مسئول گياهان دارويي مركز تحقيقات كشاورزي استان خبر داد: 80 درصد گياهان دارويي استان امسال رويش مجدد نداشته‌اند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 30 تیر 1393

مسئول گياهان دارويي مركز تحقيقات كشاورزي استان با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی بر گیاهان دارویی استان، اظهار کرد: امسال 80 درصد گياهان دارويي استان، رويش مجدد نداشته‌اند.

“علي مير‌حسيني”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه يزد، گفت: گياهان دارويي استان يزد مشتمل بر 275 گونه هستند و با وجود در حال انقراض بودن برخی از این گونه‌ها، ولی خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از این گونه‎ها منقرض نشده‎اند.

وی تأثير منفي خشكسالي‎های استان بر توليد گياهان دارويي را تقريباً 80 درصد دانست و تصریح کرد: این روند به شکلی بوده است که امسال 80 درصد گياهان دارويي استان، رويش مجدد نداشته‌اند.

این مسئول با اشاره به همراهی رشد گیاهان دارویی با گیاهان مرتعی در برخی نواحی استان، چراي مفرط و بی‌رویه دام و در بعضي قسمت‌ها نیز برداشت‌هاي غير اصولي مردم را از چالش‌هاي تهدیدکننده گياهان دارويي در استان خواند.

میرحسینی با اشاره به مزرعه 40 هکتاری مركز تحقيقات كشاورزي استان در منطقه گردفرامزر شاهديه، از اقدامات این مرکز در رابطه با نحوه كشت، داشت، برداشت و آبياري 275 گونه گياهان دارويي استان در این مزرعه خبر داد و گفت: اين اطلاعات حتی در رابطه با مسائل اقتصادی این گونه‎ها در این مرکز گردآوری شده و با مراجعه متقاضیان در اختیار آنها قرار می‎گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page