واقعی ولایت کسی است که سعی میکندرای ونظرخود را با ولی اللهی منطبق بکندنه برعکس.شما از کجا مطمنید رهبری از این نوع برخورد رنجیده نشده باشند.بنده خودم هم پای شما در رای اوری اقای صباغیان تلاش کردم.ولی این حرکت ایشان اشتباه بود.
پس زین پس اگر میخواهیدبه هر قیمتی از ایشان دفاع کنیددیگه پای رهبررا وسط نکشید.

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 3:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دیدگاه وسخنان آقای صباغیان درست بودبعضی هاخودشان رافوق قانون می دانند که بایدجلوی آنها ایستادهمان کاری که آقای صباغیان کرد

You cannot copy content of this page