رسانه از شورای اسلامی شهر و شهرداری بافق بخواهد دو درصد عوارض را خرج امور یومیه نکند

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 6 بهمن 1400
رسانه از شورای اسلامی شهر و شهرداری بافق بخواهد دو درصد عوارض را خرج امور یومیه نکند

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در نشست هم اندیشی با بانوان خبرنگار که به مناسبت روز زن برگزار شد گفت:کدامیک از رسانه ها در این سالها از شورای اسلامی شهر و شهرداری سوال کرده که دو درصد عوارض را خرج امور یومیه شهر نکنند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در نشست هم اندیشی با بانوان خبرنگار که به مناسبت روز زن برگزار شد گفت:کدامیک از رسانه ها در این سالها از شورای اسلامی شهر و شهرداری سوال کرده که دو درصد عوارض را خرج امور یومیه شهر نکنند.

مجتبی حمیدیان با بیان اینکه این روزها تحت فشار هستم و دو درصد عمران و آبادانی شهر را پرداخت می کنم عنوان کرد:تا زمانی که دو درصد عمران و آبادانی خرج امور یومیه شود تغییری حاصل نمی شود و باید خود را برای آینده آماده کنیم.

وی افزود: چرا سوال نکردید حمیدیان و آقای شهردار بافق چرا با پول دو درصد ساختمانی در تهران بنام ساختمان استقرار ورزشکاران، نخبگان، پزشکان و…. خریداری نشده است.

وی ادامه داد:مرکز رایزنی های بافق در تهران کجاست؟ تمام شرکت های فولادی دفتر منطقه ای در کشورهای مختلف دارند آیا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق هم دارد؟اگر ندارد مقصر کیست؟!!!این همه سال بافقی ها بر اینجا حکومت می کردند پس دفتر منطقه ای کجاست؟

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با اشاره به اینکه حرف من این است که باید نگاهی که خود را محدود کردیم تغییر کند تصریح کرد:با تغییر نگاه است که سرمایه گذاری می آید. مسئله مهم در بافق جذابیت و امنیت سرمایه گذار است که باید به آن توجه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا دستان پشت پرده ای هست که تمایل به سرمایه گذاری در بافق نیست گفت:قطعا این دستان پشت پرده وجود دارد، فساد و زد و بند در کشور هست و نباید آن را پنهان کرد. همین دستها و زد و بندها هست که فولاد مبارکه اصفهان را به آن پیشرفت می رساند.

او افزود:چرا رسانه این را مطالبه نمی کند که نخبگان این شهر کجا هستند؟!!! حرف من این است که با حقوق دادن و استخدام سنگ آهن چه در حق زنان چه رجال خیانت کردیم.

وی بیان کرد:چرا تفکر کارمندی و کارگری بر شهر حاکم است؟ در شهر شرکت های خصوصی کجا باید باشند؟مردم بافق باید بازرگان، تاجر و کاسب شوند حرف این است که مردم بافق باید نقش آفرینی خود را در کل کشور فعال کنند باید شبکه ی رایزنی بافقی ها در سطح ملی و بین المللی فعال شود.

حمیدیان با بیان اینکه ما هنوز در گذشته ها مانده ایم خاطر نشان کرد: تجربه کارخانه کاشی باید به فراموشی سپرده شود چرا بافق خلاصه شده در استخدام سنگ آهن.

مجتبی حمیدیان که تابستان ها عاشق بود که در منزل مادربزرگش در بافق باشد چرا بافق یکبار احوالش را نپرسیده که تو کجایی؟!!!نخبگان را شهر باید دعوت کند یا این هم تقصیر تجربه کارخانه کاشی است؟!!!

وی ادامه داد:باید با دنیا تعامل کرد یا عده ای بیرون از استان با این تفکرات و دست های پشت پرده ذهن های ما را خراب می کنند یا عده ای در داخل.
وی با بیان اینکه فولادها دیگر کشور با هم شبکه هستند گفت: از مدیران شهر پرسیده ام در شهر خواف، معدن سنگان را دیده اید یکنفر ندیده . این ندیدن تقصیر کارخانه کاشی است یا اصفهان؟!!!تقصیر نگاه است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با بیان اینکه نشسته ایم و فقط می گوییم ما هستیم و بقیه مقصر هستند عنوان کرد:با این افکار بدانید عملیات شکست را پذیرفته ایم.

وی افزود: چرا باید گفته شود بافق شهر حساسی است؟ یعنی چه؟ چرا وقتی سرمایه ترسو است با این کلمه سرمایه گذار را از شهر اخراج می کنیم اما اردکان، اصفهان، تبریز، مشهد و… می گوید سرمایه گذار تو فقط بیا.

مقام مسوول با اشاره به اینکه اگر روی مسائل کلیدی زیرساختی تمرکز نکنیم مشکلات شهر باقی می ماند خاطر نشان کرد:با این روند مطالبه ها ره به جایی نمی بریم چرا که اقتصاد حساب دو دو تا چهار تا دارد تعرفه های زیرساختی در شهر بافق چند است؟ چقدر رسانه ها مطالبه کردید تا مدیران شهر پاسخ بدهند چقدر جذابیت سرمایه گذاری در شهر ایجاد شده است؟!!!تبلیغات شده است؟ با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمی شود.

