گفتگوی” بافق فردا” با مدیر عامل شرکت معادن بافق

دسته: اخبار ویژه
۳ دیدگاه
دوشنبه - 6 اردیبهشت 1400
گفتگوی” بافق فردا” با مدیر عامل شرکت معادن بافق

خبرهای موثق رسیده به بافق فردا حکایت از تمدید پروانه بهره برداری معدن کوشک به مدت سه سال دارد.

خبرهای موثق رسیده به بافق فردا حکایت از تمدید پروانه بهره برداری معدن کوشک به مدت سه سال دارد.

این تمدید قرارداد با توافقنامه و شرایط خاص که در کل دیده شدن حق و حقوق شهر و کارگران است رقم خورده به همین منظور بافق فردا به سراغ مدیر عامل این معدن رفت و سوالاتی را مطرح نمود تا از کم و کیف موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورد.

دهقانی تفتی با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های این مجتمع معدنی با سعه صدر بسیار دگر سوالات را نیز پاسخ داد.

وی گفت: معدن کوشک قبل از سال ۱۳۱۸ بصورت ساده دستی استخراج و اولین پروانه بهره برداری از سال ۱۳۱۸ به مدت ۱۰ سال و پروانه بهره برداری بعدی در سال ۱۳۳۶ به مدت ۲۰ سال و در سال ۱۳۴۵ شرکت معادن بافق (سهامی خاص) با مشارکت شرکت RTZ انگلستان با اکتشافات سیستماتیک ذخیره اولیه ۸۰۰۰۰ تنی کوشک را به ۸۰۰۰۰۰ تن و سپس ۱۲۰۰۰۰۰ تن افزایش و در طی همان سال ها گزنگ اصلی معدن حفر و کارخانه تغلیظ احداث شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۵۱ تمامی سهام شرکت معادن بافق به مالکیت ایرانی درآمد و ظرفیت کارخانه به ۶۰۰ تن در روز افزایش یافت.

مدیر عامل مجتمع معدن کوشک با بیان اینکه پروانه بهره برداری بعدی در سال ۱۳۶۷ به مدت ۱۰ سال و از سال ۱۳۷۸ با ذخیره قطعی ۳ میلیون تن به مدت بیست سال به نام شرکت معادن بافق صادر شد تصریح کرد: با اتمام ذخیره پرعیار با استفاده از حدود سی هزار متر حفاری مغزه گیری و حدود ده کیلومتر از چهل هزارمتر حفریات زیرزمین زون پرپیریت کم عیار و ستونهای باقی مانده از استخراجهای زیرزمینی با عیار حدود ۵ درصد روی و ۱درصد سرب تعیین ذخیره و گواهی کشف صادر گردید و بر این اساس طرح روباز کلی معدن مصوب کمیسیون مربوطه در سازمان صمت با ۴۴ میلیون تن باطله به نحوی که در پنچ سال اول هرسال حدود پنج میلیون تن باطله برداری انجام تا امکان استخراج سالیانه ۴۹۵۰۰۰ تن میسر گردد.

وی افزود: البته شرکت معادن بافق سهامی عام پذیرفته شده در بورس با بیش از ۵۰۰۰۰ نفر سهام دار در نظردارد در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زداییها با رفع موانع موجود بخصوص تامین آب با نصب کارخانه جدید تولید کنسانتره خود رااز ۲۰۰۰۰تن به یکصد هزار تن در سال برساند.

دهقانی تفتی در پاسخ به اینکه با تمدید قرارداد چه تدبیری برای سرویس ایاب و ذهاب و رفاهیات کارگران اندیشیده شده است خاطر نشان کرد:رنو مدل ۱۳۸۵ ،بنز ۴۵۷ مدل۱۳۸۲ و ولو۱۳۸۳ با حدود ظرفیت۴۸۰ نفر۱۲ سرویس ایاب و ذهاب باتوجه به شرایط موجود علی رغم نامهربانی ها در تامین آن کار سرویس دهی حدود ۱۳۰ نفر رفت و ۱۳۰ نفر برگشت را از بافق انجام میدهد.

وی هدف مدیریت را بهبود کیفیت و نظم در سرویسها عنوان کرد و گفت: قطعا پیش نیاز توسعه معدن و کارخانه تامین سرویس ایاب و ذهاب مناسب است.

