ضرورت ترویج و احیاء سنت حسنه زکات در روستاها

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 28 شهریور 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، جلسه سنت ترویج حسنه زکات با حضور کشاورزان و زراعت کاران روستای حاجی آباد در مسجد محمد رسول ا… این روستا برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی شهرستان بافق با اشاره به اهمیت زکات دراسلام و بیان روایات اسلامی در این خصوص گفت: نماز وزکات مانند دو بالی است که انسان را به سعادت و خوشبختی می رساند و اگر انسان بخواهد به سعادت وخوشبختی برسد باید علاوه برانجام نماز پرداخت زکات رانیز داشته باشد.

“حجت الاسلام محمود قائمی” افزود:اگر کسی اقامه نماز راداشته باشد ولی درامر زکات کوتاهی کند و یا اصلا اهل پرداخت زکات نباشد به سرمنزل مقصود که همان سعادت وخوشبختی درآخرت می باشد نمی رسد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فلسفه پرداخت زکات پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از مصارف زکات فی سبیل ا… است که می توان درموارد عام المنفعه از قبیل ساخت مسجد و حسینیه و تعمیر قنوات و معابر از آن بهره برد.

مسئول زکات شهرستان بافق نیز در این نشست ضمن تشکر از رئیس شورای روستای حاجی آباد وحضور کشاورزان دراین جلسه پیرامون وظیفه انسان در انجام واجبات و ترک محرمات و دوری کردن از آلودگی ها مطالبی رابیان داشت و گفت: امروز یکی از وظایف دینی ما برپایی نماز و پرداخت زکات است.

“حجت الاسلام قاسم عسکری” افزود: با پرداخت زکات می توان بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی راحل کرد و در جهت آبادانی روستاها گامهای وسیع برداشت.

وی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه وحبس درخت درمدت معینی واهدائ محصول درخت برای فقرا ونیازمندان مطالبی را بیان کرد و اظهار امیدواری نمود با تشکیل شورای مردمی زکات در روستا و شرکت دراین طرح وحبس درخت بتوان در جهت فقر زدایی و رفع مشکلات گامهای وسیعی برداشته شود.

IMG_0013 IMG_0018


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page