خسارت ۹۴ میلیارد ریالی سیل به زیرساخت های روستاهای بخش مرکزی شهرستان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 مرداد 1401

فرماندار شهرستان بافق از خسارت ۹۴ میلیارد ریالی سیل به روستاهای بخش مرکزی خیر داد.

فرماندار شهرستان بافق در گفتگو با « بافق فردا» در خصوص میزان خسارت وارده به روستاهای بخش مرکزی در پی جاری شدن سیل گفت: بارش بی سابقه در مقطع بسیار کوتاه باعث شده است تا خسارات گسترده ای به روستاها وارد شود.

محمد علی صمیمی عنوان کرد: این خسارت ها شامل تخریب ۵۰ کیلومتر از جاده های دسترسی به مزارع، باغات و واحدهای دامی به میزان ۱۵ هزار میلیون‌ ریال، ۱۲ رشته قنات به میزان ۳۸ هزار میلیون‌ ریال،۵۰ راس دام به میزان‌ ۳ هزار میلیون‌ ریال و ۵۰ هکتارباغات به میزان‌۶۰۰۰ میلیون‌ ریال است‌.
وی با بیان اینکه به بیش از ۶۰ واحد مسکونی در روستاهای بخش مرکزی خسارت وارد شده تصریح کرد: برآورد اولیه ریالی خسارت معابر روستایی و مسیل های عبوری در محدوده روستا در روستاهای باجگان ،کوشک ، قطرم و شادکام نیز ۶۰ میلیارد ریال است.

فرماندار بافق ادامه داد: خسارت تخریب یک پل ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

صمیمی افزود: آب بردگی باعث از بین رفتن ۲۵ کیلومتر شانه خاکی شده که هزینه ۵۰ میلیارد ریالی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تخریب ۱۰ دستک پل باعث خسارت ۲۰ میلیارد ریالی شده است خاطر نشان کرد: آب بردگی راههای خاکی روستایی به مسافت ۱۳۰ کیلومتر نیز سه میلیارد ریال خسارت در برداشته است.

او همچنین به ایجاد دریواسیون و دیوار ساحلی ۵ کیلومتر با هزینه ۱۰ میلیارد ریال اشاره داشت و گفت: پاکسازی قنوات به طول ۱۵ کیلومتر نیز به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

گفتنی است این برآورد خسارت تا روز شنبه می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page