اولین کسانی که بعد از انقلاب بسترسازی برای پرداختن به شعر و ادب را انجام داند امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بودند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 8 مهر 1392

حجت الاسلام سلیمانی در نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه استان با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که به مناسبت نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی در سالن کنفرانس شرکت سنگ آهن واقع در آهنشهر برگزار شد ضمن خرسندی از دیدار با اصحاب رسانه که وی از آنها به عنوان« اربابان جرائد» یاد می کرد، گفت:اولین کسانی که پس از انقلاب اسلامی به مقوله شعر و ادب بها داندند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند و این حرکت آنها موجب شده بنده نیز در این کسوت پی گیر برگزاری کنگره برای گرامیداشت مقام شاعر مطرح کشوری یعنی وحشی بافقی باشم.

سلیمانی ایران اسلامی را دارای فرهنگی غنی معرفی کرد و افزود:از نشانه های غنای فرهنگ ایرانی اسلامی ما پرورش فرهیختگان و بزرگانی است که یاد و نام آنها سالهای سال ماندگار شده چون اثرات مثبتی از خود در زمینه های مختلف علمی فرهنگی و هنری بجای گذارده اند.

امام جمعه بافق خطه بافق را علی رغم قرار گرفتن در بطن کویر عالم پرور و اندیشمند پرور خواند و بصورت تخصصی از کسانی که در فقه استدلالی صاحب نظر بوده و خدمات شایسته ای به اسلام و حوزه های علمیه کرده اند نام برد.

علی محمد بافقی مولف کتاب منهاج الفلاح متوفی 740 ه. ق ،محمد علی حسین بافقی مولف کتاب زادالمسافر متوفی 1280 ه . ق محمد حسن علی اکبری بافقی مولف کتاب فقه استدلالی متوفی 1380 ه . ق ،محمد مستوفی بافقی صاحب تاریخ مفیدی  و آیت الله شیخ محمد تقی بافقی از افرادی بودند که امام جمعه بافق در این نشست از آنها سخن به میان آورد.

سید جواد سلیمانی با نام  بردن از شاعران توانمند بافقی دلیل شهرت جهانی وحشی بافقی را مهاجرت وی از بافق دانست و نطقی بافقی،شرف الدین علی بافقی و مستوفی بافقی را نیز شاعران برجسته ای دانست که به علت فقر مالی امکان مهاجرت و ثبت اشعارشان را نیافته اند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره وحشی بافق در پایان سخنان خود ضمن تشکر ویژه از مسؤلین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و مجوعه اداره ارشاد یزد و بافق برگزاری این کنگره را مرهون حمایتها و زحمات ایشان دانست.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page