۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 12 آذر 1401
۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان


“۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان با شعار
راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر گرامیباد.”

در تقویم بین المللی سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه به نام روز جهانی معلولین نامگذاری شده است. روزی برای تکریم انسان های بزرگی که معلولیت برای آن ها محدودیت نبوده و با توکل بر خداوند متعال، تلاش و پشتکار در عرصه های مختلف اجتماعی موفق و سربلند بوده اند. این روز فرصت مغتنمی است برای اصلاح نگاه جامعه نسبت به معلولان و پی بردن به توانایی‌ها و توانمندی‌های آنان و توجه بیشتر به حقوق اجتماعی و تامین نیازهای اساسی این افراد.
ایجاد یک محیط بدون مانع و قابل دسترس اولین قدم در احقاق حقوق افراد معلول جهت مشارکت در فعالیت های اجتماعی و داشتن شانس برابر برای برخورداری از امکانات جامعه در زندگی اجتماعی است و مشکلات جسمی و معلولیت نباید مانع حضور این قشر توانمند در عرصه های مختلف زندگی باشد.
ضمن تبریک و تهنیت این روز بزرگ به همه معلولان و خانواده های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات شایسته خادمین این عرصه، اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی به ویژه خیرین محترم و مسئولین همراه امید داریم با همت همه دستگاه های اجرایی زمینه های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه بزرگ ،توانمند ومظلوم معلولین فراهم گردد.

مهرنگار گرگیج
” مشارکت های مردمی موسسه خیریه جامعه معلولین بافق “


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page