انتخابات شورای شهر و صباغیان

دسته: انتخابات , سیاسی , مقالات
۱۳ دیدگاه
یکشنبه - 30 خرداد 1400

ششمین دوره انتخابات شورای شهر بافق به پایان رسید. بی تردید این دوره، نفس گیرترین رقابت بین طرفداران تفکر و منش صباغیان با طرفداران تفکر محله گرایی بود.(بگذریم که منتقدین صباغیان او را محله گرا می دانند و برایش دلائلی هم دارند)

قابل انکار نیست که  ساکنین محله سفلی که از رای قابل ملاحظه ای هم برخوردار هستند، از رفتار و سلوک صباغیان یا طرفدران او، به شدت گلایه مند هستند و فکر می کنند به توسعه و پیشرفت محله آنان، به حد و اندازه ای که به محلات دیگر بافق توجه شده است، رسیدگی نشده.

افول میزان رای سرلیست صباغیان، یعنی محمد رنجبر دقیقا از همین منظر قابل تحلیل هست.
محمد رنجبر که در دور پنجم، هشت هزار رای داشت در این دوره با ریزشی حدود ۲۵۰۰ رایی، مواجه و نفر دوم شورا شد.

علاوه بر آنکه امیرزاده، دیگر نامزد مورد حمایت صباغیان به جایگاهی بهتر از ششمی شورا دست نیافت.( آن هم پس از چالشهای فوق العاده در میتینگ های تبلیغاتی که نمونه اش را در مسجد امام حسین علیه السلام شاهد بودیم.)

در این دوره گلایه های رد صلاحیت شدگانی که توقع داشتند نماینده برایشان دستی بجناباند بیشتر از هر زمانی بود و حتی برخی از ایشان معتقد بودند صباغیان در این زمینه عدالت را رعایت نکرده و توصیه های او باعث شده دوستان نزدیکش مجدد تایید صلاحیت شوند.

با این تفاسیر آیا می توان گفت نشانه هایی از کمرنگ شدن نقش نماینده در تحولات مهم شهر به چشم می خورد؟

اکنون برای پاسخ به این پرسش کمی زود است. از آنجا که در چند روز منتهی به رای گیری، موج محله گرایی بصورت احساسی و بدون عقلانیت، تبلیغ و ترویج شد و بعضا با حضور چهره های سرشناس در جمع نامزدان این نحله فکری، تقویت هم گردید، می توان ادعا کرد برخی از ریزشها، توجیه ندارد.

منکر این حقیقت هم نمی توان شد که برخی تصمیم های خطا کارانه، از محبوبیت اندیشه  و راه صباغیان کاسته است.

اگر انتخابات شورای ششم را آغازی بر پایان صباغیان ندانیم، به ضرس قاطع می توان گفت راه و تفکر او، کم فروغ شده  و اگر نماینده، مشاوران ، تیم همراه و حامیان او برای این موضوع چاره ای نیاندیشند در دور بعدی انتخابات مجلس کاری به مراتب سخت تر از قبل خواهند داشت.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
Bachemorshed این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 30 خرداد 1400 - 10:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام…این فقط نظر شماس و نمیتونید برای همه مردم نظر بدید…ان شاالله دور بعد انتخابات مجلس معلوم خواهد شد

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 12:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دیدگاه جالبی داشتی

احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 12:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با کمال احترام به علی آقا دوست خوبم
متن ایشان با متن های همیشگی متفاوت بود و چند نکته انحرافی وجود داشت
اول اینکه تفکر محله گرایی را با تفکر شخصیت پرستی که اشاره کردن هیچ وجه شباهتی نیست
آقای محمد رنجبر دوست صباغیان است ولی بزرگ شده صباغیان نیست
خدمات حاج اصغر رنجبر رای داشت نه مدیر دفتری چند ماه ایشان
آقای درویشی هم منتقد و هم موافق و دوست آقای صباغیان رای صداقت خود را گرفت و خانم زارعی رای تلاش و همت خود را گرفت جدا از حرف ها همه این دوستان در گوشه ای رای مردمی بودن و انقلابی بودن را گرفتند که شاهد حمایت کانون ها و طرفداران انقلاب قرار گرفتند
علی آقا اصلاح کنید متن را در مسیر خدمت به مردم نه در مسیر چند قطبی سازی

    منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 1 تیر 1400 - 7:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    به غیر از سردار آخوندی بقیه رای حزبشون رو گرفتن پس الکی جو ندین
    این دوره شورایی ضعیف تر از قبل خواهیم داشت شورایی که گوششان به دهان یک نفر است

حسام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 7:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به نکته بسیار ظریف و البته معنا داری اشاره کردید. قطعا این عدم استقبال ناشی از عملکرد دوستان می باشد و اگر تیم آقای صباغیان تغییر رویه ندهند دیگر در بین مردم بافق جایگاهی نخواهند داشت. (هر چند در تفکر ایشان، نظر مردم بافق در مورد عملکردشان اهمیت چندانی ندارد و تمام هدفشان در سال های اخیر افزایش رضایت مردم در شهرستان های دیگر می باشد)

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 7:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اتفاقا صباغیان ثابت کرده که حامی محله گرایی هست و بر طبل محله گرایی می کوبد این امر کم کم بر مردم نیز ثابت می شود و در دور بعدی انتخابات مجلس شاهد پایان صباغیان خواهید بود.

