رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق عنوان کرد:مغفول ماندن ارتباط علم و صنعت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 1 شهریور 1401
مغفول ماندن ارتباط علم و صنعت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که به مناسبت سی امین سالروز تاسیس این دانشگاه برگزار شد از مغفول ماندن ارتباط علم و صنعت یاد کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که به مناسبت سی امین سالروز تاسیس این دانشگاه برگزار شد از مغفول ماندن ارتباط علم و صنعت یاد کرد.

اشرفی با اشاره به ارتباط صنعت و معدن در دو حوزه آموزش تخصصی و رفع مشکلات صنعت در طرح های پژوهشی عنوان کرد: یکی از طرح های مطرح شده آنقدر قوی بود که در وزارتخانه به تصویب رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به آغاز فعالیت این دانشگاه از سالروز تاسیس داشت و بیان کرد:در ابتدای امر دانشگاه در ساختمان استیجاری هنرستان با ۷۰ دانشجو به عنوان دانشکده معدن دانشگاه آزاد یزد شروع بکار کرد.

وی افزود:به همت همکاران ،موسس دانشگاه و مسوولین شهرستان ساختمان استیجاری تبدیل به ۳۹ هزار متر فضای سرپوشیده شامل بهترین کارگاهها، سوله ورزشی و آزمایشگاه که در استان بی نظیر است شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با اشاره به بازدید بازرسین وزارت علوم از این واحد تصریح کرد:آنان دانشگاه آزاد اسلامی را گنج پنهانی در بافق می دانند که میلیاردها تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

وی به داشتن آزمایشگاه همکار استاندارد و کسب رتبه های برتر در حوزه های تحقیقات، پژوهش، و فرهنگی،
و همچنین تعداد اختراعات ثبت شده توسط دانشجویان و اساتید واحد بافق اشاره و گفت:دانشگاه آزاد رتبه اول شهرستان را از نظر تعداد استاد، تعداد دانشجو و زیربنا به خود اختصاص داده است.

اشرفی همچنین به ارائه مقالات برتر توسط اساتید این واحد در مجلات و کنفرانس های معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ۷۰ دانشجو در سال تاسیس به هزار دانشجو در حال حاضر رسیده است اشاره کرد و افزود تا کنون بیش از ۹ هزار نفر از این واحد فارغ‌التحصیل شده اند که تعداد قابل توجهی از این فارغ التحصیلان به عنوان مسئولین شهرستان و استان انتخاب شده اند.

اشرفی همچنین افزود: این واحد دانشگاهی ۲۰ عضو هیات علمی تمام وقت دارد که اکثر آنها (بیش از ۸۰ درصد) در مقطع دکتری مشغول به تحصیل اند یا در این مقطع فارغ التحصیل شده و به مرتبه استادیار رسیده اند. و در این مورد هم دانشگاه آزاد اسلامی بافق رتبه قابل توجهی در بین مراکز آموزش عالی دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ کارمند در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد:سه خبرنگار برتر شهرستان از این دانشگاه هستند و این مطلب شاهد خوبی است که عنوان کنیم سهم دانشگاه از جهاتی به جامعه ادا شده است.

اشرفی در ادامه بیان کرد:در چند سال اخیر دفتر توانمندی سازی واحد برای رفع مشکلات صنعت و توسعه تعامل دانشگاه با صنعت و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و کوتاه مدت راه اندازی شده است. این دفتر با استفاده از ظرفیت های متعدد دانشگاه و با توجه به نیاز جامعه ، انواع دوره های کوتاه مدت و بلند مدت تخصصی و عمومی را برگزار و مدرک معتبر کشوری ارائه می کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page