تابش: بررسی برنامه‌های پیشنهادی دولت بر پایه اخلاق دینی باشد

دسته: اخبار ایران , سیاسی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 21 مرداد 1392

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان با هر سلیقه و نظر سیاسی با رای دادن به وزرای پیشنهادی با دولت برآمده از رای مردم همراه شوند.

IMAGE635119247778468072

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛  محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز «دوشنبه» مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت کابینه حسن روحانی طی سخنانی از نمایندگان خواست همراه با رای معنادار ملت، به کابینه پیشنهادی حسن روحانی رای اعتماد دهد.
وی مطالعه و بررسی برنامه‌های پیشنهادی دولت را حق تک تک نمایندگان دانست و در عین حال گفت: انجام این مهم باید بر پایه اخلاق دینی باشد که قرآن کریم در این راه ما را از غیبت گمانه‌زنی و کنجکاوی باز می‌دارد و این گناهان را موجب سخت‌ترین عقوبت‌ها می‌داند.
تابش اضافه کرد: اکثریت مردم در 24 خرداد رای به اصلاح و تغییر وضع موجود دادند و در واقع رای آنها به اعتدال، ثبات و عقلانیت بود و به آنها دل بستند؛ دولت تدبیر و امید حاصل همین گفتمانی است که در طول انتخابات شکل گرفت که نقش راهگشایانه مقام معظم رهبری، حضور فعالان همه سلیقه‌ها و اثرگذاری شخصیت‌های مقبول مردم در خلق این حماسه بزرگ برجسته است.
این نماینده مردم در مجلس، رای مردم در این انتخابات را «نه» به افراط و افراط‌گری توصیف کرد و افزود: در واقع رای مردم «آری» به اعتدال و عقلانیت بود؛ حال نوبت ما است که بعد از آن انتخاب مردم به کابینه امروز «آری» بگوییم و به انتخاب، امید و اعتماد مردم رای مثبت بدهیم.
وی ترکیب کابینه پیشنهادی حسن روحانی را اعتدالی توصیف کرد و ادامه داد: این کابینه ترکیبی به هم پیوسته و توانمند متوجه جهاد مختلف سیاسی است، پس مناسب است به کل این کابینه رای اعتماد بدهیم.
این نماینده مردم در مجلس هدف کابینه حسن روحانی را خارج کردن کشور از مشکلات فعلی عنوان کرد و گفت: حدود 34 قطعنامه توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل بر علیه ایران موجب شدت گرفتن تحریم‌ها و وضع بد اقتصادی در کشور و مشکلات دیگری شده است.
تابش اضافه کرد:‌ برای ما به عنوان ام‌القراء جهان اسلام مایه سرافکندگی است که کشورمان از لحاظ فساد مالی جزو 10 کشور اول جهان، از نظر رواج طلاق در رتبه 4 دنیا باشد و تعداد معتادان ما بر اساس آمار رسمی از 4 میلیون نفر عبور کند.
وی کمک واقعی مجلس در شرایط فعلی را دادن رای بالا به وزرای پیشنهادی دانست و بر انجام این نکته از سوی وکلای ملت تاکید کرد.
تابش در ادامه گفت: تسلط وزیر خارجه پیشنهادی به حوزه ماموریت و آینده‌نگری وی بی‌تردید در خروج کشور از نگرانی‌های فعلی بی‌تاثیر نخواهد بود.
وی با مثبت ارزیابی کردن تجربه وزیر پیشنهادی نفت، گفت: تجربه کارآمدی وزرای پیشنهاد شده برای حوزه‌های نفت و انرژی می‌تواند تضمین‌کننده اجرای برنامه‌های دولت در این حوزه‌ها باشد؛ البته برنامه‌های حوزه اقتصادی دولت هم متناسب با مهمترین نیازهای کشور است که با توجه به وزرای توانمند و مجربی که معرفی شده‌اند می‌توان به بهبود مؤلفه‌های اقتصادی کمک کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه‌های آموزش و پرورش و علوم نیز دولت دارای برنامه‌های درخشانی که وزرای منتخب می‌تواند با بینش و دانش خود فضای مثبتی را در کشور ایجاد کرده و توسعه دهد.
این نماینده مردم در مجلس، وزرای مربوط به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزیران پیشنهادی این حوزه‌ها از تناسب بالایی بر حوزه‌های خود برخوردارند و توانایی تحقق شعارهای دولت را دارا هستند؛ در حوزه سیاست داخلی و امنیت هم وزرای پیشنهادی به دنبال ایجاد فضایی امن و آسایش امن که در واقع رویکردهای امنیتی باید جای خود را به رویکردهای قانونی و مدنی دهد تا اسباب تحقق شعارهای رئیس جمهور فراهم شود.
تابش ابراز امیدواری کرد:‌با توجه به سخنان و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در جلسات با نمایندگان شاهد رفع مشکلات و محدودیت‌های موجود باشیم.
وی با بیان اینکه گرایش‌های مختلف مردم در پای صندوق‌های رای با هم کنار آمده و همراه شدند، خطاب به نمایندگان گفت:‌ما هم با هر سلیقه و نظر سیاسی با رای دادن به وزرای پیشنهادی با دولت برآمده از مردم همراه شویم.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page