برگزاری جلسه دفاعیه بافق به عنوان شهر ملی دست بافته های نخل

دسته: میراث فرهنگی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 5 بهمن 1400

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت:جلسه دفاعیه بافق به عنوان شهر ملی دست بافته های نخل برگزار شد.

لیلی رنجبر با اشاره به برگزاری نشست نهایی پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،سرپرست و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، فرماندار و شهردار بافق و رئیس شورای اسلامی شهر گفت: این نشست با هدف بررسی ظرفیت دست بافته های نخل در تهران برگزار و پیرامون تبدیل بافق به شهر صنایع دستی بحث و تبادل نظر شد.

رنجبر با بیان اینکه این طرح از یک سال اخیر با مشارکت شهرداری و فرمانداری در حال پیگیری است تصریح کرد:با این روند موقعیت بسیار مناسبی برای حضور فعالان و هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه های بین المللی و ملی فراهم می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق همچنین در ادامه افزود: با مطرح شدن شهر به عنوان شهر ملی دست بافته های نخل یک برند ویژه برای معرفی توانمندی مردم به وجود می آید.

وی خاطر نشان کرد:به دنبال ملی شدن هنر صنایع دستی شهر در سال های آتی، امکان معرفی بافق به عنوان شهر جهانی حصیربافی میسر می شود.

رنجبر با اشاره به اینکه این امر موجب رونق حصیربافی و صنایع دستی در شهر می شود تصریح کرد: در جذب اعتبارات ملی نیز می توان گام های موثری را برداشت.

۲۰۲۲۰۱۲۴_۱۱۱۸۱۸۲۰۲۲۰۱۲۴_۱۰۰۳۴۱۲۰۲۲۰۱۲۴_۱۰۰۳۴۷۲۰۲۲۰۱۲۴_۱۰۰۶۲۷۲۰۲۲۰۱۲۴_۱۰۰۶۳۱


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 فروردین 1401 - 5:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

زحمات فراوان جناب مستطاب آقای دکتر علی اکبر تشکری بافقی و سید باقی زاده بزرگوار و همراهی شورای سابق و شهردار محترم در ثبت همزمان ۱۲اثر ناملموس شهرستان و پیشنهاد و تلاشهای وی و همراهی خانم متولی از بوم‌گردی سید شادکام و برخی هنرمندان صنایع دستی از جمله آقای فتوحی (منال و پادری باف) و رای زنی دکتر تشکری عزیز و دفاع جانانه وی در جلسات دفاعیه منجر به ثبت آثار ناملموس و دست بافته های حصیری بنام بافق شد .که ضمن تشکر از زحمات دکتر تشکری عزیز جناب آقای باقی زاده و شهردار محترم گوشزد میکنیم که لازم نیست میراث زحمات این بزرگواران را بنام خود مصادر کنه.

You cannot copy content of this page