نماینده طبس: استاندار یزد مقصر انتزاع طبس بود/ خواست مردم پیگیری می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 20 تیر 1392

 

یزدفردا:طبس- حقانی/ نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با حضور در اجتماع تعدادی از مراجعان دفتر ارتباط مردمی خویش با اشاره به انتخابات حماسی 24 خرداد گفت: این انتخابات نماد كامل ولایت پذیری مردم و علاقه ملت ایران به رهبری و نظام بود كه دشمنان قسم خورده را ناامید و حتی آنان را وادار به عذرخواهی كرد.

طبس با وحدت به جایگاه اصلی خود می رسد.

محمدعلی عبداله زاده با تاكید بر لزوم وحدت و همدلی در شهرستان طبس گفت: طبس شهرستان ویژه ای است و ظرفیت های فوق العاده ای دارد كه با پرهیز از حواشی و تفرقه می شود این شهرستان را به جایگاه واقعی آن رساند.

وی افزود: توسعه ادارات و سطوح اختیارات آنان قطعاً كمك شایانی به آبادانی شهرستان خواهد كرد و البته من به وضعیت مدیریتی فعلی شهر طبس انتقاد دارم كه در مقام مقایسه می بینیم مدیران دیگر شهرستان های حوزه انتخابیه با همت بالا پیگیر مطالبات مردم اند و بدون حاشیه دنبال پیشرفت اند.

برخی مدیران طبس، خوابند.

وی با تاكید بر اینكه قول داده ام تا در عزل و نصب های شهرستان ورود نكنم، گفت: گاهی احساس می كنم كه برخی مدیران طبس خوابند به حدی که در یك سال گذشته برخی مدیران این شهر حتی یك بار تماس نگرفته اند كه مشكل یا خواسته ای را مطرح كنند و پیگیر مطالبات مردم و شهرستان شوند، البته برخی هم خوب كار كرده اند كه تشكر می كنم، اما بر اساس تعهدی كه برای خدمت به مردم داده ام خود را موظف به تلاش برای آبادانی منطقه می دانم و خود را وقف این ملت كرده ام كه البته حتماً در رابطه با مسئولان کم کار فكری خواهیم كرد و دیگر نمی شود در برابر این همه كارشكنی و سهل انگاری سكوت كرد.

نماینده ادب را رعایت می کند، لطفا مودب باشید.

نماینده مردم طبس با گلایه از فضای تخریب و توهین توسط عده ای مغفول، گفت: متاسفانه برخی با تندروی و توهین و تخریب همه واقعیات را كنار می گذارند و به دنبال حواشی می گردند اما سوال من اینجاست تا كنون كجا كسی سراغ دارد كه حتی به یك نفر بنده توهینی كرده باشم یا بخواهم در برابر اظهارنظر شهروندی موضع تند یا مخالف خارج از منطق بگیرم و حالا هم انتظار دارم كه موكلین بنده با رعایت احترام متقابل و سعه صدر به دور از حاشیه سازی و دروغ برای حل مشكلات شهرستان طبس به مدد نماینده خود بیایند.

عبداله زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی فراموش كرده اند كه نماینده یك حوزه انتخابیه بعد از انتخابات و تنفیض وكالتش نماینده تمام ملت ایران است و مصونیت سیاسی دارد و در حقیقت توهین به نماینده توهین به ملت ایران است و گاهی دیده می شود، عده ای كه از كانال های مختلف تحریك شده اند با تخریب و توهین و ارعاب قصد القاء عقیده خود دارند.

وکیل مردم طبس در خانه ملت افزود: مردم طبس، مردمی آرام، فهیم و صبور هستند اما عده ای كه همواره دنبال اختلاف و حاشیه اند و ندانسته وارد بازی گروهی می شوند، بدانند كه اگر اعتقادی به آبادانی شهرستان دارند باید با همدلی و همراهی و قانون مداری امور را پیگیری كنند.

طبس ضد انقلاب ندارد- معتدل باشید.

وی به رفتارهای افراطی در برخی امور و در خصوص بعضی افراد اشاره كرد و گفت: وقتی 90 درصد مردم در انتخابات شركت می كنند یعنی این كه 90 درصد مردم عاشق انقلاب و كشور و رهبری اند، پس حق نداریم كسی را به خاطر نظراتش از گردونه انقلاب خارج كنیم.

دکتر عبداله زاده تصریح کرد: من به عنوان نماینده همه مردم، نه نماینده یك فرد و یا گروه، پیگیر مطالبات مردم هستم و واقعاً اگر هر زمانی احساس كنم از مسیر صداقت با ملت فاصله گرفته ام، احساس گناه می كنم و عطای ادامه مسیر را به لقایش می بخشم.

