مهمترین و ارزشی ترین مسائل جوانان معنویت ، ازدواج و اشتغال است

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 30 شهریور 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ، سیمای جوان و ازوداج جوانان با حضور معاون فرماندار و مسئولان استان و شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد .

معاون فرماندار بافق در این نشست جوانان را به عنوان سرمايه‌هاي ارزشمند يك جامعه معرفی کرد و گفت: برای بیشبرد اهداف جوانان از بعد کیفی و کمی بايد به دغدغه های جوانان و مسائل زیر بنایی آنها توجه کرد.

“علی اصغر رنجبر” مهمترین و بزرگترین عامل پیشرفت هر جامعه ای را قشر جوان دانست و افزود: موفقیت های نظام اسلامی در سایه خودباوری جوانان ایران حاصل می شود.

وی مهمترین و ارزشی ترین مسائل جوانان را معنویت ، ازدواج و اشتغال بیان کرد و گفت: باید با تکیه بر ازدواج آسان و فراهم شدن زمینه اشتغال به جوانان بها و ارزش داد.

مدیر عامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد، مهم‌ترین اهداف برنامه‌های ملی ساماندهی امور جوانان را توانمندسازی نسل جوان، استفاده بهینه از استعداد و توانایی این قشر در توسعه کشور دانست.

“علی پارسانیا” با اشاره به فعالیت و اهداف شبکه فعالین ازدواج(شفا) استان یزد گفت: رسالت اصلی این مجموعه تبدیل شدن به نهاد پیگیر امر ازدواج جوانان ، ارتقاء سطح آگاهی جوانان ، زوجهای جوان وخانواده ها،فرهنگسازی ، کمک به انتخاب صحیح وتسهیل ازدواج جوانان می باشد.

وی در ادامه ارتقاء سطح آگاهی جوانان و زوجهای جوان با آموزش و مشاوره، فرهنگسازی با کمک گروههای مرجع و مجموعه های فرهنگی، الگوسازی، حمایت اقتصادی و گسترش خدمات مرکز تشکیل خانواده که به همسریابی خانواده محور برای ازدواج دائم با رویکرد ارائه مشاوره در زمینه همسرگزینی می پردازد را 5 بخش مهم در راستای تحقق ازدواجهای آگاهانه بهنگام آسان و پایدار نام برد.

پارسانیا ضمن تاکید بر حمایت اقتصادی از جوانان در باب ازدواج به طرح پیوند مهر اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت مشترک فی مابین شبکه فعالین ازدواج و صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) استان یزد اجرا می شود که به صورت سپرده گذاری خیرین محترم در صندوق به هر میزان و هر مدت زمان دلخواه می باشد و بر اساس گردش حساب، صندوق به اعضای شبکه وام قرض الحسنه پرداخت می کند.

کارشناس مسئول آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان یزد در این نشست به بررسی روند تحولات جمعیت جوان ، بررسی روند شهرنشینی ، نسبت جنسی جمعیت ، توزیع نسبی جمعیت گروههای سنی جوانان استان و شهرستان پرداخت و خاطر نشان کرد : عدد 2.07 درصد متوسط رشد سالانه جمعیت شهرستان بافق طی سالهای 85 تا 90 می باشد.

“مهدی مصدق” افزود: شهرستان بافق با جمعیتی بالغ بر 41800 نفر بیش از 12400نفر جوان 15 تا 29 سال دارد که این نشان می دهد بافق 29درصد جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهند.

وی در باب تفکیک جمعیت مرد و زن جوان بافق گفت: از بین 12455 نفر جمعیت جوان شهرستان بافق، 6430 نفر آن مردان و 6025 نفر را زنان جوان تشکیل می دهند که با این رقم بافق در حوزه تفکیک جنسی رتبه 9 استان را از آن خود کرده است.

مصدق طی آماری ترکیب سنی جوانان کشور، استان و بافق را تقریبا برابر هم خواند و گفت: شهرستان بافق در رده سنی 15تا 19 سال بیش از 25 درصد جوان دارد که این رقم در کشور 27درصد می باشد.

کارشناس مسئول آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان یزد در پایان به سه سناریو آینده جمعیتی ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد : بر اساس آمار و شواهد در آینده ای نه چندان دور جامعه ما پیر خواهد شد.

گفتنی است برنامه ریزی برای برنامه های هفته ازدواج ، راهکارهای تسهیل ازدواج جوانان ، ترویج آگاهانه و آسان ، معرفی خیرین ازدواج ، جمع آوری بانک اطلاعاتی ازدواج شهرستان از جمله مهمترین مصوبات مطرح شده در این نشست بود.

DSC09402 DSC09397


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page