دانشگاه در حل مسائل شهر نقش آفرین باشد

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 29 فروردین 1401

IMG-20220418-WA0052

امام جمعه بافق با بیان اینکه بجاست ارتباط رئیس و استادان دانشگاه با مدیران شهرستان تنگاتنگ و مؤثر باشد، گفت: دانشگاه در حل مسائل شهر نقش‌آفرین باشد.
حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد بافق با بیان اینکه بجاست ارتباط رئیس و استادان دانشگاه با مدیران شهرستان تنگاتنگ و مؤثر باشد، اظهار کرد: دانشگاه در حل مسائل شهر نقش‌آفرین باشد.

وی جای نظریه علمی دانشگاه در جلسات مسئولان شهر را خالی دانست و ادامه داد: هرچند دیده‌نشدن دانشگاه به‌عنوان عضو اصلی کمیسیون‌های تخصصی ارگان‌های اصلی شهر یک مشکل ملی است؛ اما می‌توانیم با اجراکردن این مهم در اتخاذ تصمیمات بر پایه علم و دانش الگو باشیم.

وی افزود: جامعه در کنار سه قوه اصلی نیاز به قوه مفکره دارد و متأسفانه امروز مشخص نیست جایگاه استادان دانشگاه و حوزه در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور کجاست.

امام جمعه بافق با طرح این سؤال که چرا در کشور ما قدرت وتوی علمی تصمیمات نیست؟ عنوان کرد: نظر و حرف اندیشمندان ما در حجره‌های حوزه و کلاس‌های درس دانشگاه محصور شده است، در حالی که باید برای ۵۰ سال آینده کشور قوه مفکره شکل بگیرد.

سعادت‌فر به اهمیت همکاری رسانه با دانشگاه اشاره کرد و بیان کرد: اگر رسانه‌ها پای کار بیایند و با طرح مسائل علمی دانشگاهی به حل مشکلات بپردازند، جامعه به سمت صواب پیش می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد بافق نیز در این دیدار با اعلام اینکه اکنون برخی از استادان و کارکنان دانشگاه به‌عنوان اعضای اصلی در کمیسیون‌های شهرستان حضور دارند، متذکر شد: دانشگاه آمادگی دارد برای رفع گره‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی با تمام ارگان‌هایی که درخواست دارند، همکاری کند.

مهدی اشرفی حضوری‌شدن دانشگاه پس از دو سال برگزاری کلاس غیرحضوری به دلیل شرایط کرونایی را یکی از ظرفیت‌هایی دانست که موجب تعامل بیشتر دانشگاه و شهر به‌ویژه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page