دقیقه نودی های سرنوست ساز بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 21 خرداد 1400

اصولا در هر بازه زمانی خاص برای موضوعی یا شخصی فرصتی طلایی وجود دارد که می تواند خیر یا شر باشد و قسمت شر آن با ظلم و بی عدالتی به مردم توسط برخی مدیران بی انصاف و بی کفایت چه عمدی یا سهوی رقم می خورد
بافق کمتر توسعه یافته که در سال ۱۳۴۸ بعنوان قدیمیترین خطه استان به شهرستان مبدل گردید با داشتن پتانسیل های عظیم معدنی و موقعیت جغرافیایی مهم از این موضوعات مستثنی نیست که بیشتر شر آن دامنگیر بافق شده است به موارد زیر توجه کنید:
#ابلاغیه های به ظاهر قانونی در تیرماه ۷۲ و مهرماه ۸۵ که منجر به جدا سازی ظالمانه و فاقد وجاهت قانونی بخشهایی از محدوده سرزمینی غنی بافق به اردکان گردید..
#صورتجلسه مجعول جداسازی دهها آنومالی و معدن غنی با بیش از یک میلیارد تن ذخیره نظیر D19، معادن چاه گز، میشدوان،۵Aو زاغیا و…. در بهمن ۸۵ از بدنه شرکت سنگ آهن مرکزی.
# واگذاری ۶۷/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به صندوق بازنشستگی فولاد بر اساس مصوبه مهرماه دولت که اعتصابان ۵۳ سال روزه نود و سه و تنظیم صورتجلسه ۶/۹/۹۳ تحت عنوان تعهدات صندوق بازنشستگی به دنبال داشت.
#انتقال حدود هشتاد درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در مهر ماه ۹۷ بر اساس یک صلح نامه به شرکت دالاهو بدون مشروط کردن تعهدات صندوق بازنشستگی فولاد مندرج در صورتجلسه ۹/۶/۹۳٫
#جا به جایی غیرقانونی برخی پلاکهای ثبتی منطقه آریز بافق با نقشه به ظاهر قانونی در واپسین ساعات سال ۹۹ برخلاف صورتجلسه توافقی مدیران کل ثبت و منابع طبیعی و مسئولان بافق.
#با حربه های مختلف، فشارهای نامتعارف، زد و بند ناحق برای عدم تضمین تعهدات صندوق بازنشستگی در امیدنامه بورسی و نیز تغییر عجولانه اساسنامه شرکت سنگ آهن مرکزی به سهامی عام آنهم در اوج انتخابات و پایان دولت.
با توجه به موارد موصوف این بخشی از ستمگری رانتهای فاسد مخوف به صورت سیستماتیک است که در هر برهه ای از زمان مردم نجیب شهرستان بافق را قربانی طمع ورزیهای خود می کنند و قطعا این روال ادامه خواهد داشت.
موضوع مهم دیگری اینکه چگونگی میزان ضایع شدن حق مردم رابطه مستقیم با لیاقت و تعهد مسئولان و افراد ذی نفوذ بافق دارد هر چه قویتر و منسجم تر و باکفایتر باشند رانتهای زر و زور عقب خواهند نشست و حق مردم احیاء و ادا می شود و هر چه دنبال منافع نامتعارف حزبی و منفعت شخصی و رانتی خود باشند در نتیجه متفرق خواهند شد و به همان میزان حق مردم ضایع خواهد شد.
از خداوند منان برای خدمتگزاران صدیق مردم توفیق روز افزون خواستاریم.
مهدی رنجبر بافقی
بیست و یکم خرداد هزار و چهارصد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page