دولت برای حل مشکلات اقتصادی، قوی عمل کند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 آبان 1401
دولت برای حل مشکلات اقتصادی، قوی عمل کند

 
آيت‌الله محمدجواد فاضل لنكراني گفت: مردم باید بدانند که روحانیت همان طوری که محكم پای انقلاب ایستاده و جانش را برای انقلاب می‌دهد، در کنار مردم قرار دارد. اگر امروز بنا باشد برای این انقلاب شهید داده شود، بدون هیچ تردیدی روحانیت در صف اول است. در عين حال، مردم باید احساس کنند که یک طلبه چشمش را بر مشکلات آنان نبسته است و چشم بسته و بي دليل  از همه چیز نظام دفاع کند.


رييس مركز فقهي ائمه اطهار (ع) در سخنان ابتداي درس خارج فقه روز يكشنبه خود، با بيان اين مطلب افزود: روحانيت خود را شریک گرفتاری‌های مردم مي‌داند، مردم هم باید بدانند فشار اقتصادي و گراني براي قشر روحانيت به مراتب بيشتر ازبسیاری از اقشار است. با اين وجود بايد کنار مردم باشیم، فریاد مردم واقعی باشیم، مردمی که خودشان پای این نظام ايستاده‌اند اما حساب اغتشاشگران و فریب‌خوردگان جداست.
 
وي ادامه داد: اگر مأموري در جايي مرتكب خطايي شد، بايد آن را اعلام و اصلاح كرد؛ اعزام هيأتي به نمايندگي از رهبر انقلاب به سيستان و بلوچستان براي دلجويي از خانواده‌هاي افرادي كه بي گناه كشته شدند كار بسيار حكيمانه‌اي بود و ساير مسؤولان بايد از اين اقدام درس بگيرند.
 
رييس مركز فقهي ائمه اطهار با تاكيد بر همراهي روحانيت با مردم، اظهار كرد: حساب اغتشاشگران از مردم معترض جداست. چطور يك روحاني مي‌تـواند از كسي كه با دين خدا مخالفت كرده حمايت كند؟ ما صد درصد بدون هیچ مسامحه‌ای روبروی آن کسی که با حکم خدا مخالفت ‌کند می‌ایستیم چون در مورد حکم خدا اصلاً تعارف نداریم. 
 
رييس مركز فقهي ائمه اطهار ادامه داد: حفظ انقلاب براي ما يك تكليف است و ترديدي در آن نيست. اگر خدای ناکرده این انقلاب صدمه‌ای ببیند، اسلام لطمه خواهد دید. دغدغه ما در وقايع اخير كشور فقط حفظ حجاب نيست بلكه حفظ اسلام است. امام خميني (ره)‌ در همان ابتداي انقلاب فرمود اگر صدمه‌ای به انقلاب بخورد برای صدها سال اسلام دفن خواهد شد. لذا باید با همه وجود انقلاب را حفظ کنیم، حفظ انقلاب هم با رعايت احترام بزرگان و رعايت دستورات رهبری و مراجع بزرگوار محقق خواهد شد.
 
وي با تاكيد بر رعايت امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح با بيان درست و دقيق، گفت: بايد موفقیت‌های نظام را در این 40 سال اخير براي مردم بازگو کنیم. دشمن دنبال این است که بگوید روحانیت کارایی ندارد، اسلام و دین کارایی ندارد و دین نمی‌تواند حکومت کند. می‌گویند اسلام نمی‌تواند کارایی داشته باشد، اسلام نمی‌تواند معیار باشد. یعنی قرآن نمی‌تواند معیار باشد، باید آن را بوسیده و کناربگذارید، فکر باطل آنها این است که دین را كنار بگذارند. حرفشان این است که ناکارآمدی دین را القا کنند نه ناکارآمدی اشخاص را.
 
 
آيت الله فاضل لنكراني با اشاره به واجب بودن جهاد تبیین، افزود: باید ببینیم انقلاب چه آثار و اهدافی داشته و آنها دنبال چه اهدافی هستند؟ آنها این عزت و استقلالي که امروز وجود دارد را نمی‌خواهند، می‌خواهند این کشور را چپاول و منابع آن را غارت کنند.
 