وی افزود: بعضی مسائل اجتماعی موجب رعایت برخی تعهدات می شود، از جمله آن كه به عنوان وكیل مردم همان طور كه باید بعضی مطالب را بگویم، برخی را هم در حال حاضر نباید مطرح كنم چون مصلحت جامعه در آن نیست.

نماینده طبس انعطاف و اعتدال در هر كاری لازمه وجودی دانست و تاکید کرد: باید مردم حساب كسانی كه صادقند با آنان كه صداقت ندارند را از هم جدا کنند و نباید یكی را بر اساس قضاوت نفسمان به عرش برسانیم و در همان حال یكی را به ذلت بكشانیم، باید معتدل باشیم.

منصف باشیم، همه چیز بیرجند خراب نیست، همه چیز یزد هم خوب نبود.

محمدعلی عبداله زاده خاطرنشان کرد: این دل صندوقچه درد است كه برخی را در آینده خواهم گفت اما باید منصف باشیم و روی احساس شخصی نگوییم همه چیز یزد خوب و همه چیز بیرجند خراب است، مگر سال گذشته در استان یزد نماینده همین مردم نبوده ام؟ مگر همین مردم به ضعف عملكردها در سال های گذشته اعتراض نمی کردند؟ من به تعهدات خودم با مردم پایبندم و هرگز از آن خارج نشده ام و با صراحت می گویم  كسی كه در بحث الحاق و انتزاع از همه بیشتر حركت كرد، فحش خورد و تحمل كرد بنده بودم، اما برخی مسائل مهم را برای جمع ثابت می كنم و توقع دارم آقایان مدعی مخالفت با انتزاع طبس از یزد هم برای من با  مدرك ثابت كنند.

من از اجرای مصوبه الحاق و انتزاع بی خبر بودم – پیگیر مطالبات اکثریت هستم

 نماینده طبس در توضیح مساله الحاق و انتزاع طبس گفت: سال گذشته دبیر هیات دولت پرونده الحاق و انتزاع را كه از 4 سال پیش شروع شده بود، برای من آورد اما من گفتم این كار فعلاً به مصلحت مردم نیست و نباید انجام شود و پیگیری هم در آن زمان كردم و البته بر خلاف شایعات فقط بر اساس تعهداتم با مردم همواره خواست و نظرشان را پیگیری كرده ام.

وی ادامه داد: این پرونده در آن زمان كنار گذاشته شد و من هم مطمئن بودم كه این اتفاق نمی افتد، تا زمانی كه این مصوبه دقیقاً همزمان با ابلاغ به اطلاع بنده رسید كه ده ها نامه نوشتم و مخالفت كردم و حتی در همان تاریخ در بازترین تریبون كشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از الفاظ “حركت غیرعاقلانه و غیرمدیرانه” دولت برای این تصمیم استفاده كردم و اصلاً هم به خوب یا بد بودن نظر عده ای كه مخالف هستند كاری نداشتم، اما چون بدون اطلاع بنده به عنوان وكیل مردم انجام شده بود آن را توهین آشكار دولت به ملت می دانستم.

مقصر الحاق و انتزاع طبس، استاندار یزد بود.

“محمدعلی عبداله زاده” مقصر اصلی انتزاع طبس از یزد را “محمدرضا فلاح زاده” استاندار یزد برشمرد و گفت: نقش مستقیم استاندار یزد در سفر رئیس جمهور به این استان مستنداً مشخص و آشكار است، اما متاسفانه برخی از آقایان كه بنده از فحش ها و سخنان ركیك شان می گذرم، حتی یك بار اعتراضی به استاندار یزد نكردند كه چرا طبس را با آن شكل زننده و زشت پس داد.

نماینده طبس گفت: من از مردم خوب یزد هیچ گلایه ای ندارم، اما حركت زشت آقای فلاح زاده غیرقابل بخشش است اما نمی دانم چرا عده ای فقط با سیاسی كاری همه هجمه را به سمت نماینده آورده اند و اصلاً اعتراضی به استاندار یزد نکردند.

مدعیان که خودشان جرات اظهار نظر ندارند، مردم را تحریک نکنند.

