حمل چوب برداشت شده در اراضی ملی و مستثنیات بدون مجوز ممنوع است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 12 آذر 1401
حمل چوب برداشت شده در اراضی ملی و مستثنیات بدون مجوز ممنوع است



رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از توقيف محموله هاي جنگلی و مرتعی و چوب باغی بدون اخذ مجوز جابجايي از اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خبر داد.
محبوبه معتمدنيا تصريح كرد: حمل و نقل چوب گونه های باغی و جنگلي با هر نوع وسیله نقلیه نیاز به اخذ مجوز حمل از سوی اداره منابع طبیعی و آبخيزداري دارد.
معتمدنيا ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع را يادآور شد و افزود: با استناد به اين ماده، حمل هر نوع چوب از نوع گونه های جنگلی و غيرجنگلي با هر نوع وسیله نقلیه که فاقد پروانه حمل و مجوز از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشد جرم و قاچاق محسوب و ضمن توقيف خودرو، محموله‌های غیرمجاز به نفع دولت ضبط می‌شوند.
وی افزود: صدور مجوز قطع درختان باغی غیرجنگلی در محدوده مستثنیات اشخاص نیز طبق ضوابط و مقررات برعهده جهادکشاورزی است و متقاضی با مراجعه به جهادکشاورزی نسبت به دریافت مجوز قطع درخت و همچنین مجوز حمل قبل از بارگیری از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق باید اقدام کند.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق در ادامه متذکر شد: در صورت عدم پروانه حمل، قاچاق محسوب می‌شود و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.
محبوبه معتمدنيا از متقاضيان خواست تا جهت صدور هر گونه پروانه حمل چوب با مراجعه به اداره منابع طبیعی آبخيزداري و بازدید کارشناس مربوطه با ثبت در سامانه مديريت بهره برداري و حمل چوب آلات، پروانه حمل دریافت كنند.
اين مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای سال جاری مجوز پروانه حمل برای بیش از 31۰ تن چوب مربوط به ضایعات ناشی از هرس و تنه‌های خشکیده در اراضی مستثنیات و داراي مجوز قطع از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان بافق صادر شده است.
معتمدنيا خاطرنشان کرد: در سال گذشته نيز 270 تن مجوز حمل چوب آلات خشک صادر شده است و همشهریان می‌توانند در راستاي حفاظت از منابع طبیعی، در صورت مشاهده هر گونه تصرف و تجاوز اراضي، بوته كني و قاچاق چوب، برداشت گياهان دارويي، شن و ماسه و آتش سوزي در عرصه هاي منابع طبيعي اين اداره را با شماره تماس 32422060 مطلع و يا با تلفن رايگان و شبانه روزي 1504 و 139 تماس حاصل نمايند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page