نامه انتقادی سرگشاده مدیران و کارشناسان حوزه برنامه ریزی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به مدیر عامل این شرکت به خاطر سوء مدیریت معاونت برنامه ریزی

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 27 اردیبهشت 1402

 

جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه برنامه‌ریزی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، ضمن انتقاد از وضعیت حاکم بر شرکت سنگ آهن نامه‌ای سرگشاده را منتشر ساختند.

این نامه درحالی پس از چند روز منتشر میشود تا نشان دهنده حسن نیت امضا کنندگان باشد به آقایانی که علی‌رغم وعده‌های مکرر برای رسیدگی موضوع، باز فرصت کوتاهی جهت تصمیم‌گیری خواسته بودند، و همچنین زمینه بروز هرگونه شائبه برای فشار به مدیریت شرکت در آستانه جلسه کارگروه مطالبات مردمی بافق را از بین ببرد. هر چند توقع بود به یکی از وعده‌های داده شده برای رسیدگی عمل شود.

لازم بذکر است پس از چند ماه پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با تیم مدیریتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای وضعیت فعلی و ساماندهی حوزه معاونت برنامه‌ریزی این نامه سرگشاده نوشته شده‌ است.

بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب (در دیدار روز کارگر سال ۱۴۰۲) : اعتراض به تأخیر حقوق، اعتراض به واگذاری غلط؛ گاهی یک محلی را یک مجتمع مهم کاری را به صورت غلط، به صورت فاسد، مفسد واگذار میکنند کارگر آنجاست دارد میبیند از نزدیک معترض است. این [اعتراض] کمک به دولت است این کمک به نظام است، این آگاه کردن نظام است، هر جا هم در این چنین موارد دستگاه‌های مسئول مثل قوه‌ِی قضاییه و غیره دنبال قضیه رفتند دیدند حق با اینهاست.

جناب آقای مجتبی حمیدیان مدیرعامل محترم شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
باسلام
احتراما همانگونه که در جلسه سه شنبه ۱۲/۲/۱۴۰۲ در دفتر مدیریت، با حضور آقای رضائی مدیر حراست، آقای طباطبائی مدیر بازرسی، آقای نارگانی مدیر حوزه مدیریت و آقای ضیائی مشاور مدیریت خدمتتان عرض شد وضعیت معاونت برنامه ریزی و پروژه های آن از زمان تصدی آقای موسوی به این جایگاه در شرایط اسفباری قرار گرفته است، این حوزه نیاز به مشاورانی دارد که به داشته های تخصصی کارشناسان واحدها افزوده، تجارب کارشناسی را بکار گرفته، با امید و خوشبینی زمینه افزایش اعتبار معاونت را فراهم نمایند نه شرایطی که مواردش خدمتتان عرض شد.

ما امضاکنندگان ذیل حسن نیت و برادری خود را ثابت کرده، کمال همکاری و حتی راهنمائی در مسائل مختلف را از ابتدای تصدی سمت معاونت برنامه ریزی توسط فردی که کمترین شناخت را از علم مدیریت و شرکت سنگ آهن دارد، داشته ایم.

اینکه این افراد از چه مسیری به این جایگاه ها می رسند، مسلما وظیفه عزیزانی است که پیگیری میکنند اما وظیفه ما ابراز اعتراض به روند نادرست موصوف بوده که طی چند ماه گذشته در جلسات متعدد، با فراغ بال، مشکلات و مسائل، خدمتتان ارائه گردید تا حجت تمام و فضا شفاف گردد که دلیل مخالفتها با عملکرد نامتعارف آقای موسوی، افتادن امور روی ریل انقلابیگری،تدبر و تخصص است. برهمین اساس عرصه بر امضاء کنندگان ذیل تنگ شده و امکان همکاری با آقای موسوی توسط شخص ایشان سلب گردیده است. با توجه به مواردی که بصورت مستند و با دلایل متقن فنی و مدیریتی با جزئیات کافی خدمت حضرتعالی تشریح شد، حضور ایشان در این پست به ضرر حال و آینده شرکت می باشد.

جناب آقای حمیدیان، منشاء فساد همیشه با پول رابطه ندارد. اختلال، واگذاری غلط و انحراف در امور هم از این جمله است. در روز کارگر امسال رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت.

مدیر عامل محترم شرکت، باتوجه به همه این مباحث آیا باز می خواهید به فردی سفارشی و ضعیف میدانی به این عظمت بدهید؟ جناب آقای حمیدیان، در کدام یک از جلسات چند ماه اخیر، نظرات کارشناسی تصدیق نشد و اعتراض به ایشان بحق دانسته نشد؟

لذا در راستای ارتقا سلامت نظام اداری خواهشمند است با توجه به ضعف شدید مدیریتی و فنی ایشان که تنشهای متعدد در دوره کوتاه مدیریتیشان اثبات کننده آن است، با تصمیمی جهادی و انقلابی مسئله ای که دیگران برای شما ساخته اند، را حل بفرمائید.

در پایان شما را به حکمت ۱۲۱ نهج البلاغه میهمان میکنیم که فرمود: فرق است میان این دو عمل، عملى که لذتش رفته و عواقب ناگوارش مانده است و عملى که رنجش سپرى شده و اجر و ثوابش باقى است.

ومن الله توفیق
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page