نبودمربی حرفه ای و پشتیبان مالی مستمراز مشکلات وزنه برداری بافق است

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 3 مهر 1392

سیدعباس سلیمانی، مربی و دبیر هیئت وزنه برداری بافق  8 سال در رشته وزنه برداری فعالیت دارد و نزدیک به 5 سال  از این مدت را بصورت حرفه ای  به  این ورزش  پرداخته است.  وی، افتخاراتی  چون قهرمانی  منطقه 5 کشور و قهرمانی استان را در کارنامه فعالیتش دارد.

IMG_10005519
دبیر هیئت وزنه برداری بافق، در زمینه تعداد ورزشکاران فعلی وزنه برداری شهرستان به «بافق فردا» گفت: نزدیک به 11 نفر از نونهالان، نوجوانان و جوانان بطور جدی و مستمر به فعالیت ورزشی در این رشته می پردازند.

سیدعباس سلیمانی، در خصوص وزن ها و رده بندی های این رشته، گفت:  وزنه برداری 8 دسته بندی دارد که اوزان؛ 56، 62، 69، 77، 85،94، 105 و فوق سنگین را شامل می شود.
این مربی وزنه برداری، در خصوص این رشته و تصورات عامه در زمینه مشکلات کمردرد و غیره، تصریح کرد: در گام نخست وضعیت جسمی فرد برای شرکت در این رشته  بررسی می شود و سپس ظرف یک تا 2 ماه تمرین بسته به وضعیت بدنی می تواند تکنیک وزنه برداری را یاد بگیرد.

IMG_10005525
اینگونه نیست که مستقیما شرکت کننده سراغ ورزش برود

این ورزشکار جوان ادامه داد: اینگونه نیست که مستقیما شرکت کننده سراغ ورزش برود، بطور مثال؛ نونهالان باید برای بدنسازی و تمرین یکسری از حرکات اقدام نمایند و بعد 4 مورد تمرین از جمله پرش ارتفاع و طول و دو4*9 و پرتاب توپ مدیسن را انجام می دهند تا وضعیت بدنی برای ورود به این رشته مهیا شود.
سلیمانی، به برخی پیگیریهای و دریافت برخی تجهیزات ووسایل از فدراسیون و شرکت سنگ آهن اشاره کرد و افزود: در خصوص وسایل وضعیت نسبتا خوبی داریم ولی در زمینه تامین مربی حرفه ای مشکل داریم و چندی پیش درخواستی نیز از مسئولین باشگاه سنگ آهن داشتیم که موافقت نشد.
وی  در زمینه برخی مشکلات این رشته در شهرستان با اشاره به هزینه های بالای این ورزش، اضافه کرد: هیئت وزنه برداری حامی مالی مستمر و مداومی ندارد و شایسته است مسئولین به این ورزش مدال آور اهمیت و توجه بیشتری نمایند.

مسئولین آموزشی شهرستان برای استعدادیابی همکاری نمایند

دبیر هیئت وزنه برداری بافق، در خصوص جذب علاقه مندانی در رده نونهالان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: نزدیک 2 سال پیش سعی نمودیم با آموزش و پرورش برای شناخت دانش آموزان علاقه مند و دارای وضعیت جسمی مناسب همکاری هایی داشته باشیم که چندان موفقیت آمیز نبود و از سوی مسئولین همکاری مطلوبی شاهد نبودیم.
وی خاطرنشان کرد:  سال 88 یکدوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی استانی به میزبانی بافق برگزار شد که تیم بافق عنوان نخست و تیم یزد مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.
سلیمانی استعداد بچه های بافق برای این رشته ورزشی را مطلوب دانست و از مسئولین آموزشی شهرستان خواست تا در خصوص استعدادیابی با این هیئت همکاری نمایند.

این ورزشکار جوان، از زحمات پیشکسوتان این رشته ورزشی و همکاری رئیس  اداره ورزش و جوانان و هیئت وزنه برداری، مدیریت و مجموعه سنگ آهن تقدیر و تشکر کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page