برگزاری سومین دوره بازآموزی و آموزش ضابطین دادگستری در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 29 شهریور 1401
برگزاری سومین دوره بازآموزی و آموزش ضابطین دادگستری در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق

به منظور آشنایی بیشتر مأمورين يگان حفاظت ادارات منابع طبيعي، جهاد كشاورزي، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی، سومين دوره بازآموزي و آموزش ضابطین دادگستری با هماهنگی و همكاری دادگستری در محل اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان برگزار شد.

به منظور آشنایی بیشتر مأمورین یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی، سومین دوره بازآموزی و آموزش ضابطین دادگستری با هماهنگی و همکاری دادگستری در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برگزار شد .
این دوره بازآموزی و آموزشی ضابطین دادگستری که با حضور نماینده دادستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، رؤسا و کارشناسان یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق برگزار شد، نماینده دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان بافق بعنوان مدرس دوره، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان یگان حفاظت با آیین دادرسی کیفری و وظایف ضابطین دادگستری در راستای انجام تکالیف و مأموریت های قانونی سازمانی و ارتقاء مهارت ها برشمرد.
لطفعلیان اظهار داشت: یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق به عنوان ضابطین خاص دادگستری محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: ضابطین دادگستری در واقع مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیم مقامات قضایی در کشف جرم و حفظ آثار جرم، جلوگیری از فرار و پنهان شدن متهمان و همچنین اجرای تصمیمات قضائی بر حسب قانون اقدام می کنند.
نماینده دادستان شهرستان بافق ضمن تعریف مفاهیم ضابطین و انواع آن، وظایف و حدود اختیارات ضابطین، قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود و غیرمشهود، مواد قانونی ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۲ ، ۴۳، ۴۴، ۴۵ ، ۵۷ ، ۷۸، ۳۰۷، ۳۰۸، ۶۹۰ و ۶۹۳ را برشمرد.

IMG-20220919-WA0205

IMG-20220919-WA0204

IMG-20220919-WA0202


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page