رييس مركز فقهي ائمه اطهار تصريح كرد: باید بدانیم چه وظیفه‌ای داریم. باید با مردم درست صحبت کنیم و در کنار مردم باشیم.
 
وي افزود: به صرف اینکه یک جوانی را فریب می‌دهند یا تطمیعش می‌کنند که برو عمامه‌ای را بردار، نگوییم ما در خیابان بدون عبا و قبا برویم. اتفاقاً من به بعضی ها گفتم الآن زمانی است که حضور ما با این لباس باید بیشتر باشد، فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد یک سیلی برای اسلام بخوریم؟ نباید صحنه را خالی بگذاریم، البته امیدمان به خدای تبارک و تعالی و دعای امام زمان علیه السلام و خون شهداست. باز این از برگ‌های زرین روحانیت است که در دفاع از امنیت هم حضور دارد. هر روز تلویزیون خبر شهادت یکی از روحانیونی که در این قضایا شهید شده را نشان می‌دهد. این برای ما افتخار و حجت است که روحانیت در میدان هست و شهید می‌شود، باید انقلاب را حفظ و از ارزش‌های آن مراقبت کنیم. ان شاء الله به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب این غائله هم خاتمه خواهد یافت و توطئه دشمن نقش بر آب خواهد شد. البته در کنارش دولت هم باید قوی عمل کند.

مردم از دولت انتظار یک حرکت دقیق را دارند، حرکتی که واقعاً مرهمی بر مشکلات اقتصادی مردم و این گرانی‌ها باشد  
 
رييس مركز فقهي ائمه اطهار با تاكيد بر ضرورت به كار گيري تدبير در حل مشكلات و استفاده از نيروهاي كارآمد در دولت براي حل مشكلات، گفت: آیا خنده‌دار نیست که بگوئیم معیار اشتغال یک ساعت در هفته است؟ بعد روی این معیار می‌گویند آمار بیکاری امسال از سال گذشته کمتر شده، این چه معیاری است؟  با این معیار معلوم می‌شود که وضع تولید خراب است، معلوم می‌شود که بیکاری روز به روز زیادتر می‌شود، این روزها هم که به خاطر مصالحی برخی شبکه‌ها فیلتر شده، مشکلاتی را ایجاد کرده و بیکاری را افزایش داده است.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با يادآوري وظيفه سنگين روحانيت در همراهي با مردم براي حل مشكلات، گفت: روحانیت باید با مردم ارتباط داشته باشد، حقایق را با مردم بیان کند. امروز وقت کنار رفتن و کنار کشیدن نیست چون هدف اصلی دشمن همین است. آنها برای کنار گذاشتن دین می‌گویند اول روحانیت را حذف و طرد و مأیوس کنیم. 
 
وي افزود: باید آن وعده‌هایی که امام و رهبری به مردم دادند عملی شود تا مردم در سایه این نظام، آرامش و امنیت و رفاه و معنویت داشته باشند. ما از اول که انقلاب کردیم برای این بود که معنویت داشته باشیم، حال چگونه می‌توان از افرادی شنید که چه اشکالی دارد یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند! البته کسی نمی‌خواهد با زور این کار را بکند، ولی آیا حکومت اسلامی می‌تواند بی‌تفاوت باشد؟ بگوید خیلی خوب یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند، یک بخشی هم دنبال شراب خواری بروند، یک بخشی هم بروند دنبال فساد، یک بخشی هم دنبال قمار، یک بخشی هم دنبال فسق و فجورهای دیگر، پس انقلاب اسلامی چه شد؟ در همین بحث حجاب و نظام اسلامی، بنده با استفاده از آیات قرآن اثبات کردم که حاکم اسلامی موظف است به دنبال اجرای احکام باشد و آن را رصد کند، اما کیفیت اجرای آن نیازمند راههای منطقی و عقلانی است که باید در قانون لحاظ شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page