تحلیل فضای انتخابات در بافق

دسته: سیاسی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 10 اسفند 1390

انتخاب اصلح و حضور گسترده فصل مشترک مردم، مسئولان و نامزدها

خبرگزاری فارس: انتخابات در هر منطقه‌ای فضایی ویژه دارد و فعالیت‌های انتخاباتی در هر منطقه بنا بر فرهنگ، سواد، بینش سیاسی، بصیرت و اعتقاد مردم تعریف می‌شود .

به گزارش خبرنگار فارس از بافق، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار خواهد شد که با تکیه به شواهد موجود در سطح جامعه مشارکت بیشتری از شهروندان نسبت به دور قبل را در شهرستان بافق شاهد خواهیم بود.

کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی که ماحصل حضور مردم در صحنه است به ویژه در نهمین دوره انتخابات مجلس، تلاش و خدمتگزاری حقیقی به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب را به منصه ظهور رسانده است.

خیزش اجتماعی جوانان و واجدان شرایط رأی در منطقه بافق، این نوید را می‌دهد که آحاد واجدان شرایط رأی دادن، نقش اساسی و سیاسی خود را در خنثی کردن توطئه دشمنان دین و نظام، به خوبی ایفا خواهند کرد و مشت محکم دیگری بر دهان یاوه‌گویان نظام در داخل و خارج خواهند زد.

هرچند ضرورت توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ هوشیاری در مقابل توطئه‌ها و تاکتیک‌های متنوع دشمن و نیز مشارکت حداکثری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما بازخوانی این تاکیدات برای آگاهی اقشار مختلف جامعه ضروری است.

یک کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مشارکت مردمی ‌در صحنه‌های تصمیم‌سازی سیاسی و اجتماعی در یک کشور است.

حبیب حسن‌زاده، مشارکت حداکثری در کل کشور را نشانه آشکاری از بصیرت مردم عنوان کرد و افزود: این حضور بیانگر پای‌بندی امت به امام و آرمان‌های متعالی وی و تجدید عهدی دشمن‌شکن با ولی امر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات برای استکبار جهانی مشکل‌ساز خواهد شد و آنها را با موقعیت لرزان و پایگاه اجتماعی اندکی در میان ملت‌های بیدار خود مواجه خواهد کرد.

* حضور حداکثری در انتخابات، مشتی بر دهان یاوه‌گویان

حسن‌زاده انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این برهه از زمان مهم بیان کرد و افزود: انتخابات مجلس از برجستگی‌های خاصی برخوردار است که بسیار شایسته دقت و تأمل است و تصمیم جمع کثیری برای شرکت در این انتخابات دارای اهمیت بالایی است از این‌رو هدایت افکار جامعه به سوی انتخاب شخص یا اشخاص اصلح از میان کاندیداهای صالح، مهم‌ترین نکته در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه احساس ترس و آسیب‌پذیری استکبار جهانی از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود، واکنش و حیطه تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی مسموم آنان نیز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

این کارشناس سیاسی حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات را موجب اقتدار نظام و مایه ناامیدی دشمنان دانست و ییان کرد: بدون شک مردم ما همچون گذشته با حضور حداکثری در عرصه انتخابات به دشمنان نشان خواهند داد که تا آخر پای اهداف انقلاب، امام، رهبری و حفظ ارزش‌های نظام ایستاده‌اند.

حسن‌زاده به سابقه انتخابات در ایران اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات در ایران بعد از قیام مشروطه تحقق یافت و در زمان مشروطه مهم­ترین دستاورد مشروطیه‌چیان از حیث تحقق اصل حاکمیت مردمی، تاسیس مجلس شورای ملی بود که بر اساس فرمان مظفرالدین شاه در14مرداد1285شمسی محقق شد و به عمر طولانی نظام استبدادی در ایران خاتمه داد.

* اتنخابات ایران نماد مردم سالاری و الگویی برای کشورهای منطقه است

مشاور جوان فرماندار بافق نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تبلیغات وسیع دشمن در زمینه کمرنگ کردن انتخابات آینده مجلس گفت: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ‌ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، حضور گسترده در انتخابات مجلس نهم، پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان انقلاب خواهد بود.

