آنچه که برای سالم ماندن فلش‌مموری باید بدانیم

دسته: اخبار ایران , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 7 آبان 1392
حتما شما هم با شرایطی مواجه شده‌اید که خیلی عجله دارید و به سرعت فلشی یا حافظه خارجی را که در حال اجراست جدا می کنید و آن زمان است که خواندن فاتحه ای برای آن مناسب‌ترین کار ممکن است.
IMAGE635184816249031899
 گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ حتما شما هم با شرایطی مواجه شده‌اید که خیلی عجله دارید و به سرعت فلشی یا حافظه خارجی را که در حال اجراست جدا می کنید و آن زمان است که خواندن فاتحه ای برای آن مناسب‌ترین کار ممکن است.

 همه‌ی ما می‌دانیم که جدا کردن ناگهانی درایو‌های خارجی از کامپیوتر باعث مخدوش شدن یا ازبین رفتن اطلاعات می‌شود. حتی این اتفاق ممکن است زمانی که در حال کار با درایو مورد نظر نیستید اما به یکدفعه آن را جدا می کنید نیز بیفتد و قسمتی از اطلاعات شما از بین بروند.

تقریبا اکثر سیستم‌عامل‌ها از روش حافظه‌ی نهان یا همان Caching برای افزایش بازدهی رایانه استفاده می‌کنند. در واقع سیستم‌عامل به طور معمول، برای انجام درخواست‌های کاربر صبر می‌کند تا به صورت همزمان همه‌ی آن‌ها را اجرا کند، که این مورد خاص در مورد فایل‌های کوچک بیشتر اتفاق می‌افتد.

 

در واقع وقتی شما حافظه خارجی خود را ناگهان از رایانه جدا می‌کنید کل حافظه‌ی نهان پاک می‌شود و این به معنی از بین رفتن اطلاعات شماست. اما هنگامی که Eject را می‌زنید در واقع به سیستم‌عامل می‌گویید که باید حافظه نهان را خالی کند بنابراین سیستم عامل نیز مطمئن می‌شود که دیگر نیازی به این حافظه نیست و تمامی کارهای به تعویق افتاده را انجام می‌دهد.

ویندوز در این ‌باره بسیار هوشمند عمل می‌کند و این یعنی ویندوز هم طرفدار شماست و چون می‌داند که اکثر کاربران دوست دارن به ناگهان حافظه‌های خارجی را جدا کنند، در این مواقع ویندوز، حافظه‌های نهان را غیر فعال می‌کند و ضرر و خسارت این اتفاق ناگوار را اندکی کم می‌کند. هرچند که هنوز هم می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Eject حافظه را جدا کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که در حالی که این کار ویندوز قابل تقدیر است اما باز هم احتمال خدشه دار شدن اطلاعات وجود دارد و همچنین ممکن است ویندوز حافظه ی جداشدنی شما را با حافظه جدا نشدنی اشتباه بگیرد و اختلالاتی در اطلاعات شما رخ دهد.

البته این مشکل هم راه‌حل خاص خودش را دارد و شما برای در امان ماندن از این اتفاق می‌توانید از قسمت Device Manager تنظیمات هر دستگاه را برای ویژگی حافظه‌ی نهان، فعال یا غیرفعال کنید.

 

برای این کار کافیست تا در سربرگ Policies رفته و گزینه‌ی Quick Removal را انتخاب نمایید تا ویژگی حافظه‌ی نهان غیرفعال شود.

 

با همه‌ی این صحبت ها همیشه توجه داشته باشید که همواره از گزینه Eject‌ استفاده کنید زیرا که با این کار می‌توانید در صورت فعال بودن برنامه و یا انجام عملیات بر روی حافظه خارجی از آن مطلع شوید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page