آسانی کارزار شورای شهر برای مردم

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
شنبه - 21 فروردین 1400

آنانکه داوطلب شده اند، میدانند که این روزها و شبها برایشان دقیقه نود است، البته برنده دقیقه نودی درشورا بی سابقه نیست ولی اکثر برندگان انتخابات شورای شهر کسانی بودند و هستند که تا این دقیقه بیکار نبوده اند، قبلتر از این لحظات، توان و پتانسیل خودرا شناخته، از آن کارنامه ای ساخته اند تا اعتماد مردمی را جذب کنند. بگذریم از برندگان دقیقه نودی که گاها با یاری امواج، رای آوردند و بعد بر مردم، روشن شد که مرد این میدانِ وقت خواه و خودساخته نبودند و خواسته یا ناخواسته، جانانه برای مردم دوندگی نکردند. بعضا هم بودند در پنج دوره گذشته، که با کار شورا و وظیفه ذاتی آن، آشنا نبودند، اهداف دیگری داشتند حتی یک جمله در مدت چهارساله خود برای دفاع از حقوق مردم نگفتند و ترسیدند از شرایط کار و منافع شخصیشان که مبادا زخمی بردارد لذا دمی در ساز خدمت نزدند. یادمان نمیرود آن برندگان شورائی که در جلسات شورا، از خود بیخود شده و بجای خطاب و عناد بر مسئولین و رفع گیرها، جوانان مطالبه گر را برچسب میزدند و عنوان شورائی خودرا گم کرده، از زیر بار پیگیری محکم مطالبات مردمی فرار میکردند.
شنیده ها حاکی از نام نویسی حدود ۴۰ نفر از دغدغه مندان بافقی در کارزار انتخاباتی شورای شهر است. اینبار هم جای خرسندیست که دست مردم ولایی بافق باز است و طیف داوطلبان از زن و مرد تا جوانان تازه نفس و بازنشستگان باتجربه را شامل میشود، قاعدتا در این جمع داوطلب؛ برخی تجربه انتخاباتی ندارندو برخی دارند، مردم، برخی را بیشتر همدم خود میدانند و برخی از شخصیتها را تازه میشناسند، از طرفی، برخی تجربه حضور در شورای شهر را در کارنامه خود ندارند و برخی آمده اند که درصورت اعتماد مردم بتوانند این میدان را تجربه کنند، و مسلما هستند تعدادی که تجاربی دارند در دفاع از حقوق مردم و شهر، اینان مورد وثوق مردمند، کارگشایانند، قطعا سایر داوطلبین با این عزیزان رقابت سختتری در پیش دارند.
با این حساب کار برای مردم آسانتر است تا داوطلبین! چراکه مردم موج سواران را دیده، صادقان را شناخته اند و از طرفی فعلا، هر یک از پنج منتخب خود را باید از جمع حدود ۵ نفره انتخاب نمایند و این میتواند انتخابی خوبتر باشد تا خدای نکرده شرایط جوری شود تا آنانکه زبان و جسارت دفاع از منافع شهر، پشتوانه فکری و خودساختگی لازم در خواستن حقوق شهر را نداشته، توسط گروه یا بدترازآن محله بازی رای بیاورند.
امید است داوطلبین شورای شهر در این روزها توجه بیش از پیش کنند بر حقوق شهر، از منافعی رونمائی کنند که آینده را روشنتر نماید، توقع از ایشان این است که زیرسایه نظام اسلامی، چنان زبان و کلامشان را تیز و برنده کنند که موانع خدمت به بافق و بافقی، یکی پس از دیگری از دست سیاستبازان و منفعت طلبان گرفته شود. مردم بافق شورائی یکدل و یکصدا میخواهند که آنچنان خدمت به مردم فکرشان را درگیر کرده باشد که مسیر خانه و محل کارشان را فراموش کنند.
باشد که داوطلبین در این کارزار پرکار که بارش به دوش برگزارکنندگان تدبیر و امید است ، مردم را بطلبند برای خدمت به مردم، نه برای رای آوردن صرف و …، لذا این روزها و شبها که در تدارک و برنامه ریزی تبلیغاتی هستند دقت مضاعف نمایند که نوع تبلیغاتشان شعور مردم را زیر سوال نبرد. ان شاءالله

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page