رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق معرفی شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 2 شهریور 1392

به گزارش روابط عمومی بافق ، در مراسمی که با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ، امام جمعه ، معاون فرماندار و تنی چند از مسئولان استان و شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد ، “ابوالفضل دلاوری پور” به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی بافق معرفی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در این مراسم لازمه دستیابی به توسعه پایدار حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه و زیربنای توسعه همه جانبه کشور دانست و افزود حفظ منابع طبیعی وظیفه ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور بشمار می آید و از تقدس و ارزش والایی برخوردار می باشد.

وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در مقابله با اثرات خشکسالی‌های اخیر و کاهش خطرات و خسارات سیل تاثیرات مثبتی داشته است.

سید ابوالفضل وکیلی در ادامه گفت: منابع طبیعی در اقتصاد و توسعه نقش به سزایی داردصمدیان با تاکید بر استفاده بهینه و مطلوب از منابع طبیعی گفت: مدیریت بر فعالیت ها و ظرفیت ها در این امر بسیار ضروری است.

وی حفظ و احیاء ، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی را مهم ترین وظایف سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری عنوان کرد و تصریح کرد: دستیابی ‌به ‌مفهوم ‌توسعه ‌پایدار در کنار حفاظت ‌از منابع ‌طبیعی‌ و محیط‌ زیست‌، وظیفه‌ خطیری ‌است ‌که ‌بر عهده ‌سازمان‌ها، نهادها، مسئولان‌ و کلیه ‌دست‌اندرکاران ‌مسایل ‌توسعه و محیط‌ زیست ‌گذاشته ‌شده ‌و باید با‌ جدیت‌ و تلاش‌همه‌جانبه‌دنبال شود.

وکیلی بالا بردن فرهنگ عمومی را در توسعه پایدار منابع طبیعی مهم دانست و بیان داشت : مشارکت جدی مردم در حفظ، احیا و بهره‌برداری از منابع طبیعی می‌تواند در گسترش این امر تاثیرگذار باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ درختکاری گفت: بنا به سفارش و تاکید رهبر معظم انقلاب باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ معارف عمومی تبدیل شود.

وی تدوین سند راهبردی منابع طبیعی استان را یادآور شد و گفت: اصلی ترین محور این سند فرهنگ سازی منابع طبیعی و احیاء این نعمت خدادادی است.

امام جمعه بافق در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات رئیس سابق منابع طبیعی بافق با اشاره به احادیث و روایتهای اسلامی از منابع طبیعی به عنوان بستر حیات یاد کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی درخت ، آب و زمین از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که از این سه عنصر به عنوان کاهش دهنده غم و اندوه یاد شده است .

حجت الاسلام سلیمانی افزود: در باب حفاظت از منابع طبیعی ، پرهيز از قطع درختان و بوته های سرسبز بر طول عمر انسان می‌افزايد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق در دل کویر جای دارد از مسئولین ذیربط برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین ایجاد تفرجگاه ویژه مردم خواستار احداث پارکها و توسعه فضای سبز شهرستان شد.

معاون فرماندار بافق در ابتدای این مراسم با اشاره عرصه های منابع طبیعی ایت شهرستان گفت: بیش از 90 درصد سطح شهرستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد که بیابانها و تپه های ماسه ای ، جنگلها و مراتع می باشد.

علی اصغر رنجبر افزود: حدود 60 درصد از این مساحت را بیابانها تشکیل می دهد که کانون بحرانی فرسایش بادی را شامل می شود.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از زحمات دو ساله “محمد خسروانی” رئیس سابق منابع طبیعی ” ابوالفضل دلاوری پور” به عنوان سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بافق منصوب شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page