8 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی بافق اختصاص یافت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 27 اردیبهشت 1391
فرماندار بافق مطرح کرد:
8 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی بافق اختصاص یافت
فرماندار بافق از اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش در شهرستان بافق خبر داد.
حسین ندافیان امروز در حاشیه چهارمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی با تاکید بر ضرورت توجه به عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: کارگروه توسعه بخش کشاورزی در همین راستا برای توسعه این بخش با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان بافق تشکیل شده است.
وی افزود: با حضور کارشناسان ادارات مربوطه در این کارگروه که به شکل قانونی وظایفی را برعهده دارند، در زمینه توانمندی‌های شهرستان و استعدادهای این منطقه تبادل نظر می‌شود که با استفاده از این خرد جمعی در زمینه توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اقدامات لازم انجام می‌شود.
ندافیان با اشاره به اعضای این کارگروه بیان کرد: کارگروه توسعه متشکل از فرماندار، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای است اما برای بهتر اجرا شدن برنامه‌ها برای توسعه این بخش در طول سال از ادارات مختلف هم دعوت می‌شود و از توانمندی‌های این ادارات نیز استفاده می‌شود.
وی عنوان کرد: سهمی که برای کشاورزی و دامپروری از سال 90 برای شهرستان بافق در نظر گرفته شده بالغ بر 8 میلیارد تومان است که در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در مورد طرح‌هایی که متقاضیان ارائه کرده بودند بحث و تبادل نظر شد و این مبلغ بین افراد در قالب دامپروری و کشاورزی هم‌چنین صنایع تبدیلی توزیع شد که پس از مصوب شدن در کارگروه استانی و طی مراحل قانونی می‌توانند این اعتبار را دریافت کنند.
فرماندار بافق، پتانسیل‌های متعدد بخش کشاورزی در شهرستان بافق را غنی عنوان کرد و افزود: با تخصیص این اعتبار در بخش کشاورزی شهرستان بافق، زمینه سرمایه‌گذاری برای افراد سرمایه‌گذار فراهم شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این بخش به فعالیت و ایجاد کار بپردازند.
ندافیان هم‌چنین با بیان اینکه شهرستان بافق تنها شهرستانی است که با وجود واقع شدن در کنار کویر و محدودیت منابع آبی در زمینه پرورش آبزیان موفق بوده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری و تولید کار و اشتغال در بخش پرورش ماهی در شهرستان بافق از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی بافق است که در این راستا گونه ماهی تیلاپیا به زودی در این منطقه به تولید انبوه می‌رسد.
وی اظهار امیدواری کرد: با ترسیم دورنمای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان بافق با همکاری اعضای کارگروه بخش توسعه کشاورزی، اشتغالی بسیار خوب و پایدار در کنار معدن و صنایع جوار معدنی ایجاد شود
عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page