مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق خبر داد:بارگیری سنگ از مجموعه A معدن ناریگان ادامه دارد

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 9 اردیبهشت 1400
بارگیری سنگ از مجموعه A معدن ناریگان ادامه دارد

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق از ادامه بارگیری سنگ از مجموعهA معدن ناریگان خبر داد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق از ادامه بارگیری سنگ از مجموعهA معدن ناریگان خبر داد.

رضا فلاح عنوان کرد:معدن ناریگان یکی از آنومالی هایی است که در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی توسط مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق کارهای اکتشافات آن انجام و در سال ۷۹ بنا به درخواست انرژی اتمی این مجموعه برای کار اکتشافی در اختیار آنان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ذخایر غنی کافی در گذشته داشتیم به سراغ ذخایر این معدن نرفتیم تصریح کرد: با توجه به کمبود ذخایر در حال حاضر، تقاضا شد تا از دو آنومالی A و B که شناسایی شده و آهن منگنزدار دارد در کارخانه آگلومره استفاده شود و بهره برداری صورت گیرد.

فلاح افزود: همانطور که می دانید از شهریور سال گذشته کارخانه آگلومره به دلیل کمبود خوراک تعطیل است و اگر این روال ادامه داشته باشد ۴۰۰ کارگر باید برای بیمه بیکاری اقدام کنند.

او خاطر نشان کرد:دستگاه قضا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مصوبه گذراند تا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق برای بهره بردار ورود کند.

فلاح با بیان اینکه با تعامل با انرژی اتمی در مجموعه A کار می کنیم تصریح کرد: در مجموعه B اختلاف نظر وجود دارد که توسط مسوولین مربوطه پیگیری می شود و امیدواریم نظر مسوولین به نظر مردم و صلاح آنان نزدیک و بزودی نتیجه اعلام شود.

مقام مسوول در خصوص آخرین اقدامات معدن شیطور نیز گفت:برنده معدن شیطور در مزایده شرکت کیان فولاد است منتهی مسوولین ایمیدرو مدارک را بررسی کردند و ظاهرا اطلاع داریم کیان فولاد کنار گذاشته شده و قرار است به دو شرکت ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه واگذار شود.

وی افزود: با مذاکرات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایمیدور اعلام کرده هر کسی بخواهد بهره برداری از شیطور را داشته باشد مکلف است با سنگ آهن مرکزی در زمینه تامین خوراک براساس ماده ۳۷ آیین نامه قانون معادن همکاری کند( در صورتی کارخانجات منطقه ظرفیت خالی داشته باشند تمامی بهره برداران اولویت بهره برداری از سنگ آهن منطقه با آن کارخانه ها است)در این راستا ایمیدرو این قول را داده تا این هماهنگی صورت گیرد.

فلاح ادامه داد: از آنجایی که مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در طول سالیان گذشته در راستای مسوولیت اجتماعی نقش خوب ایفا کرده نظر مسئولین هم این است تا برای ادامه و استمرار اشتغال در منطقه بحث خوراکی دهی در اولویت کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد نامه ای از طرف استانداری مبنی بر بکارگیری نیرو درگندله به این شرکت ارسال شده است تصریح کرد: کذب محض است.

فلاح در پاسخ به اینکه آیا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق برای اشتغال مجدد تعدادی از جوانان بافقی اقدامی خواهد کرد گفت:در زمان کوتاه مدت اشتغالزایی با توجه به اخذ توافقات در معدن ناریگان انجام می شود.

وی در پایان از خبر خوش تامین آب برای صنایع شهرستان و استان خبر داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page