شوراهای اسلامی روستا، سپر بلای مسؤلین شده اند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 9 اردیبهشت 1402

۹ اردیبهشت و نامگذاری این روز به عنوان روز شورا، بهانه ای شد تا خبرنگار “بافق فردا” به سراغ تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی بافق برود و با آنان در خصوص برخی از مشکلات و مسائل به گفتگو بنشیند.

نجمه ابراهیمی عضو شورای بخش مرکزی و همچنین عضو شورای روستا خوسف در رابطه با اینکه احساس شما از حضور در شورا و خدمت به مردم چیست؟ عنوان کرد: احساس بودن در شورای اسلامی با توجه به جلب اعتماد از سمت اهالی قطع به یقین احساس خوبی است ولی متاسفانه گاها کوتاهی مسئولین و دشواری این راه در برابر بجا آوردن توقعات بجای اهالی مسیر سختی را در پیش روی شورای اسلامی قرار داده است.

نجمه ابراهیمی در پاسخ به اینکه نقاط قوت و ضعف قانون شوراهای اسلامی را بیان کنید خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم خیلی منفی نگری نکنیم باید گفت نقاط قوتی هست اما زمانی می توانیم این نقاط قوت را بیان کنیم که نقاط ضعف بیشتر از نقاط قوت نباشد.

عضو شورای بخش مرکزی شهرستان بافق با اشاره به اینکه امروز نقاط ضعف خیلی بیشتر به چشم می آید گفت: متاسفانه حداقل در شورای اسلامی روستا ما سپر بلای مسوولین شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت هایی که مسوولین در مورد آبادانی روستاها بیان می کنند و خواستار این هستند که در روستا جمعیت افزایش یابد و همچنین راه توسعه پیش گرفته شود اما از زیرساخت های حداقلی در برخی روستا ها دریغ شده است همانند بهره مندی از آب، گاز و…

ابراهیمی عنوان کرد:در استان کویری یزد در روستاهای اطراف این مشکلات قابل روئت است مثلاً مردم قطرم و شادکام که بخاطر بهره مندی از نعمت گاز مدام در راه رفت و آمد هستند و هر روز با جواب های متفاوت زیادی مواجه می شوند و یا روستاهایی که در ۳۴ نقطه از آب آشامیدنی محروم می باشند و باید با تانکر آب شرب اهالی تامین شود (بویژه در تابستان که از نظر جمعیت ساکنین افزایش می یابد.)

عضو شورای روستای خوسف گفت: متاسفانه مسوولین آنطوری که باید و شاید به شوراهای اسلامی بها نمی دهند و زمانی که شوراها بخواهند از حق روستا دفاع کنند نگاه های منفی زیادی را باید تحمل کنند.

وی ادامه داد:موضوع دیگری که در بافق در حال رخ دادن است این هست که همه برای روستاها تصمیم می گیرند به جز اهالی مثلاً در رابطه با بحث تعیین بخشدار، اعضای شوراهای اسلامی هیچ نقشی ندارند و موارد به آنان دیکته می شود.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:کاش یک قانون بود تا روسای ادارات و ارگانها موظف بودند تا پاسخ درخور شان و درستی به اعضای شورا و نماینده روستا بدهند.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا به اهدافی که قبل از ورود به شورا داشتید دست یافته اید عنوان کرد: تا حدودی. و ادامه داد: البته قبل از ورود تا تحقق اهداف در شورای اسلامی چیزی شبیه رویا تا واقعیت است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page