مدیر عامل مجتمع معدن کوشک در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد مبلغ دو درصد عمران و آبادانی به شهر را اعلام کنید تصریح کرد:عوارض دو درصد عمران و آبادانی شهرستان بافق با توجه به تولید و فروش از سال۱۳۸۶ تا ۱۳۹۹محاسبه و اعمال حساب شده و در طرح احداث باند دوم جاده سه چاهون به کوشک به صورت نقدی و چک پرداخت شده است.

وی افزود: با بخشداری و دهیاری روستای کوشک تعاملات خوبی داشته و در واحد عمران داخل معدن نیز تاسیس بازسازی، ساخت، تعمیر و گاز کشی و جاده را در دستور کار داشته ضمنا پاداش ماهیانه تولید پرداخت شده است.

دهقان تفتی در پاسخ به اینکه اگر امکان دارد مبلغ پرداخت شده را اعلام کنید گفت:بهتر است اگر از ارگانهای ذی ربط استعلام کنید.

در ادامه مدیر عامل شرکت معادن بافق در رابطه با اجرای طرح طبقه بندی برای کارگران این مجتمع عنوان کرد:در خصوص طرح طبقه بندی شرکت معادن بافق از شرکت های پیشرو در این زمینه بوده و از سال ۱۳۷۳ طرح طبقه بندی مصوب و اجرا شده ولی متاسفانه از سال ۱۳۸۴ کارگرانی که جدید استخدام شدند در این طرح قرار نگرفته اند در این مدت کوتاه کمیته طبقه بندی طرح براساس ضوابط کار تشکیل کلاس آموزش برقرار و در انتظار برگزاری آزمون میباشیم .

وی افزود: همزمان جدول مزد و پایه گروههای بیست گانه براساس سال استخدام از سال ۱۳۸۴تا۱۴۰۰ که کارگران در طرح تطبیق نگردیده بودند به استناد ضوابط و قوانین کار و ضرایب طرح جداول مزد تعیین و تاریخ استخدام و قطع همکاری و ادامه آن از پروندهای دستی استخراج شده است.

دهقانی ادامه داد:در ادامه لازم است مشاغل آنها طی سالیان مذکور با طرح تطبیق و گروه فعلی و مزد آن برای هر شخص مشخص شود و به استناد قوانین بر اساس سال های حضور مبلغ پایه مشخص گردد که بعلت تغییر شغلهای مکرر، پروندهای دستی و عدم درج شغل در بیشتر موارد ،بازنشستگی و استخدام های مکرر طی این سالها و در کنار آن دقت به منظور عدم تضییع حقوق کارگران و تسریع در کار به فضایی آرام دقت و همکاری پرسنل است.

او بیان کرد: مذاکرات با مشاورین در خصوص محاسبه حقوق سال ۱۴۰۰ براساس طرح و همچنین تعیین مابه تفاوت سالیان قبل انجام شده است.

مقام مسوول در پاسخ به اینکه برنامه ای برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع جوار معدنی به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان بافقی دارید گفت:برنامه های آینده و طرحهای توسعه با همت و تلاش کارکران مومن و زحمتکش و رعایت حقوق کارگر و کارفرما و مساعدت مسئولین میسر خواهد بود.

تفتی ابراز امیدواری کرد برنامه های آینده ضمن ایجاد اشتغال، خوراک طرح توسعه ذوب روی بافق را نیز تامین کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 7:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدا قوت به ایشان ، کارگران مجموعه و شما دستندرکاران این سایت وزین که در جهت شفافیت موضوع کام برمیدارید

ماحامیان حیدریم فداییان رهبریم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 - 7:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خوشبختانه از موقعی که مهندس دهقانی اومدن خیلی دارن به مجامع کارگری توجح خاص میکنن. الحمدالله بعداز مدیریت ایشون یکی از سرپرستان قسمت معدن که همیشه در حال تهدید واخراج کارگران بود، سلب صمت شد ومعدن با ارامش واسایش بهتری درحال کار هست، از خداوند بزرگ توفق روز افزون برای ایشان مسئلت می طلبیم.

بهنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 7:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
لطفا یک نفر پاسخگو باشه، که چرا شرکت ۳ ساله درست و حسابی محصول را نمی فروشه؟

You cannot copy content of this page