چاقی و جوانی جمعیت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 5 بهمن 1401
چاقی و جوانی جمعیت


شرط اساسی داشتن یک بارداری موفق رعایت یک برنامه غذایی سالم و اصولی در دوران قبل از بارداری توسط زوجین است . رژیم غذایی سالم و غنی از آنتی اکسیدان و برنامه ورزشی مناسب ، به آماده شدن زنان و مردان برای بارداری مطلوب کمک می کند .
چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستن و می تواند تاثیر زیادی در سبک زندگی افراد داشته باشد و آن ها با مشکل مواجه سازد .
ناباروری مردان و زنان دارای اضافه وزن و چاقی بیشتر از افراد با شاخص توده بدنی نرمال می باشد در مردان افزایش توده بدنی با کاهش سطح تستوسترون و به دنبال آن افزایش استروژن سرم و در نتیجه کاهش میزان باروری همراه است و در زنان با ایجاد عوارضی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک ، دیابت ، اختلال در تعادل هورمونی ، تغییر زمان شروع قاعدگی ، اختلال در قاعدگی و سایر موارد بر باروری اثر منفی بگذارد .
احتمال وقوع دیابت تشخیص داده نشده قبل از بارداری ، اختلال تحمل گلوکز ، و دیابت بارداری موجب شیوع بیشتر ناهنجاری های مادرزادی جنین می شود .
مطالعات نشان داده اند که وزن ، فعالیت بدنی و عوامل تغذیه ای از جمله اسیدهای چرب ، پروتئین ، کربوهیدرات رژیم غذایی ، لبنیات مصرفی و مصرف آهن با ناباروری ناشی از اختلالات تخمدانی ارتباط دارد . بنابراین کنترل وزن قبل از بارداری می تواند از میزان خطر ابتلا به ناهنجاری های هنگام تولد بکاهد . نتایج مطالعات به اثبات رسانده افرادی که رژیم غذایی و سبک زندگی صحیح دارند ، ۶ برابر افزایش باروری بیشتری داشته اند.

صفدری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page