مانده ام برای جبران خسارت چه کاری انجام دهم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 2 فروردین 1400

با افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید در هفته های گذشته در حال حاضر مرغ در بازار با دو قیمت به مردم عرضه می شود.
مرغداران نیز فقط ذرت و سویا سهمیه میگیرند و کنسانتره ،  واکسن، روغن،دارو، ویتامین ،کارگر و غیره را آزاد تامین می کنند و دولت مرغ او را به قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ می خرد.

مرغداران بافقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همواره در دغدغه ها و مشکلات خاص خود در طول این مدت بسر می برند.

بافق از جمله شهرستان هایی است که در عرضه مرغ تنظیم بازار تا حدودی موفق بوده و توانسته این گوشت را با قیمت پایین تر در اختیار مردم قرار دهد.
اگر به مرکز استان و شهرهای بزرگ سری بزنید خواهید دید که برای خرید مرغ تنظیم بازار صف های طولانی راه افتاده و هموطنان برای تامین گوشت سفید خود با قیمتی پایین تر مجبورند چندین ساعت در صف بایستند.
فارغ از تمامی این مسائل خطراتی مرغداران را نیز از جمله از بین رفتن جوجه ها به هر دلیلی یا عدم تامین آذوقه و… تهدید می کند.
چمران شمس الدینی مرغدار منطقه روستای قطرم یکی از مراغدارانی است که چند سالی است در تلاش برای راه اندازی و بهره برداری از طرح مرغداری خود می باشد.

وی در هفته گذشته با افت فشار برق متحمل خسارتی بالای ۱ میلیارد تومان شد و تمامی جوجه های سالن مرغداریش از بین رفتند.
او در گفتگویی با خبرنگار «بافق فردا» از روند کار و مشکلات خود و دیگر مرغداران بافقی می گوید.
شمس الدینی عنوان کرد: از سال ۹۲ به دنبال اخذ مجوز و تسهیلات و مراحل اولیه راه اندازی مرغداری بوده ام.
وی افزود:مرغداری با ۲ میلیارد تومان که ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن تسهیلات بود در سال ۹۶ شروع به ساخت شد.
شمس الدینی علت روی آوردن به این شغل را علاقه به طیور و پرورش آنها عنوان کرد و گفت:گرچه دولت به آنچه قول داده بود عمل نکرد اما با پیگیری بیش از حد و بالاخره با مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توانستم کار را ادامه دهم.
مرغدار نمونه استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه پس از انجام ۳۵ درصد کار در بیابان قطرم تسهیلات از بانک کارآفرین با ۳ درصد سود و همچنین تسهیلات دیگر از بانک کشاورزی با ۱۸ درصد سود به بنده تعلق گرفت.
شمس الدینی خاطر نشان کرد: برای هر بار جوجه ریزی ۲۰ هزار جوجه درخواست می شود اما با توجه به افزایش قیمت آذوقه و دان ادامه فعالیت به صرفه نبود تا اینکه دولت وارد عمل شد و دان را بصورت سهمیه بندی در اختیار مرغداران گذاشت.

وی ادامه داد:با تمام وجود که توضیح دادم با کیفیت پایین نهاده و بالا بودن قیمت کنسانتره و واکسن باز هم عرضه مرغ با قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برای مرغدار مقرون به صرفه نیست.
شمس الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه روی داده برای مرغ های ۳۳ روزه اش عنوان کرد: چندین مرتبه افت فشار برق منطقه، عدم اینترنت قوی و اتصال موبایل به مسوولین توسط شورای اسلامی و دهیاری اعلام شده و همین عوامل موجب شد تا مرغداری این منطقه متحمل بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت شود.
وی گفت: روز ۱۸ اسفندماه ساعت ۱۴ برق دچار افت فشار می شود تابلو برق مرغداری از کار می افتد و همزمان تلفن همراه نیز اتصال آن غیرممکن می شود که همین مباحث عاملی می شود تا کارگر مرغداری نتواند در اسرع وقت مشکل را به بنده اطلاع دهد.

مرغدار نمونه یادآور شد:تا زمانی که کارگر به بافق می آید دیگر اقدامی بهینه انجام نشد و متاسفانه تمام مرغ ها از بین می روند.

او با بیان اینکه چندین بار عدم اتصال گوشی همراه برایم اتفاق افتاده و موجب نگرانی بنده شده و مجبور شده ام نیمه شب به مرغداری سر بزنم افزود: حال مانده ام برای جبران این خسارت ها چه کاری انجام دهم.
شمس الدینی در پایان از مسوولین شهرستان درخواست کرد با توجه به سرمایه گذاری در این محل برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین پرورش یکی از نیازهای مردمی مشکلات منطقه را در اسرع وقت حل نمایند تا دیگر دچار چنین مشکلات جبران ناپذیری نشود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page