ازدواج آگاهانه ،شاد و پایدار☘️

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 30 اردیبهشت 1402

 

انسان موجودی اجتماعی است که نخستین و مهّم ترین بستر فعلیت یافتن شخصیت او، کانون مقدّس خانواده است.

خانواده ای که با پیمان ازدواج و پیوند مقدّس زن و مرد پایه گذاری می شود؛ یعنی با «ازدواج» حیاتی ترین نهاد اجتماعی شکل می گیرد؛ نهادی که خاستگاه آن در ذات انسان است.

از این رو زن و مرد در همان آغاز ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، در آن محیط کوچک، آرام می گیرند.

همان گونه که خداوند منّان به گونه ای به این مسئله اشاره می کند و خانواده را جای آسایش و آرامش معرفی کرده می فرماید»: و من آیاتِهِ أن خَلَقَ لَکم مِنْ أَنفُسِکم أَزواجاً لِتَسْکنُوا الَیها»؛  از نشانه های او این که که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید، تا در کنار آنان آرامش یابید«  بی گمان ازدواج پاسخ به غریزه جنسی ، که غریزه ای نیرومند و ریشه دار است که براساس نظام حکیمانه الهی در نهاد بشر قرار گرفته است می باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، ازدواج کردن در زمان مناسب  فواید شگفت انگیزی برای سلامت جسم و روح و همچنین دارای فواید اجتماعی و دینی می باشد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

✅تشویق برای رفتار امن تر: زوج های متاهل به طور قابل توجهی کم تر درگیر رفتارهای پرخطر مانند مصرف مواد مخدر  رفتار های جنسی خارج از چهار چوب خانواده یا رانندگی خطرناک هستند.

✅کاهش احتمال حملات قلبی: به گفته پزشکان: ازدواج خطر حملات قلبی در زنان و مردان را کاهش می دهد

✅سطوح استرس پایین تر: ازدواج می تواند به شدت میزان داشتن استرس یا افسردگی کاهش دهد.داشتن یک پیوند بلند مدت می تواند هورمون های شما را به گونه ای تغییر دهد که استرس را تحت تاثیر قرار دهد.

✅کاهش ابتلا به بیماری های روانی:مردان و زنان متاهل به طور قابل توجهی کم تر مبتلا به بیماری روانی شدید هستند.افراد متاهل به میزان قابل توجهی کمتر دچار افسردگی شدید می شوند .

✅خواب بهتر، عمر بیشتر و مسئولیت پذیری بالاتر

✅داشتن فرزند:  ازدواج بنیان یک خانواده است که در آن می توانید صاحب فرزند شوید و نسل تان را حفظ کنید . صاحب فرزند شدن تجربه ای است که همه آن را دوست دارند.داشتن فرزند،  شیرین زبانی و  کارهای کودکانه اش ، لذت و شادی را به قلب والدین سرازیر میکند.

✅حفظ عفت و حیای فردی ـ اجتماعی: عفت و حیات از جمله صفات برجسته انسانی هستند. یکی از راه های تکمیل این صفت، ازدواج است. ازدواج ا نسان را از رفتارهای نادرست و خلاف فطرت دور کرده و از او در قبال آنها محافظت می کند.

✅تاثیرات معنوی از جمله کسب نیمی از دین، تعاون در اطاعت، جلب رضایت الهی

✅زیاد شدن روزی و بهبود وضع اقتصادی

صدیقه عبداللهی کارشناس باروری سالم

شبکه بهداشت و درمان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page