مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در جمع دختران و بانوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بافق:هرچقدر بانوان کارآفرین را بیشتر کنیم مسئله اشتغال این قشر ارتقاء پیدا می کند

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 5 بهمن 1400
هرچقدر بانوان کارآفرین را بیشتر کنیم مسئله اشتغال این قشر ارتقاء پیدا می کند

صبح امروز مجتبی حمیدیان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ادای احترام به شهدای گمنام در جمع دانشجویان بانوی این دانشگاه حاضر و با آنها به گفتگو نشست.

صبح امروز مجتبی حمیدیان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ادای احترام به شهدای گمنام در جمع دانشجویان بانوی این دانشگاه حاضر و با آنها به گفتگو نشست.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت، در ابتدای این جلسه ، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: یکی از سرفصل‌هایی که همیشه درباره آن دغدغه داشته و دارم موضوع کارآفرینی بوده است که با تربیت نیروهای جوان و متخصص و کارآمد درهم تنیدگی دارد و همین دغدغه هم باعث شد تا وقتی پیشنهاد مسوولیت در سنگ آهن مرکزی ایران به میان آمد بصورت جدی درباره آن فکر کنم و امروز اینجا در کنار شما باشم تا بتوانیم با هم تحولی در منطقه و یک نقش آفرینی در سطح ملی و حتی بین المللی داشته باشیم.

عضو بنیاد نخبگان کشور در ادامه افزود: ما باید تفکیکی بین موضوع اشتغال و کارآفرینی انجام دهیم، یکی از راهکارهای اساسی برای حوزه اشتغال و حل مسئله آن پرداختن به موضوع کارآفرینی است. هرچقدر بانوان کارآفرین را بیشتر و صاحب تفکر کارآفرینی کنیم، طبیعتا مسائل حوزه اشتغال این قشر از جامعه بهبود و ارتقا پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به اینکه هرچه افراد فعال درحوزه کارآفرینی بیشتر باشند چالش اشتغال در شهر کمتر می‌شود، بیان داشت: اگر بتوانیم به این نتیجه برسیم که جمع‌ها و جلساتی که در شهرستان تشکیل می‌شود ۷۰ درصد آن در مورد کار آفرینی است به تدریج افرادی که مشکل اشتغال دارند ، مسئله آنها حل می شود. سر موضوع اقتصاد در دنیای امروز کارآفرینی است.
مشاورمدیرعامل صندوق بازنشستگی و حمایت از کارکنان فولاد کشور از معدن به عنوان ثروت اصلی بافق اشاره و بیان داشت: امروز در حل مسائل اشتغال و کارآفرینی در حوزه بانوان نیاز به یک ریل گذاری جدید داریم. معدن و ثروت اصلی شهرستان بافق به نظر من بانوان جوان و پرانرژی شهرستان هستند. اگر ما به این کلام اعتقاد و در صحبت های‎مان با این زاویه صحبت کردیم می توانیم یک مسیر متفاوتی را رقم بزنیم.
حمیدیان تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه شکوفاشدن استعدادها توجه زیادی دادن به موضوع آموزش در مقابل یادگیری واقعی است و این مسئولیت را می تواند دانشگاه برعهده بگیرد که باصلاحیت ترین نهاد در این زمینه است. در جنگ اقتصادی تمام عیار امروز در سطح دنیا وزن اصلی به یادگیری عملیاتی است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در پایان گفت: برای تحول بافق باید به کمک شما دانشجویان به سمتی برویم که آرمان ها، ایده آل ها و مقاصد موفقیت شما از مفهومی به نام سنگ آهن به سمت مجموعه و کسب وکارها و نقش آفرینی های محتلف و به سمت بیرون رفتن از مرزهای این شهر و استان باشد. مهاجرت های هدفمند و گردش نخبگانی از اهداف راهبردی ما است.

در ادامه دهقانی رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد گفت: ما در یک سندی که از سال جاری آغاز اجرای آن است و تا سال ۱۴۰۵ پنج چرخش تحول آفرین را در دانشگاه آزاد خواهیم داشت و به نظر من شهرستان بافق یکی از مکان هایی است که به دلیل ظرفیت عظیم انسانی که در دانشگاه و شهرستان دارد می تواند نقطه الگو باشد کمااینکه واحد بافق در سال جاری دو عنوان کشوری را هم از جهت اقتصادی و فرهنگی کسب کند که باعث افتخار استان یزد است.
دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاهی که در آن علم تبدیل به ثروت نشود دانشگاه موثری نیست و باید در آن خلق ثروت و ارزش شود تا بتوانیم رسالت عظیم را فراهم کنیم.
در ابتدای این دیدار دکتر فتاحی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بافق ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) گفت: در جمع مدیران عاملی که در شرکت سنگ آهن حضور داشتند خیلی دیر اتفاق می افتاد که بتوانیم آنها را در دانشگاه دعوت کنیم ولی این جلسه به پیشنهاد شخص مهندس حمیدیان انجام شد و بسیار از ایشان متشکریم.

IMG-20220125-WA0255

IMG-20220125-WA0254

IMG-20220125-WA0253

IMG-20220125-WA0252

IMG-20220125-WA0251

IMG-20220125-WA0250

IMG-20220125-WA0249

IMG-20220125-WA0248


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page