عدم تامین زیرساخت برای گردشگران داخلی و خارجی مشکل عمده روستای شادکام

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 28 اردیبهشت 1402

روستای « شادکام » از توابع شهرستان بافق به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت بکر و چشمه زیبا، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند اما نبود زیرساخت ها باعث بروز مشکلاتی برای حضور گردشگران و نارضایتی مردم محلی شده است .

 

عدم تامین زیرساخت برای گردشگران داخلی و خارجی مشکل عمده روستای شادکام

دهیار روستای شادکام از توابع بخش مرکزی بافق در گفتگو با خبرنگار” بافق فردا” در رابطه با عدم تامین زیرساخت های لازم برای گردشگران داخلی و خارجی در این روستا صحبت هایی ارائه کرد.

 

علیرضا صالحی با اشاره به وجود چشمه شادکام، درخت چند صد ساله سرو، باغات پلکانی و طبیعت بکر که سبب نقطه هدف و شروع گردشگران و مسافران زیادی شده است عنوان کرد: گردشگران با یک بار دیدن صفای کوچه باغ‌ها، دامن سبزی که طبیعت پهن کرده تمایل به حضور در این روستا را دارند تا از دغدغه‌های زندگی ماشینی ساعاتی را به دور باشند.

وی افزود: مردم شادکام مهربانانه از این میهمانان ناخوانده میزبانی می‌کنند و هیچ گاه از حضورشان ابراز نارضایتی نکرده‌اند، اما بی ملاحضگی عده‌ای که به نام گردشگر وارد روستا می‌شوند در کنار نبود زیرساخت‌های اولیه سبب شده که کاسه صبر اهالی شادکام لبریز و به واسطه دهیار و شورای اسلامی روستا فریادشان را به گوش مسئولان برسانند .

صالحی با بیان اینکه برخی افراد به عنوان گردشگر روزهای تعطیل به باغ‌ها و املاک مردم تعرض کرده و با برداشت غیر مجاز میوه و روشن کردن اتش زیر درختان و شکستن شاخه های درختان از باغ‌ها به صاحبان آن خسارت وارد می‌کنند تصریح کرد:حداقل‌های زیر ساخت گردشگری در روستای شادکام فراهم نیست و افراد حتی برای سرویس بهداشتی هم مشکل دارند ،عدم پارکینگ مناسب جهت پارک وسایل نقلیه مردمی ،عدم بهرمندی از گاز شهری

کم عرض بودن جاده بین شهری و روستایی(خصوصا وجود پلهای غیر استاندارد متعدد )  که متاسفانه تا کنون شاهد بسیاری تصادفات که بعضا منجر به فوت افراد شده،عدم انتن دهی موبایل و اینترنت بین جاده ای از دیگر مشکلات است.

دهیار روستای شادکام با اشاره به گردشگری پردردسر در این روستا عنوان کرد:در مواقع شلوغی روستا (خصوصا مسیر چشمه ) چنانچه نیاز به حضور آمبولانس یا آتش نشانی باشد تکلیف چیست؟ چطور باید این صف خودروها را در کوچه‌ها و جاده باریک شکست و به روستا امداد رسانی کرد؟!!!

وی به ساخت پارکینگ مناسب قبل از ورودی روستا که یک الزام در بحث گردشگری شادکام است اشاره کرد و گفت: مردم خواستار راه اندازی یک بازار برای محصولات محلی خود هستند تا مجبور نباشند دائم از باغ‌ها در برابر تعرض عده‌ای که نام خود را گردشگر می‌گذارند مراقبت کنند .

صالحی در خواست یک سایت گردشگری وتجهیز کردن مکانی مناسب با امکانات کامل جهت گردشگران و مسافرین را کرد و افزود:متأسفانه عدم حداقل‌های زیرساخت ها موجب می شود تا استقبالی برای اسکان گردشگران به وجود نیاید توضیح اینکه با وجود دو بوم گردی و سیل جمعیت مردمی به روستا اصلا جوابگو برای اسکان و پارکینگ و رفاه حال مردم روستا و گردشگر نیست .

وی خاطر نشان کرد:یکی دیگر از مشکلات روستا این است که بعضی از افراد به عنوان گردشگر در مسیر چشمه و محیط روستا متاسفانه اصلا نظافت را رعایت نمی کنند که جا دارد همین جا از مسافرین و گردشگران به روستا خواهش کنیم در روستا نظافت را رعایت کنند.

دهیار روستای شادکام همچنین در پایان به آزاد سازی زمین رو هم توسط محیط زیست اشاره کرد و گفت:یکی از ضروریات این روستا تامین زمین برای ساخت و ساز جوانان و همچنین در اختیار گذاشتن آن برای سرمایه گذاران گردشگری است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page