روز 13 آبان یادآور حوادث تاریخ ساز و آموزنده انقلاب اسلامی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 13 آبان 1392
رئیس آموزش و پرورش بافق، روز 13 آبان را یادآور حوادث تاریخ ساز و آموزنده انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبعید امام خمینی(ره) بخاطر مقابله و مبارزه با طرح استعماری کاپیتولاسیون، شهادت تعدادی از دانش آموزان توسط دژخیمان شاه در دانشگاه تهران و واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام (ره)انقلاب دومی بود و چهره بسیاری از افراد وابسته را مشخص کرد از وقایع این روز مهم است.
محمودخواجه ای، با بیان این نکته که وقایع گذشته نشان داده که نباید به گفته های استکبار جهانی دلخوش کنیم، ادامه داد: ملت ایران سال 58 نسبت  به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اقدام کرد و اکنون پس از 34 سال شاهد هستیم آمریکا نه فقط در ایران بلکه در جای جای دنیا حتی اروپا اقدام به جاسوسی می کند و این نشانه بصیرت و شناخت درست مردم ایران اسلامی از این کشور استکباری است.
وی افزود: پیام 13 آبان امسال مردم و دانش آموزان ایران اسلامی به جهان این است که با ملت ایران باید با زبان احترام، تعامل و تفاهم صحبت کرد نه با زبان زور و تحقیر، زیرا این ملت با رهبری مقام معظم رهبری هرگز زیربار ظلم نمی روند.
وی اضافه کرد: پیام فرهنگیان و دانش آموزان بافقی نیز حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری و مسئولین و دولتمردان است.
وی یادآورشد: دانش آموزان بافقی 30 سال پیش با ندای امام خمینی(ره) ولی امرشان به جبهه های حق علیه باطل اعزام و قلم ها را به سلاح تبدیل و متجاوزین و مزدورین عراق را از کشور بیرون راندند و در این راه بیش از 50 شهید از این قشر تقدیم انقلاب شد.
 این مسئول، در خصوص وظیفه امروز دانش آموزان ایران اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه؛ تولید علم، جنبش نرم افزاری، همت و کارمضاعف و حماسه سیاسی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با تلاش بیشتر و تولید علم سعی کنند با الگوبرداری از دانش آموزان دیروز که دانشمندان امروز عرصه های مختلف هسته ای و پزشکی و نانو کشور هستند، در زمینه تولید علوم به روز باشند تا زبان فارسی به زبان نخست علمی دنیا تبدیل گردد.
خواجه ای، برگزاری یادمان های شهدای دانش آموزان در مدارسشان را از جمله برنامه های ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت دانست و افزود: در مناسبت های مختلف انقلابی و تاریخی نیز سخنرانان در مدارس حضور می یابند و همچنین نمایش فیلم ها و سایر محصولات فرهنگی را داریم.
وی به حضور دانش آموزان بافقی در منطق عملیاتی جنوب برای تجدید عهد و میثاق با شهدا و امام شهدااشاره و بیان کرد: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت را نیز در برنامه ها داریم و 8 آبان امسال نیز اعزام بیش از 180 دانش آموز مقطع دوم متوسطه به این مناطق را داشتیم.
رئیس آموزش و پرورش بافق، از رسانه ها و کلیه فعالینی که در زمینه ایجاد روحیه ایثار و جهاد در بین جوانان و نوجوانان تلاش و کوشش دارند تقدیر و تشکر کرد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page