بدون غرض با آقای شهردار…! + پاسخ شهردار بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
۲ دیدگاه
شنبه - 18 اردیبهشت 1400

چند روز پیش که مطابق معمول از کوچه ها و خیابان ها و اتوبان ها و زیرگذر های شهر عبور می‌کردم در لابلای درختان انبوه یکی از خیابانها متوجه افرادی شدم که در تکاپو و رفت و آمد هستند.

توقف کردم و نزدیک تر شدم. گروهی را دیدم در حال طراحی بر دیوار اداره منابع طبیعی شهرستان، دقیقا روی دیواری که درختان تنومند مقابلش مانعی بود برای بهتر #دیده_نشدن …

غرق هنرنمایی هنرمندان بر روی دیوار بدون دید بودم که متوجه شدم چند ماشین در محل این واقعه عجیب توقف کرد و افرادی با عجله و بدون مقدمه به سمت ایشان رفتند؛ از دوربین های عکاسی که در دست و بر شانه ها بود فهمیدم که خبری در راه است…! ابتدا فکر کردم قرار است پروژه ای ملی افتتاح شود یا بر زمین خوردن کلنکی افزون بر کلنگ های توسعه ای زمین خورده و همانجا شکسته شهر را شاهد باشم اما هرچه چشم دوانیدم خبری از کلنگ و روبان نبود بلکه آقای شهردار و چند نفر از مدیران شهرداری بافق را دیدم که قبای خدمت بیرون آورده، لباس هنر پوشیده، رنگ و قلمو به دست، شده اند نقاشان و طراحان حرفه ای بر دیوار و اینجا چیلیک چیلیک دوربین ها بود که فضا را در برگرفت!…
عکاسان چیره دست تصاویر خبریشان را گرفتند و رفتند…!!!
!پایان!

حالا چند کلام بدون غرض با آقای شهردار!

آقای شهردار عزیز کاش می گفتید با وجود این همه دیوار در معابر اصلی شهر چرا انتخاب این دیوار برای طراحی و نقاشی؟ دیواری در کور ترین نقطه دید شهروندان!!!

چرا خلق شاد ترین نقش ها و زیباترین طرح ها در محوطه ای نابسامان و دور از شأن هنر و هنرمند ؟؟؟

در خبرها خوانده بودم که گفته اید از هنرمندان شهر در بحث نقاشی دیواری، استفاده می‌کنید، بسیار هم هوشمندانه به قولتان وفا کردید، دیواری را در نظر گرفتید و نقاشی ای کشیده شد اما اثرگذاری اش چه؟

کاش شما و دیگران می دانستید نقاشی دیواری یک حرکت ساده نیست ، یک کارگاه بزرگ آموزش هنر و القای فرهنگ است که می‌تواند تفکر مردم را به زیبایی شناسی سوق دهد و تأثیری عمیق در بالابردن درک بصری مخاطبین خود داشته باشد. فکر نمی کنید شما با انتخاب اشتباهتان این فرصت را از مردم گرفتید…

کاش در عرصه هنر بجای نگاه‌های سلیقه‌ای و غیر حرفه ای از نظرات هنرمندان متخصص در رشته های متفاوت هنری بهره می بردید.

بی شک اگر چنین شود نیروی انسانی و سرمایه های مادی شهر بیهوده هدر نرفته و هنر و هنرمند فدای فعالیت های آماری ارگان و ادارت نمیشود.

خورشید خاموش

و اما پاسخ کوتاه و گویای شهردار بافق:

سلام
موضوع نقاشی : زمین پاک و طبیعت
زمان مورد انتخاب : روز ملی زمین پاک و روز جهانی کره زمین
مکان : جنب اداره منابع طبیعی و مسیر دسترسی به بزرگترین پارک طبیعت
وضعیت دید : با توجه به برنامه اصلاح طرح ترافیکی طی چند روز آینده در بهترین نقطه دید.
طراحی و اجرا : جمعی از هنرمندان بومی با سرپرستی استاد حمیدرضا یاراحمدی
همراهی نمادین شهردار و کارکنان وظیفه ای به جهت دلگرمی هنرمندان

سید علی نوروززاده

بافق فردا: تشکر از نکته بینی و اهمیت دادن خورشید بافق به مسائل هنری و تشکر ویژه از شهردار بافق به خاطر انتقادپذیری و پاسخگویی به رسانه


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
Majid این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 7:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب شهردار یادشون هست بیشتر از یکسال پیش قبرستان قدیمی واقع در خیابان امام،دیوار سمت کوچه پشت قبرستون رو سیمان سفید کشیدن که به زودی روی آن نقاشی بکشند ولی تا امروز چنین نشده و فقط هنرمندان کوچک با زغال و گچ طرحهایی رو آن کشیدن که اگه شهرداری دیر بجنبه دیگه جایی برای طرح‌های هنرمندان باقی نمیمونه!
خود قبرستون رو که درست نکردین خواهشا فکری برای دیوارش بردارید…..با تشکر

علی اصغر رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 12:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام .درود میفرستیم بر شهردارعزیز شهرمان وخداقوت عرض میکنیم به شهردارمحترم وهمکاران پرتلاش ایشان .فکرکنم هرجای دیگر این شهر بافق طراحی روی دیوار انجام میشد باز هم ازآقای شهردار انتقاد میشد .شهرداری که سلیقه واجرای خوب پارک آبشار مورد توجه مسوولین دیگرشهرستانها قرارگرفته وازاین مکان زیبا بازدید واز این پروژه بینظیر تعریف کردند .شهردار مان فعال ،دلسوز و شهردار نمونه ی کشوریست . دستمریزاد به همه ی دلسوزان و کسانی که برای توسعه وپیشرفت شهر قدم برمیدارند .موفق وپیروز وسربلند باشید.

You cannot copy content of this page