يك هزار و 200 هميار طبيعت در منابع طبيعي و آبخيزداري بافق جذب شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 7 آذر 1401
يك هزار و 200 هميار طبيعت در منابع طبيعي و آبخيزداري بافق جذب شد



رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق با اعلام اين خبر گفت: يك هزار و 200 همیار طبیعت در راستای پیشبرد اهداف سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور در حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری بهتر از عرصه هاي طبیعی و ملي در این شهرستان جذب شد.
محبوبه معتمدنيا با اشاره به اينكه شهرستان بافق دارای بيش از 800 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است، اظهار داشت: حفظ و احیای اراضی ملی منابع طبیعی اولویت ما است و در این راستا نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم تا با حفظ و استفاده درست از عرصه های خدادادی، منابع طبیعی را به نسل های آینده سپرد.
معتمدنيا با اشاره به اجرا و جذب همیار طبعیت به عنوان یک طرح سراسری گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در راستاي پیشبرد اهداف سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور در حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری بهتر از منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران،‌ بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعت در اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق است.
وي افزود: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی های آنان از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق از علاقمندان به حفظ و احیای منابع طبیعی دعوت كرد با ورود به سامانه https://hamyartabiat.frw.ir و با تکمیل اطلاعات خود بة عنوان همیار طبیعت در سه سطح همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت دانش آموز و همیار طبیعت محافظ ثبت نام کنند تا برای آنها کارت همیار طبیعت صادر شود.
اين مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نیز يك هزار و 200 نفر در شهرستان بافق جزء همیاران طبیعت هستند و این افراد در سامانه ثبت نام شده‌ اند گفت: هشتصد و 2۰ نفر این افراد در سال ۱۴۰1 و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی جذب اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق شدند.
خاطرنشان مي شود شهرستان بافق 8 هزار و 446 کیلومتر مربع وسعت دارد که 9۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page