مهدی دهستانی افزود: انتخابات در ایران به گونه‌ای است که همه مردم در آن شرکت می‌کنند و این نشانه مردم‌سالاری بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و الگویی برای کشورهای منطقه و جهانیان است.

وی ادامه داد: هرچه حضور مردم در انتخابات پیش‌رو، گسترده‌تر باشد و نمایندگان اصلح و شایسته با آگاهی ملت انتخاب شوند، موجب اقتدار مجلس و سربلندی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

* انتخابات، نقطه عطف دیگری در تاریخ سراسر افتخار میهن اسلامی است

دهستانی افزود: امروز در شرایط خاص کشور و نزدیک شدن به آزمون بزرگ حضور حماسی دیگر در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که به امام خمینی (ره) بهترین مجلس دنیا و تبلور ملت و در رأس همه ارگان‌هاست، بوق‌های تبلیغاتی و خیل پلید مزدوران شیطان بزرگ در عرصه سایبری و امواج ماهواره‌ها همه توان خود را به طور گسترده و فراگیر بر روی این جریان و با هدف کم‌رنگ کردن حماسه حضور امت بصیر و متدین ایران متمرکز ساخته‌اند.

مشاور جوان فرماندار بافق یادآور شد: انتخابات نقطه عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است که حضور پررنگ مردم پشتوانه و ذخیره‌اى براى نظام محسوب مى‌شود.

*حضور و مشارکت زنان در انتخابات سبب استمرار انقلاب است

ناهید مظفری، فعال فرهنگی و مسئول کمیسیون بانوان بافق با اشاره به نقش مهم مشارکت بانوان در انتخابات گفت: زنان شجاع و غیور ایران اسلامی همچنان که در طول 33 سال انقلاب با حضور گسترده خود در همه صحنه‌ها، مشارکت بالایی داشته‌اند در انتخابات مجلس نیز خواهند درخشید.

وی افزود: حضور حداکثری زنان در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در واقع بیانگر اوج عشق و علاقه به نظام و میهن اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است.

مظفری خاطرنشان کرد: حضور زنان همیشه و در همه صحنه‌ها آگاهانه و با بصیرت کامل بوده است و این حضور نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که به حقوق مردم به ویژه زنان جامعه اسلامی احترام گذاشته و همت مضاعفی داشته باشند.

مظفری تصریح کرد: زنان در تمام عرصه‌های انقلاب خوش درخشیدند از این‌رو حضور آنان در انتخابات و داشتن حق رای بیانگر احقاق حقوق آنان است که این امر نیز از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

* افزایش همکاری نیروی انتظامی و بسیج در آستانه انتخابات

فرماندار بافق نیز ‌در مورد امنیت و سلامت انتخابات که دشمن تلاش‌های بسیاری برای مخدوش کردن آن دارد به خبرنگار فارس گفت: امنیت، سلامت و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از مهم‌ترین ارکان هر انتخابات به شمار می‌رود.

حسین ندافیان افزود: دفاع از مردم، امنیت مردم و ارتقای امنیت جامعه از جمله اهداف و آرمان‌های نیروی انتظامی است که دنبال می‌شود و از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی نقش نیروی انتظامی فعال‌تر و پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از سازمان‌هایی است که نقش جدی در انتخابات دارد، افزود: مسئولیت تامین نظم و امنیت همچنین برآوردهای لازم برای برگزاری انتخابات سالم با نیروی انتظامی است.

ندافیان گفت: مسئولیت‌های نیروی انتظامی سه مرحله قبل از انتخابات، انجام تبلیغات و برگزاری انتخابات همچنین مرحله بعد از انتخابات را شامل می‌شود.

فرماندار بافق ادامه داد: در روز انتخابات نیز باید نیروی کافی برای پوشش نظم و امنیت انتخابات پیش‌بینی شود تا انتخاباتی آرام و با حضور پرشور و حداکثری مردم داشته باشیم.

رئیس هیئت اجرایی ستاد انتخابات بافق در ادامه به جایگاه بسیج در زمینه ارتقای امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: در نهمین دوره انتخابات همکاری نیروی انتظامی و بسیج در امنیت و صیانت از آرای مردم بیشتر خواهد شد..

* چ تا در روز انتخابات، تا فردی اصلح را وکیل خود کنند.

علی عبدالهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page