جابجایی مرزهای اولویت در بافق

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 فروردین 1402

شاید بتوان با توجه به صحبت هایی که در نشست های مهم یک شهرستان می شود  اولویت های آن شهرستان را به راحتی مشخص نمود.

برای نمونه به صورت خلاصه و تقریبی سهم آموزش و پرورش را در نشست ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه ای استاندار با جمعی از فرهیختگان بافقی که روز گذشته برگزار شد بررسی می کنیم .

از فرصت ۷ دقیقه ای امام جمعه غیربومی  شهرستان، ۴۰ ثانیه به چالش مهم این مجموعه یعنی کمبود نیروی انسانی و ۱۰ ثانیه به وضعیت فضای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اختصاص داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر هم ۴۰ ثانیه از زمان ۴ دقیقه ای اش را درباره مشکلات این نهاد مهم در تعلیم و تربیت صحبت کرد.

نماینده بومی مردم بافق در مجلس شورای اسلامی حاضر نشد حتی یک کلمه درباره جایی که در آن رشد کرده، سرمایه اجتماعی اندوخته و سالها حقوق و مزایا دریافت نموده و بی شک بیشتر از دیگران از مشکلاتش آگاه است سخن به میان آورد.

میزان وقت اختصاص داده رئیس شورای اسلامی شهرستان به آموزش و پرورش علی رغم معلم بودن خود ایشان، در سخنان ۳ دقیقه ای نیز، صفر بود.

تنها عضو زن غیربومی شورای اسلامی شهر که معمولا خود را نماینده بانوان بافقی هم جا می زند از فرصت ۴ دقیقه ای صحبت خود حتی یک ثانیه به مقوله آموزش و پرورش اختصاص نداد.

 

سرپرست غیربومی فرمانداری بافق هم که در این جلسه با یک حرکت غیر اصولی مثلاً مجری و دبیر برنامه بود، در هیچ زمینه ای جز تذکرهای متعدد برای رعایت وقت و زمان جلسه به سخنرانان، حرف مفیدی نزد.

و اما؛

استاندار یزد ۳ دقیقه از زمان سخنان خود را به نهاد مهم تعلیم و تربیت اختصاص داد و نمایندگان دانش آموزان و فرهنگیان هر کدام ۳ دقیقه از دغدغه هایشان در زمینه آموزش و پرورش شهرستان سخن گفتند.

در مجموع و با یک حساب سرانگشتی حدودا ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه از نشست ۱۲۰ دقیقه ای استاندار یزد با فرهیختگان منتخب بافق، به بحث آموزش و پرورش اختصاص یافت.

هرچند کلام مثبت استاندار درباره آموزش و پرورش و همچنین بیان و مطلب شیوای نماینده ی دانش آموزان کورسوئی برای امید در این زمینه بود، اما شاید بد نباشد چند نکته را برای در نظر گرفتن اولویت ها در جلسات بعدی در نظر بگیریم و ضمن تشکر از آنهایی که در این جلسه و دیگر جلسات اولویتشان آگاهی و دانایی است خطاب به منتخبان مردم بگوییم:

آقای نماینده، یادتان نرود که صندلی امروز، جایگاه ارزشمند و مزایایی که امروز در اختیار دارید را در وهله اول مدیون معلمان، دانش آموزان و مجموعه ای هستید که در آن رشد کردید پس برای اعتلای آن بیشتر فکر کنید، برنامه داشته باشید و در جلسات مهم برای رفع مشکلاتش چاره اندیشی کنید.

جناب آقای محمد رنجبر رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان، دفاع جانانه و صراحت لهجه شما برای حق و حقوق شهرستان ستودنی است اما در کنار پیگیری و دلسوزی برای مرزها و معادن بافق که اهمیت و جایگاه هم دارد، دفاع از مجموعه ای که از آن حقوق دریافت می کنید و بیشتر از دیگران بر مشکلاتش آگاهید را در اولویت های خود قرار دهید.

و در آخر خطاب به مسؤلین محترم شهرستان، چه آنهایی که در نشست با استاندار یزد دغدغه آموزش و پرورش شهرستان را داشتند و گفتند، چه آنهایی که دغدغه داشتند و اولویت‌شان نبود که درباره اش سخن بگویند چه آنها که اصلا دغدغه ای در این زمینه نداشته و ندارند عرض می کنم: با این رویه و نگاه هیچکدامتان در مهرماه ۱۴۰۲ حق اعتراض یا ابراز نگرانی به کلاس های خالی از معلم، فضاهای آموزشی فرسوده و پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان را ندارید چرا که نشان دادید اولویت های شما، تعلیم و تربیت و آینده معادن انسانی شهرستان بافق نبوده و نیست.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page