قرار داد ساخت کارخانه فولاد با ایتالیا ومذاکره برای ۷ طرح فولادی با چین

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 21 مهر 1392

 

روز گذشته قرارداد احداث کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان بین شرکت ایرانی-آلمانی و طرف ایتالیایی امضا شد. همزمان معاون وزیر صنعت از مذاکره با سرمایه گذاران چینی برای نهایی شدن تامین اعتبار ۷ طرح فولادی نیمه تمام کشور خبر داد.به گزارش فارس، مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی سیرجان بین شرکت تنوا ایتالیا و MMTE ایران و آلمان، اظهار داشت: سیاست ایمیدرو و دولت این است که زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در معدن و صنایع معدنی فراهم شود تا اشتغال در این بخش افزایش یابد.

قرارداد برای تولید یک میلیون تن فولاد در سیرجان

کرباسیان با بیان اینکه این قرارداد برای تولید یک میلیون تن فولاد در سیرجان امضا شده است، گفت: بخش احیای این طرح برای تولید فولاد اسفنجی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.وی ادامه داد: امروز قرارداد اجرای بخش فولاد سازی کارخانه سیرجان بین شرکت فولاد سیرجان که سهامدار آن شرکت بازنشستگی مس و شرکت گل گهر هستند، از یک طرف و شرکت تنوا ایتالیا و MMTE ایرانی، آلمانی از طرف دیگر به امضاء رسید.رئیس ایمیدرو با بیان اینکه پروژه فولادسازی سیرجان تا سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در این کارخانه فعال هستند که با افتتاح بخش فولادسازی، حدود ۱۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

گشایش اعتبار ۷طرح فولادی در حال نهایی شدن

به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی بین ایران و ایتالیا توضیح داد: گشایش اعتبار هفت طرح فولادی در حال نهایی شدن است و امیدواریم ظرف دو هفته آینده اخبار خوبی را در این زمینه بشنویم.

وی افزود: قرار است این هفته هیئتی از چین به ایران آمده و درباره فاینانس طرح های فولادی مذاکراتی را با آنها داشته باشیم.

۶مدیر عوض شدند،۷ طرح فولادی به بهره برداری نرسید

او با اشاره به اینکه به هر حال تحریم ها به اجرای پروژه ها در کشور فشار آورده و هزینه اجرای آنها را بالا برده است، گفت: تاکنون ایمیدرو شش رئیس عوض کرده است اما هنوز هفت طرح فولادی به بهره برداری نرسیده اند که امیدواریم در این دوره وضعیت این طرح ها تعیین تکلیف شود. بیشتر وقت کاری من هم از زمان حضور در ایمیدرو صرف هفت طرح فولادی شده است. به گفته کرباسیان طبق برنامه تولید فولاد ایران باید به ۵۵ میلیون تن برسد در حالی که تولید فعلی فولاد ایران حدود ۱۴ میلیون تن است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page