اعتدال حقیقی باید جلوی پارتی‌بازی‌ را بگیرد

دسته: اخبار ایران , فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
شنبه - 2 شهریور 1392

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای استان گلستان با بیان این که اگر اعتدال واقعی در جامعه ما نهادینه و اجرایی شود دیگر جایی برای سوء استفاده ها باقی نخواهد ماند، گفت: مسؤولیت ها جایی برای فامیل بازی و پارتی بازی نیست و باید در سایه شعار عدالت و اعتدال، شایستگی افراد نیز احراز شود.

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدمحمدرضا میبدی، نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که دراستانداری برگزار شد بر ضرورت رعایت موازین شرعی و اخلاقی از سوی دولت جدید تأکید کرد و گفت: همه مدیران و مسؤولان ارشد کشور باید این خط ومشی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

IMAGE635065514899375000

وی با تأکید بر این که اعتدال به معنای برابری نیست، تصریح کرد: اعتدال به معنای قرار گرفتن هر چیز در جای خودش است یعنی هر فردی بر اساس شایسته سالاری در مسؤولیت ها قرار گیرد.

آیت الله میبدی با بیان این که اگر اعتدال واقعی در جامعه ما نهادینه و اجرایی شود دیگر جایی برای پارتی بازی باقی نخواهد ماند، گفت: مسؤولیت ها جایی برای فامیل بازی و پارتی بازی نیست و باید در سایه شعار عدالت و اعتدال شایستگی افراد نیز احراز شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان رعایت اصول اخلاقی و دینی را تضمین کننده توسعه و پیشرفت کشور در همه بخش ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر دولت از این دو مشی خارج شود نمی تواند موفقیت کسب کند.

آیت الله میبدی با بیان این که دارا بودن عقل، شعور و تدبیر را مهم ترین امتیاز انسان نسبت به دیگر موجودات زنده دانست و تصریح کرد: عقل ماوراء محسوسات مانند معاد، توحید و آینده را درک می کند و خود عقل نیز دارای دو درک است.

نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که عقل انسان دو نوع درک دارد، گفت: درک حقایق موجودات در حد امکان که به آن عقل نظری می‎گویند و دیگری درک خوبی‎ها، بدی‎ها و حسن خلق عقلی که انسان می‎تواند آن را درک کند و نسبت به وظایف خود گام بردارد.

وی با بیان این که همه ما در برابر مسؤولیتی که پذیرفتیم مسؤول هستیم و باید همه توان خود را در جهت عمل صحیح به آن به کار گیریم، خاطرنشان کرد: عمل به مسؤولیت های پذیرفته شده تکلیف و از وظایف شرعی هر انسان است.

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان این که تعهد نسبت به مسؤولیت ها و عمل به آن زمینه بهبود وضعیت جامعه را فراهم می کند، گفت: تحقق همه این امور در سایه اعتدال حاصل می کند.

وی با تأکید بر عمل به وظایف دینی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه، گفت: باید تلاش شود تا این شاخص های مهم در جامعه دینی هر روز تقویت شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 شهریور 1392 - 8:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.ای کاش این آرزوی همه مستضعفان خارج از حلقه تحقق می یافت وسهم همه در جمهوری اسلامی برابر بود وعدالت واقعی پیاده می شد .

You cannot copy content of this page