بالاترین عمل در ماه رمضان دوری از گناهان است/ اعزام ۱۰۰ مبلغ و برگزاری ۳۰۰ جلسه قرآن در بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 3 مرداد 1392

 

بالاترین عمل در ماه رمضان دوری از گناهان است/ اعزام ۱۰۰ مبلغ و برگزاری ۳۰۰ جلسه قرآن در بافق

حجت الاسلام سعید ذاکری نیا اظهار داشت : در ماه مبارک رمضان 100 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان بافق اعزام شده اند.

بالاترین عمل در ماه رمضان دوری از گناهان است/ اعزام ۱۰۰ مبلغ و برگزاری ۳۰۰ جلسه قرآن در بافق

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق به مناسبت ماه مبارک رمضان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزد بانو اظهار داشت: طبق آیه ۱۸۳ سوره بقره روزه بر انسان واجب شده است همانگونه که بر امتهای پیشین واجب بوده است و علت اینکه اکنون یهودیان و مسیحیان روزه نمی گیرند به خاطر تحریفی است که در کتاب های آسمانی آنها صورت گرفته و لذا روزه بر آنها نیز واجب بوده است .

حجت الاسلام سعید ذاکری نیا با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت این ماه عزیز اضافه کرد : ماه رمضان ماه برکت و مغفرت است و نفس های روزه دار حکم تسبیح را دارد و خواب او عبادت است .

وی افزود: در این ماه درهای بهشت به روی بندگان باز و درهای جهنم بسته است و شیاطین در غل و زنجیر هستند پس مؤمن نباید کاری کند تا در این ماه درهای باز بهشت را به روی خود ببندد و درهای بسته جهنم را به روی خود باز کند .

دوری از گناهان افضل اعمال است

این کارشناس مسائل دینی در مورد بالاترین عمل در این ماه گفت : به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) افضل الاعمال در این ماه دوری از گناهان است بخصوص گناهانی که قبلاً به آن مبتلا بوده است .

ذاکری نیا تصریح کرد: انسان وقتی روزه می گیرد شکمش تقوا پیدا می کند و قوه ها و غرایزش نیز در حد زیادی کنترل می شود .

جوانان را قبل از توصیه به روزه داری با قرآن آشنا کنیم

وی برای درک بهتر جوانان در راستای اهمیت و فضیلت این ماه اظهار کرد : جوانان امروزی توجه ندارند که روزه نص صریح قرآن است و صراحتاً بر مردم همه مذاهب واجب شده ؛ بنابراین باید ابتدا جوانان با قرآن مأنوس شوند سپس آنها را به آثار مادی و معنوی روزه متوجه کرد.

کسی که به آثار معنوی اعتقادی ندارد باید او را با آثار مادی روزه آشنا کنیم از جمله این که کمترین فایده روزه این است که موجب سلامتی بدن می شود و نوعی تزکیه درونی است.

وی در مورد اهمیت شب های قدر در این ماه گفت : اگر روزه دار این ماه را و بالأخص شب های قدر را درک کند هم سعادت این دنیا را کسب می کند وهم سعادت آن دنیا را .

حجت الاسلام ذاکری نیا اهم فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق را در این ماه را اعزام بیش از ۱۰۰ مبلغ به روستاها و شرکت ها و معادن دولتی و برخی از معادن خصوصی اعلام کرد و افزود: برگزاری مراسم معنوی و نماز جماعت و قرائت قرآن و … در صد در صد از مساجد فعال شهرستان و ۹۰ درصد مساجد غیرفعال در طول سالانجام می شود.

وی از دیگر برنامههای ویژه سال جاری را برگزاری سیصد جلسه قرآن در سطح شهر عنوان کرد و افزود: برگزاری نماز جماعت در اکثر سازمان ها و ارگان های دولتی برپا می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page