محمد علی فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 8:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای قاسم زاده با سلام واحترام
درخصوص نتیجه ارای شورای شهر و کاهش نفوذ کلام وتاثیرگذاری کمتر اقای صباغیان وریزش ارای اقایان رنجبر و امیرزاده به علت عدم توجه به مسائل ومشکلات یکی از محلات بایستی به این نکات توجه نمود
۱-درصد شرکت کنندگان درانتخابات این دوره نسبت به دوره گذشته حدود ده تا پانزده درصد بوده که این کاهش رای مسلما درسبد ارای اقای رنجبر وامیرزاده نیز موثر بوده وکاهش داشته است
۲-با توجه به تبلیغات شدید انتخابات روستاهای صدراباد حاجی اباد رضائیه وفاضلیه وامار شرکت کننده در چهارروستای فوق که حدود ۲۰۰۰رای بوده قدر مسلم ازاین تعداد رای اگر افراد فوق در شهر رای خودرابه صندوق می انداختند بیش از هفتاد درصد از این اراء به سبد رای این افراد اختصاص می یافت و
با توجه به عملکرد اعضای فعلی شورای شهر به خصوص افراد ذکرشده به نظر نمیرسد کاهش رای به علت محله گرائی باشد.هرچند به نحوه کار وفعالیت افراد فوق نقدهائی نیز وارد است.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 10:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای قاسم زاده اینکه از آقای صباغیان دل خوشی نداری از نوع نوشته هایت معلوم است .و انگار بدت نمیاد که دیگه ایشون نباشه .هرچند این دوره هم به سختی و همت مردم بافق بود که تونست رای بیاره .البته من از اینکه بافقی نماینده نباشه خوشحال نیستم . به دارو دسته صباغیان هم کاری ندارم .مردم بیشتر به عملکرد شورا رای میدن تا اینکه کی از کدوم محله باشه.جوانها هر روز آگاهتر میشن و به وعده ها رای نمیدن.مسلما آقای اخوندی هم اگر درست عمل نکنه سرنوشتش بهتر از بقیه نخواهد بود.این سوال باقی میمونه که ایشون اگر نظامی رده بالایی بود در این مدت چقدر برای بافق کار کرده؟یگان ویژه که اومد پدر مردم را درارود ایشون کجا بود؟حالا انتظار داریم بعد از بازنشستگی اش از نظام بخواد انجام بده.
امیدواریم که خوب عمل کنند.

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 11:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسم زاده نزدیک به ۸۰ درصد بودجه شهر در این هشت سال از دانشگاه پیام نور گرفته تا امامزاده و تا میدان شهدا به سمت راه آهن خرج شده این اصلا محله گرایی نیست در جایئکه تراکم جمعیت در محله لرد می باشد و براساس سرانه هم اگر تقسیم میشد محله لرد باید اباد میشد…

رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 12:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود
عالی
شاید صباغیان محله گرا نباشه اما با دخالت و تایید صلاحیت هایی که انجام داد نشون داد خیلی هم اهل عدالت نیست. یا بهتره بگم دیگه صاحب اون موتور کاوازوکی نیست.
خب مثلا واضح بگن آقای امیرزاده تا قبل از اینکه وارد دفتر ایشون بشه از کجا و چند حقوق میگرفته و الان چطور؟!؟!

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1400 - 3:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوطرفه شدن خیابان مهدیه ، احداث بلوار کشاورز ،طرح دوطرفه کردن جاده باقرآباد،خانه باغ ایرانی،پارک بانوان،احداث کمربندی باقرآباد -سنگ آهن ،پمپ گاز، توسعه بلوار انقلاب نمونه ای از ساخت و ساز دز محله لرد می باشد ولی خیابان شیخ محمدتقی هنوز فکری به حال تعریض آن نشده است!یک سوال: مجوز شورای شهر مبنی بر ۸۰۰ متر احداث جاده باقرآباد افزون بر محدوده شهری توسط شهرداری را لطفا نشر دهید!همه این ها در حالیست که بلوار آیت الله میرغنی زاده فقط به درد مردم مناطق مرفه شهر مانند خیابان عدالت و پارک آبشار جهت دسترسی سریعتر به جاده یزد می خورد وگرنه سودی برای مردم منطقه جز تردد ماشین سگین در محدوده شهری ندارد.

    fhtr این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 2 تیر 1400 - 9:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    جناب بافقی ۳:۴۰ شما کل زیربنای منطقه را از ازل تا ابد نام بردید این که نشد مقایسه ،مقایسه بایست با برآورد و پتانسیل های موجود هر منطقه و در مقطع زمانی خاص و یا با محله مشابه صورت گیرد … بهرحال احداث و خیابان بندی چه برای پارک و یا دسترسی یزد باعث رونق منطقه ،آزادسازی و افزایش افزوده زمین شهری و رونق خواهد شد

    منقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 2 تیر 1400 - 12:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    از اینها که شما نام بردید فقط پارک بانوان و پمپ گاز در زمان این شورا بوده!!! بقیه یا برا گذشته بوده یا هنوز اجرا نشده

You cannot copy content of this page