همه می گویند بهشت سرمایه گذاری در بافق و یزد است پس چرا ما ندیدیم؟
وی ادامه داد:بافق آینده بافقی است که در آن شاخصه اصلی سرمایه گذاری محور است نه حمایت .پایه یک سرمایه گذاری، ارزان بودن هزینه های دولتی و حکومتی است.

مسوولین استان و شهرستان باید بسته هایی ارائه کنند که هزینه هایی که سربار بخش خصوصی می شود کاهش یابد تا پول سرگردان در بافق هزینه شود.

حمیدیان با بیان اینکه برای سرمایه گذاری، سرمایه گذار جایی می رود که هزینه نیروی انسانی پایین باشد تصریح کرد:رسانه ها مطالبه کنید چرا بالاترین نرخ نیروی انسانی در معادن از آن بافق است. دلیل اصلی آن هم این است هر مدیری که آمده برای آنکه محبوب دل بزرگواران باشد مرتب حقوق را افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق عنوان کرد: طرف انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات شورای اسلامی شهر، ریاست جمهوری، یا خواسته اند استاندار و فرماندار بگذارند گفته یک چیزی بدهید اما جاهایی دیگر همین اعتبار را سرمایه گذاری کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:مواجه هستیم با اینکه نیروی کار کم کار می کند اما عدد حقوق زیاد است و این بزرگترین خیانت با این عدد به شهر است.

حمیدیان عنوان کرد:مهمترین طرح من برای نیروی انسانی در حال حاضر چون نمی شود به ساختار دست زد، من هم تا وقتی که همه شهر نخواهد مثل مدیران قبل حقوق را اضافه می کنم هر چقدر هم حقوق افزایش یابد جذابیت سرمایه گذاری کمتر و محبوبیت من بیشتر می شود و اینکه جامعه هر روز بدبخت تر.

وی با بیان اینکه چرا میل به آموزش در بافق کم است عنوان کرد: آمال همه کارمند شدن در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق است اگر بخواهید تغییر و تحول انجام دهید خیال می کنند می خواهی قبض روحشان کنی اما در شهرهای دیگر از یک شرکت به شرکت دیگر می روند چون در فضای رقابت بالا آمده اند در اصل کارفرما باید استرس نیرو داشته باشد نه نیرو.

وی بیان کرد: باید گفتگو کنیم در غیر این صورت نباید انتظار تحول برای این شهر داشته باشیم . شهر حداقل برای اینکه در وضع موجود بماند نسبت به رقبا، ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید می خواهد اگر این سرمایه گذاری صورت نگیرد تا چند سال آینده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق تعطیل می شود.توسعه معادن، اکتشاف و توسعه زنجیره باعث می شود تا فاصله معنادار با رقبای منطقه ای حفظ شود باید ۲۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری کنیم.

حمیدیان ادامه داد:یک عمر می گوییم دو درصد حق شهر است حق چیست؟ حق زمانی بوده است که ماده خام بارگیری می شده و برای مظلومیت شهر دو درصد پرداخت تا عقب ماندگی ها جبران شود و امروز مدیران شهر از من درخواست دارند و من هم دو درصد را می دهم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با بیان اینکه کارخانه گندله گردش مالی، اشتغال ایجاد کرده تصریح کرد:می توانست گندله در شهر دیگر راه اندازی شود اگر قرار باشد دو درصد پرداخت شود دیگر فولاد اسفنجی احداث نمی شود.

وی عنوان کرد:شهری که می خواهد عقب ماندگی را جبران کند نه تنها نباید این عددها را بگیرد بلکه باید مذاکره کند تا مالیات هم کمتر اخذ شود.

او ادامه داد: امروز اگر بخواهیم وارد رقابت با فولادهای منطقه ای شویم باید ۵۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری کنیم این اعداد تعارف ندارد.

حمیدیان با بیان اینکه اگر این اتفاق رخ ندهد سنگ ها به عنوان کالای کلیدی نخوابیدند که ما آرام آرام برویم تصریح کرد:منابع سنگی ، منابعی است که هر کسی زودتر پول پرداخت کند به او می رسد.

وی افزود:با فوریت سرمایه گذاری مواجه هستیم.
فولاد مبارکه در سطح بین المللی سنگ می خرد
امروز جلساتی که برای فولادها می روم دعوا بر سر این است که سنگ های افغانستان را با چه نسبت بخریم؟


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
عباس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 12:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شما هم به جای اینکه این همه حقوق به پرسنل بدین و این همه بیعدالتی در شهر ایجاد کنید خواهشا عادلانه حقوق بدین و مابقی پول را عادلانه بین همه مردم تقسیم کنید

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 1:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت به این مدیرعامل فهمیده اصلا طی این چندین سال که اینقدر عوارض به حساب شورا وشهرداری ریخته شده کسی پرسیده چرا وضعیت شهرمون به این شکله چرا کشاورزان دعا میکنن بارون بیاد عوامل شورا و شهرداری ترس دارن که بارون بیاد چرا یک خیابون بدن چاله وچوله نداریم چرا طی یک سال تو یک خیابون دوبار سنگهای جذول کنده کاری و تعویض میگرده اصلا چرا اینقدر پول بیت المال حیف ومیل میشه و ….. چرا شورا پول به وکیل برای دی نوزده میده

You cannot copy content of this page