تامین اجتماعی نیاز امروز پشتوانه فردا

دسته: اجتماعی , عمومی , کارگری
۲ دیدگاه
دوشنبه - 23 تیر 1393

تامین اجتماعی بافق
به مناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی (19 لغایت 25 تیرماه) خبرنگار بافق فردا در یک نشست اختصاصی با تشکری ریاست تامین اجتماعی شعبه بافق گزارشی از کم وکیف ارائه خدمات در بخش بیمه ای ارائه نمود .
بافق فردا ضمن تبریک این هفته به کلیه ی کارکنان تامین اجتماعی و همچنین بیمه شدگان و کارفرمایان عزیز رسالت رسانه ای ایجاب می کند برای آشنایی بیشتر بیمه شدگان و کارفریان مطالب مفیدی را از دریچه ی سایت بافق فردا به اطلاع خوانندگان عزیز برسانیم امید است با ارائه ی این مطالب در چند نوبت انتشار بیمه شدگان و کارفرمایان با قوانین و مقررات این سازمان آشنا شده و از تضیع حقوق خود در حال و آینده جلوگیری نمایند باشد که در این مسیر موفق باشیم
در این نشست تشکری – ریاست تأمین اجتماعی بافق با تبریک فرارسیدن 19-25 تیرماه – هفته تأمین اجتماعی به تمامی پرسنل خدوم سازمان ، جامعه هدف و زحمت کشان عرصه کاروتلاش ،کارفرمایان ، بیمه شدگان و همچنین ذخایر تجربه و تلاش – بازنشستگان و مستمری بگیران یادآور شد که تامین اجتماعی بعنوان یک دستگاه عمومی غیر دولتی که تکیه گاه آن تعامل سه جانبه دولت ، کارفرمایان و بیمه شدگان است ، در حال حاضربا چهار هدف تأمین معیشت بیمه شدگان در هنگام کاهش یا قطع درآمد ،کاهش فقر و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه، ایجاد آرامش خاطر نیروی کار و صاحبان سرمایه و افزایش کارآمدی اقتصادی کشوروایفای نقش در نظام باز توزیع درآمدها در جهت برقراری عدالت اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه گرکشور به شمار می آید .
وی در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد 12 ماهه (تیرماه 92 لغایت خرداد93) بخش بیمه ای پرداخت و متذکر شد که تعهدات و خدمات سازمان در بخش درمان (پلی کلینیک) بصورت جداگانه در زیرمجموعه مدیریت درمان سازمان بوده که خود بخش عظیمی از هزینه های سازمان را شامل میشود .
تشکری گفت : تأمین اجتماعی در بخش بیمه ای در شهرستان بافق با تعداد 14902 نفربیمه شده اصلی شامل بیمه شدگان اجباری و خاص (مشاغل آزاد ، اختیاری ، رانندگان ، بافندگان و کارگران ساختمانی ) که با احتساب افراد تبعی ؛ آمار جامعه تحت پوشش بالغ بر 44700 نفر میباشد ؛ درخدمت جامعه هدف می باشد .
وی آمار پرونده های مستمری بگیران (بازنشسته ، ازکارافتاده و بازماندگان) شعبه را 2092 جلد اعلام نمود که با احتساب افراد تبعی می توان جمع کل مستمری بگیران اصلی و تبعی را 3186 نفر اعلام کرد .
تشکری در ادامه افزود در مدت فوق تعداد 24758 جلد دفترچه درمانی صادر و تعویض شده است و همچنین آمار دفترچه های که تأمین اعتبار شده را بالغ بر 20084 جلد اعلام کرد .
رئیس تأمین اجتماعی بافق در زمینه ارائه تعهدات بلند مدت اعلام کرد : جمع کل پرداختی های سازمان به افراد تحت پوشش در مدت 12 ماهه بالغ بر 250 میلیارد و550 میلیون ریال شامل 6 میلیاردو 735 میلیون و573 هزار ریال غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، 242 میلیاردو 301 میلیون و243 هزار مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان و یک میلیاردو 514 میلیون و121 هزار بابت مقرری ایام بیکاری بیمه شدگان بوده است .
تشکری متوسط ماهیانه پرداختی های تأمین اجتماعی بافق بابت تعهدات بلند مدت را 20 میلیاردو 79 میلیون و244 هزار ریال اعلام کرد .
از مهمترین تسهیلاتی که اخیراً از سوی سازمان برای کارفرمایان کارگاهها برنامه ریزی شده ؛ می توان به فراهم شدن امکان ارسال لیست و پرداخت حق بیمه مربوطه بصورت غیرحضوری (اینترنتی) اشاره کرد که صرفا با یکبار مراجعه کارفرما و دریافت نام کاربری و رمز عبور از شعب سازمان ، دیگر نیازی به مراجعه حضوری همه ماهه کافرما جهت تسلیم لیست وحق بیمه به شعبه نخواهد بود .
همچنین صدور و ابلاغ بخشنامه 1/65 مستمریها در زمینه پرداخت مستمری بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه را گامی در جهت کمک به همسران و بازماندگان بیمه شدگان متوفی دانست که بر اساس این بخشنامه بازماندگانی که شرایط مقرر در بند 3 ماده 80 قانون را نداشته باشند و تاریخ فوت بیمه شده اصلی نیز پس از 27/7/76 باشد با مراجعه آنان به شعب و ارائه مدارک مثبته ، نسبت به برقراری مستمری بازماندگان متناسب باسنوات پرداخت حق بیمه ازتاریخ لازم الاجراء شدن قانون (1/9/92) اقدام خواهد شد .

صادقی – روابط عمومی تأمین اجتماعی بافق
23/4/93

بافق فردا بر خود واجب می داند از مساعدت ریاست و روابط عمومی تامین اجتماعی شعبه بافق صمیمانه تشکر کند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی2 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 تیر 1393 - 10:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تامین اجتماعی غولی است که از پول بیمه های مردم وکارگران رشد کرده و حاضر نیست برای رفاهشان سرمایه گذاری و هزینه نماید
اگر اشتباه نکنم به عنوان مثال این سازمان هزینه فرام عینک را حدود 12000 تومان میدهد که واقعا خنده دار است با این پول به مغازه راهتان هم نمیدهند.درمانگاهش هم چهارتا قرص سرماخوردگی میدهد.برای بیمه ساختمان پول هنگفتی میگیرند ولی بروید بپرسید چه تعهدات مسخره ای در قبالش دارند.آنوقت میشود سازمانیکه پول قرض دولت میدهد و دولت برای بدهی اش سنگ اهن بافق را میفروشد.اصلا بیچاره مردم اینهمه پول بیمه میدهند انوقت دوبارهباید بروند بیمه تکمیلی هم بشوند.بعد پول بیمه ها کارت هدیه میشود برای برخی نمایندگان مجلس

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 تیر 1393 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اولاً اطلاعات روز نیست . پروتز عینک بیشتراز این مبلغ است دوماً پرداخت مبالغ هنگفتی که در گزارش به آن اشاره شده درقالب حقوق بازنشستگی و… دیده نشده است . سوماً اگر دفترچه بیمه نداشته باشید آنوقت می فهمید کجا جای تأمین اجتماعی خالیست . چهارماً زیاد سخت نگیرید دوست عزیز

You cannot copy content of this page