فاظلاب شهری منبع پایدارتامین آب صنایع جوارمعدنی بافق

دسته: اقتصادی , عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 30 تیر 1392

جانشین مجری طرح آگلومراسیون بافق: تامین آب پایدار از مزایای احداث فاضلاب شهری/مشکلی برای تامین آب کارخانه ها و صنایع جوارمعدنی نداریم.

IMG_3649

رحمان مظفری، به مباحث مطرح شده در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع و کارخانه های جوارمعدنی سنگ آهن اشاره و گفت: بدین منظور پیشنهادهایی برای تامین آب از زاینده روداصفهان وهرمزگان ارایه و  نشست های زیادی  نیز در این زمینه داشتیم ولیکن از سوی مدیریت شرکت  تامین آب از یک منبع نزدیک و پایدار یعنی فاضلاب شهری بافق در دستورکار قرار گرفت و مذاکراتی با آب و فاضلاب استان داشتیم و  در این خصوص نشست ها و مذاکرات بسیاری زیادی صورت گرفت.

وی افزود: فراخوانی در این زمینه از سوی آبفای استان انجام و شرکت سنگ آهن برای انجام امور مربوطه برگزیده شد.

 مظفری در نشست با خبرنگاران بافق در شرکت سنگ آهن مرکزی، ادامه داد: هزینه اجرای این طرح 70 میلیارد برآورد اولیه و در نهایت با طرح توسعه اش تا 100 میلیارد دیده شده و آب استحصالی از این محل تا 35 سال به مجموعه سنگ آهن مرکزی تعلق گرفت.

 وی با اشاره به ایجاد تصفیه خانه فاظلاب شهری بافق در آینده، گفت: دستیابی به منبع آب پایدار برای صنایع و کارخانه های جوارمعدنی و جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی  شهرستان را از جمله امتیازهای این طرح است.

رحمان مظفری با اشاره به اکتشافاتی که در زمینه آبشناسی در سالهای دور توسط متخصصین روسی در منطقه حسن آباد انجام شده، بیان کرد: تامین آب از دشت حسن آباد بافق از دیگر گزینه هاییست که در برنامه قرار گرفت و در این خصوص رایزنی هایی نیز با آب منطقه ای استان داشتیم و در زمینه اجازه برداشت توافق هایی حاصل شد و در مجموع دغدغه تامین آب برای طرح هایی چون گندله، آگلومراسیون و فولاد و دیگر طرح ها رفع شد.

وی در زمینه برنامه آینده شرکت سنگ آهن بافق، گفت: در گذشته معادن بیشتر با مرحله تولید کنستانتره و دانه بندی دیده می شد و بیشتر بهانه نبود زیرساخت ها بیان می شد همانگونه که 50 سال پیش ذوب آهن بدلیل نبود آب در اصفهان زده شد و بجای انتقال آب به این شهرستان راه آهن کشیدند، ولیکن با توجه به فراهم شدن زیرساخت ها معدن را به شکل مجتمع صنعتی_معدنی تعریف کردیم.

 رحمان مظفری، چرخه فولاد را اینگونه توضییح داد: کنستانتره در ادامه به گندله و بعد فولاد احیای مستقیم کاری که آقای ابویی در دست دارد و از سوی دیگر کارخانع خردایش و آگلومراسیون و در نهایت کارخانه فولاد کوره بلند خواهد بود که  در کنارش شمش و فولاد را تعریف می شود.

 مجری طرح کارخانه آگلومراسیون، گفت: امیدوارم با تلاش های انجام شده در آینده یک چرخه کامل فولاد را در بافق داشته باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 تیر 1392 - 1:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

لطفا توضیح بفرمایید که عملیات اجرایی طرح فاضلاب از کی شروع وبرنامه زمانبندی آن به چه صورت است.

You cannot copy content of this page