وی ادامه داد: كجا هستند كسانی كه ادعا می كنند منافع مردم با این انتزاع و الحاق به مخاطره افتاده؟ خودشان می روند پس پرده، بعد یك عده را جلو می كنند و حاضر نیستند حتی كوچكترین هزینه ای برای این خواسته بكنند و فقط دیگران را قربانی به كرسی نشاندن حرف و خواسته خود می كنند، آیا واقعاً با انتقاد در كف خیابان مشكلی حل می شود؟ آیا آنهایی كه برخی را تحریك به اعتراض می كنند، خودشان هم تا كنون به صحنه آمده اند؟ چقدر هزینه سیاسی، اجتماعی پرداخته اند؟ آیا واقعاً باید با احساسات مردم اینگونه بازی كرد؟ آقایانی كه منافع خودشان را در تفرقه می بینید و از پشت پرده امر به اعتراض می کنند، اگر اتفاقی در شهر رخ بدهد پاسخگو هستند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: بعضی اصرار داشتند كه بیایید جمع شوید و اعتراض كنید، اما به جرات می گویم همین تدبیری كه به خرج داده شد مانع خیلی از سوء استفاده ها شد و قطعاً خواسته مردم در سایه آرامش قابل پیگیری قانونی است.

مگر همین تعداد مخالف همه مردمند؟

عبداله زاده تاکید کرد: من نماینده مردمم و به بنده رای داده اند تا بیایم و در كنارشان بنشینم و حرف دلشان را بشنوم، آن وقت عده ای تحریك شده می گویند نماینده می ترسد كه به جمع مردم بیاید و ظاهراً فراموش كرده اند كه نماینده مصونیت قانونی دارد و وظیفه دارند احترام رای ملت را نگه دارند، مگر مردم همین چند نفر مخالف یا موافقند؟

وی خاطرنشان کرد: اینكه عده ای بخواهند من نماینده یا شما مردم خوب را ابزار قرار دهند و بدون كمترین هزینه ای در پشت صحنه با تحریك احساسات پاك مردم به اهداف خودشان برسند كاملاً بی مهری با آینده شهرستان و حمله به افق روشن منطقه است كه مردم هم آن را بر نمی تابند، عده ای فقط حرف دارند، اما حاضر نیستند كوچكترین هزینه ای بپردازند، پشت صحنه می نشینند و تعدادی از رده های چهارم و پنجم را به صحنه می كشانند تا وضعیت را تست كنند، اما خودشان یا نزدیكانشان جرات حضور ندارند.

عضو هیئت امنای صندوق توسعه ملی افزود: تنها راه منطقی و عقلایی پیگیری خواست مردم، كارشناسی انسان های فكور و صبور در این زمینه است تا بتوان خواسته برخی از مردم را نیز از مجرای قانون پیگیری كرد، اما خواهشمندم تحریك دست عده ای كه خودشان همواره در پس پرده قرار دارند نشوید .

اگر کسی ادعای دلسوزی مردم دارد مثل امروز ما کنارشان بنشیند.

وی به بازداشت چندتن از طبسی ها در زمان واقعه الحاق و انتزاع اشاره کرد و گفت: من به عملكرد آن روز فرمانداری در برخورد با عده ای از مردم به شدت اعتراض داشتم و صحبت های همان موقع بنده موجب شد تا آن قضیه خاتمه یابد، توهین های آن روز را تحمل كردم برای مطالبات مردم، ولی همانطور كه قسم خورده ام بنده از اجرای مصوبه الحاق و انتزاع بی اطلاع بوده ام، اما خواست مردم را پیگیری می كنم، ولی نباید عده ای با فریب مردم برای اهداف خودشان در پشت پرده سخن بگویند و اگر دلسوز مردمند و دروغ نمی گویند آنها هم در كنار مردم قرار بگیرند و مثل امروز ما با مردم هم صحبت و همنشین باشند.

جغرافیای زمینی مهم نیست به استقلال شهر فکر کنیم.

دکتر محمدعلی عبداله زاده در پایان سخنانش گفت: مشكل الحاق و انتزاع را در مسیر قانونی آن پیگیری می كنیم و با درایت به منفعت شهرستان خواهیم رسید، طبس با توسعه ادارات، جذب سرمایه گذار، حمایت از صنایع و معادن و توجه به ظرفیتهای منطقه پیشرفت خواهد كرد اما همین حالا هم با عقل، رعایت عدالت، و انصاف خوبی ها را ببینیم و به دور از سیاسی كاری به واقعیت ها نگاه كنیم، دنبال ارتقاء ادارات طبس به اداره کل باشیم و زیاد به جغرافیای زمینی توجه نكنیم.

گفتنی است در این جلسه پیرامون مشكلات حوزه درمان– راه ها– كشاورزی، آب و نیز تعلل در نصب علمك گاز شهری، كمبود فضای تفریحی، ضعف مدیران شهرستان و الحاق و انتزاع بحث و تبادل نظر شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page